معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۳۱- ۱۵:۲۴

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته چهارم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

امضای تفاهم نامه بین اتاق دبی و بانک ساختمانی چین

اتاق های دبی تفاهم نامه مشترکی با بانک ساختمانی چین - شعبه مرکز مالی بین المللی دبی امضا کردند که بر بهبود زمینه‌های همکاری سرمایه گذاری و متحد کردن تلاش های مشترک برای حمایت از شرکت های چینی که مایل به گسترش در بازار دبی هستند تمرکز دارد. هدف از این تفاهم نامه، امکان تبادل تجربیات دو طرف و ارائه حمایت از سرمایه گذاران و شرکت ها است که به گسترش همکاری‌های دوجانبه، گشودن افق های جدید برای رشد در بخش های مختلف و حمایت از موقعیت دبی به عنوان یک مقصد پیشرو برای تجارت در سطح جهانی کمک می‌کند. این یادداشت تفاهم با توجه به اهمیت روزافزون چین به عنوان مرکز ثقل اقتصادی در جهان آمده است، زیرا این گام با چهلمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات متحده عربی و چین مصادف شده است که به پیشرفت همکاری تجاری بