معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۲۱- ۱۱:۲۶

اخبار اقتصادی ساحل عاج، کامرون و گابن

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج، کامرون و گابن در هفته سوم شهریور ماه 1403، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ساحل عاج

برگزاری شصتمین سالگرد تأسیس بانک توسعه آفریقا

مراسم شصتمین سالگرد تأسیس بانک توسعه آفریقا در ابیجان در روزهای دوشنبه و سه­شنبه 19 و 20 شهریور 1403 (9 و 10 سپتامبر 1403) برگزار شد. الحسن واتارا رئیس جمهور ساحل عاج روز سه شنبه در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت: "بانک توسعه آفریقا طی شش دهه به یک بازیگر کلیدی در تأمین مالی پروژه­های توسعه­ای اقتصادی آفریقا تبدیل شده است، بطوری که توانسته با تأمین مالی پروژه­های با اهمیت زیرساختی به بهبود وضعیت زندگی مردم آفریقا کمک کند". در ادامه وی با تحسین عملکرد بانک توسعه آفریقا در زمینه حکمرانی و شفافیت، به انتخاب این بانک به عنوان شفاف­‌ترین مؤسسه مالی بین­المللی در سال 2021 اشاره نمود.

 

افتتاح مخزن مشترک قیر غنا و ساحل عاج

بوگره مامبه نخست وزیر ساحل عاج روز پنجشنبه 22 شهریور 1403 (12 سپتامبر 2024) با هدف حضور در مراسم افتتاحیه مخزن مشترک قیر ساحل عاج و غنا به آکرا سفر نمود.

 

کامرون

حمایت 45 میلیون دلاری یونسکو از بخش آموزش کامرون

خانم اودره آزولای مدیرکل یونسکو روز دوشنبه 9 سپتامبر 2024 با ژوزف انگوت نخست­وزیر کامرون دیدار و گفتگو نمود. در این ملاقات خانم آزولای ابراز خرسندی نمود که یونسکو 45 میلیون دلار (27 میلیارد فرانک سیفا) برای حمایت و ارتقای بخش­های مختلف حوزه آموزش کامرون اختصاص داده است.

 

گابن

دیدار مدیران ارشد شرکت انرژی و آب گابن با رئیس جمهور

با توجه به بحران انرژی در گابن، مدیران ارشد شرکت انرژی و آب گابن در روز پنجشنبه 22 شهریور ماه 1403 (12 سپتامبر 2024) با بریس کلوتر انگما رئیس جمهور دولت انتقالی این کشور دیدار و گفتگو نمودند. پس از این ملاقات، رئیس جمهور گابن در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "هر یک از کارکنان شرکت انرژی و آب باید برای مدیریت شفاف‌­تر و کارآمدتر بسیج شوند تا ارائه خدمات بهتر به مردم تضمین شود".

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما