معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۱۴- ۱۲:۳۰

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته دوم شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

بریکس موقعیت امارات متحده عربی را در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه تقویت می‌کند

یونس حاجی الخوری، معاون وزیر دارایی، تایید کرد که قراردادهای مشارکت اقتصادی جامع، جایگاه امارات متحده عربی را به عنوان بازیگر اصلی در جنبش تجارت جهانی تثبیت کرده است. وی به خبرگزاری امارات (WAM) گفت که پیوستن امارات متحده عربی به گروه کشورهای بریکس به تقویت تلاش های این کشور برای ایجاد روابط اقتصادی متعادل، پیشبرد روند رشد اقتصادی پایدار ملی و تحکیم موقعیت خود در بسیاری از بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه کمک می‌کند. یونس حاجی الخوری، معاون وزیر دارایی، به تفصیل تایید کرد که مشارکت های استراتژیک منعقد شده توسط امارات نقش موثری در معرفی ابتکارات اصلی این کشور در سطح جهانی ایفا کرده است که نشان می دهد ورود این کشور به این مشارکت ها مطابقت دارد. با چشم انداز "ما امارات 2031"، که هدف آن ارتقای نقش آن به عنوان یک شریک استراتژیک در تقویت همکاری‌های اقتصادی جهانی است. وی به خبرگزاری امارات (WAM) گفت: «الحاق امارات به گروه کشورهای بریکس به تقویت تلاش‌های این کشور برای ایجاد روابط اقتصادی متعادل، پیشبرد روند رشد اقتصادی پایدار ملی و تحکیم موقعیت خود در بسیاری از بازارهای نوظهور و توسعه کمک می‌کند. اقتصاد، همانطور که با بقیه کشورها اجرا می‌شود، اعضای این گروه علاوه بر تقویت مشارکت های بلندمدت خود با سازمان‌های بین المللی، از جمله مشارکت با گروه بانک جهانی، پول بین المللی، پروژه‌ها و ابتکارات زیادی دارند. صندوق و بسیاری از بانک های توسعه چند جانبه.

www.wam.ae   

دبی در مدت 7 ماه پذیرای 10.62 میلیون گردشگر بین المللی بوده است   

دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی آخرین آمار مربوط به عملکرد بخش گردشگری و تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی را منتشر کرد. این آمار نشان می‌دهد آمار گردشگران خارجی امارت در هفت ماهه نخست سال جاری با رشد 8 درصدی به 10.62 میلیون گردشگر رسید. آمار مذکور در مدت مشابه سال قبل 9.38 میلیون گردشگر بوده است. بر اساس داده‌های این بخش که نسخه‌ای از آن توسط امارات امروز به دست آمده است، دبی همچنان به ثبت نرخ‌های قوی در شاخص‌های مختلف از جمله تعداد کل بازدیدکنندگان، تعداد اتاق‌های هتل، شب‌های رزرو شده، میانگین نرخ روزانه و همچنین میانگین بازده اتاق در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است. اروپای غربی از نظر مبدا بازدیدکنندگان از دبی بر اساس منطقه جغرافیایی با 20 درصد از کل بازدیدکنندگان بین ماه‌های ژانویه تا ژوئیه 2024 رتبه اول را به خود اختصاص داده است. منطقه شورای همکاری خلیج فارس با حدود 14 درصد و ثبت 1.53 میلیون بازدیدکننده در جایگاه سوم قرار گرفت و روسیه، کشورهای مشترک المنافع و اروپای شرقی با حدود 14 درصد  و نرخ 1.5 میلیون گردشگر در جایگاه چهارم قرار گرفتند. در مقایسه با نرخ 12 درصدی برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با رقم  1.2 میلیون گردشگر، کشورهای شمال و جنوب شرق آسیا با سهم 10 درصدی از کل، حدود یک میلیون گردشگر بین المللی را به خود اختصاص داده اند. تعداد کل گردشگران بین‌المللی از قاره آمریکا به بیش از 719 هزار گردشگر بین‌المللی رسید که 7 درصد از کل گردشگران را تشکیل می‌دهد، در مقایسه با سهم 5 درصدی آفریقا با نرخ حدود 481 هزار بازدیدکننده، در حالی که «استرالیا» این منطقه با میانگین 187 هزار گردشگر بین المللی، درصدی حدود 2 درصد را به خود اختصاص داده است.

. www.skynewsarabia.com

بازار مالی دبی به بالاترین سطح خود از پایان فوریه 2024 رسیده است

بازار مالی دبی در پایان معاملات دیروز، اولین جلسه خود در سپتامبر امسال، سودهای خود را تثبیت کرد و ارزش بازار آن تقریباً 4.48 میلیارد درهم افزایش یافت، به دلیل افزایش املاک و سهام بانک های پیشرو، در زمانی که شاخص کل بازار با 0.72 درصد افزایش در 4356.77 واحد بسته شد و به این ترتیب بالاترین سطح خود از پایان جلسه 28 فوریه را در 4361.47 واحد ثبت کرد. ارزش بازار سهام پذیرفته شده در بازار مالی دبی و بازار اوراق بهادار ابوظبی در پایان معاملات دیروز به حدود 3.56 تریلیون درهم رسید که با حدود 2.83 تریلیون درهم برای سهام پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار ابوظبی و حدود 729.8 میلیارد درهم توزیع شد. برای سهام درج شده در بازار مالی دبی از سطح 725.32 میلیارد درهم در پایان جلسه جمعه گذشته (آخرین روز معاملاتی هفته). این سهام حدود 1.48 میلیارد درهم نقدینگی جذب کرد که با 1.092 میلیارد درهم در بازار اوراق بهادار ابوظبی و 396.16 میلیون درهم در بازار مالی دبی توزیع شد، در حالی که حدود 438.37 میلیون سهم با انجام حدود 31.81 هزار معامله شد. به نوبه خود، شاخص کل بازار مالی دبی با 0.72 درصد یا 31.32 واحد افزایش در 4356.77 واحد بسته شد و به این ترتیب بالاترین سطح خود از پایان جلسه 28 فوریه را در 4361.47 واحد ثبت کرد.

. www.skynewsarabia.com

DP World وارد دنیای خدمات لجستیک در بخش های خرده فروشی و مد می‌شود

DP World Group خرید Cargo Services Far East Ltd، ارائه دهنده جهانی خدمات زنجیره تامین مستقر در هنگ کنگ را با موفقیت به پایان رساند. این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که "Cargo Services Far East Limited" در فعالیت های لجستیک یکپارچه با حمل محصول از کف کارخانه تا درب مشتری تخصص دارد و بیش از 2500 کارمند در چین بزرگ (سرزمین اصلی چین، تایوان و ... مناطق اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو و در سراسر آسیا، اروپا، آفریقای جنوبی و ایالات متحده). وی افزود که با دستیابی به این دستاورد بزرگ، گروه جهانی DP اکنون بیش از 115000 کارمند در بیش از 800 نقطه در سراسر جهان دارد و خاطرنشان کرد که تا پایان سال جاری این شرکت بیش از 200 دفتر حمل و نقل را مدیریت خواهد کرد. سلطان احمد بن سلیم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه جهانی DP، گفت: "تخصص Cargo Services Far East Limited در خدمات لجستیک و شبکه جهانی آن کاملاً مکمل حضور جهانی ما است و افزوده قوی ای خواهد بود که دسترسی جهانی ما را پیش خواهد برد. ما به مشتریان خود خدمات ارائه می دهیم.»

https://www.wam.ae

«دوکاب متالز» تولید سالانه خود را دو برابر کرد و به ۱۱۰ هزار تن آلومینیوم رساند

دوکاب متالز، زیرمجموعه گروه دوکاب اماراتی، اعلام کرد که ظرفیت تولید خود را به میزان 100 درصد افزایش داده است تا تقاضای روزافزون جهانی برای صنایع امارات متحده عربی، به ویژه محصولات آلومینیوم و مس را برآورده کند، که نقش اساسی آن را در بازار بین المللی فلزات افزایش داده و بهبود می‌بخشد. توانایی آن در پاسخگویی به تقاضای فزاینده از سوی صنایع و بخش های مختلف، به دستیابی به اهداف استراتژی ملی برای صنعت و فناوری پیشرفته، تحکیم تنوع اقتصادی و ارتقای جایگاه امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز جهانی با کیفیت کمک می‌کند. صنایع و محصولات تولیدی نوآورانه اعلام دوکاب متالز برای دو برابر کردن ظرفیت تولید آلومینیوم از 55000 تن به 110000 تن در سال به عنوان بخشی از همایش "گسترش دامنه تجاری فلزات دوکاب: دو برابر کردن قابلیت ها و نوآوری محرک" است که این شرکت روز گذشته با همکاری اقتصاد خاورمیانه برگزار کرد. دایجست، MEED، با هدف تقویت تعهد شرکت به ایجاد نوآوری و پایداری در زمینه صنعت فلزات، ارائه یک پلت فرم جامع برای سهامداران و بازیگران پیشرو در صنعت، بررسی فرصت های آینده در این بخش، و حمایت از توسعه استراتژی صنعتی امارات متحده عربی در بیانیه ای که دیروز منتشر شد، آمده است: این گام کیفی پشتیبان اهداف «پروژه 300 میلیاردی» راهبرد ملی صنعت و فناوری پیشرفته و همچنین ارتقای استراتژی رشد صنعتی کشور و تثبیت مسیر تنوع اقتصادی با افزایش غیرنفتی است. صادرات افزایش ظرفیت تولید، تقاضای رو به رشد جهانی برای محصولات آلومینیوم و مس را برآورده می‌کند و همچنین نشان‌دهنده تعهد Ducab Metals به افزایش قابلیت‌های تولید و حمایت از رشد صنعتی و اقتصاد مبتنی بر دانش، نوآوری و فناوری در سطح ایالتی است.

https://www.wam.ae

تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری اتاق شارجه با ازبکستان

اتاق بازرگانی و صنعت شارجه (SCCI) تعهد خود را برای تقویت همکاری‌های اقتصادی، سرمایه گذاری‌های مشترک، مشارکت ها و مبادلات تجاری با همتای خود در ازبکستان مورد تاکید قرار داد. این تعهدات مشتمل بر سازماندهی رویدادهای مشترک و انجمن‌های تجاری است که کارآفرینان و بازرگانان هر دو طرف را گرد هم می آورد تا فرصت های سرمایه گذاری کلیدی را کشف و همکاری بین سرمایه گذاران را تقویت کنند. این اظهارات در جریان نشستی که در مقر SCCI بین عبدالله سلطان العویس، رئیس SCCI و عبدالعزیز آکولوف، سفیر جمهوری ازبکستان در امارات برگزار شد، بیان گردید. در این دیدار، هر دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌ها و تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند. گفتگوها همچنین در مورد چشم انداز تقویت کانال های ارتباطی برای سازماندهی رویدادهای مشترک و تسهیل دیدارهای متقابل هیئت های تجاری بررسی شد. روابط دوجانبه بین دو کشور شاهد توسعه مستمر است، زیرا تجارت خارجی غیرنفتی امارات و ازبکستان رشد قابل توجه 104 درصدی را به ثبت رسانده است که در مقایسه با 487 میلیون دلار در سال 2021 ارزش آن در سال 2022 به 993 میلیون دلار رسیده است. صادرات نفت به ازبکستان در این مدت بالغ بر 92 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال 2021 نرخ رشد 190 درصدی داشته است.

https://www.wam.ae-

دسترسی هواپیمایی امارات به 1700 شهر جهان

سال گذشته، شرکت هواپیمایی امارات تعداد شهرهایی را که فراتر از شبکه پروازی خود ارائه می‌دهد دو برابر کرده و با همکاری دیگر شرکا فرصت‌های سفر را به 1700 شهر جهانی باز کرده است. بطوری که متوسط 61000 مسافر را قادر می سازد هر هفته به طور یکپارچه به شبکه‌های مشترک امارات و شرکای آن متصل شوند. با ایجاد مشارکت‌های جدید و تعمیق شراکت‌های موجود در سراسر اکوسیستم حمل‌ونقل، این شرکت هواپیمایی مجموعه‌ای از گزینه‌های سفر اضافی را در کنار 31 اشتراک کد، 118 شرکت داخلی و 13 شریک خدمات ریلی و هلیکوپتری ارائه می‌کند. داشتن 162 شریک در بیش از 100 کشور به معنای دسترسی به شبکه گسترده با ارتباطات بیشتر و بهتر برای مسافران، برنامه‌های سفر بلیت یکسره، انتقال چمدان‌های پیشرفته، مزایای پروازهای مکرر، دسترسی به سالن و سایر مزایا برای تضمین تجربه سفری روان در هر نقطه تماس است.

https://www.wam.ae

حضور شرکت‌های برتر ارز دیجیتال در رویداد Blockchain Life 2024 در دبی

از تاریخ 22 تا 23 اکتبر، دبی میزبان سیزدهمین انجمن بین المللی زندگی بلاک چین 2024 (Blockchain Life 2024) خواهد بود که یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی در زمینه وب 3، ارزهای دیجیتال و استخراج است. در این انجمن بیش از 10000 متخصص برجسته، کارآفرینان ارزهای دیجیتال و علاقه مندان از 120 کشور جهان حضور خواهند داشت. شرکت کنندگان و سخنرانان در مورد مسائل جاری توسعه بازار کریپتو و فرایندهای جدید بحث خواهند کرد. به طور سنتی، این رویداد شامل سخنرانی بیش از 200 سخنران، نمایشگاهی با بیش از 180 غرفه از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو، استارت‌آپ Pitch، اهدای جوایز Blockchain 2024 و یک برنامه جانبی خواهد بود.

https://invezz.com/news

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما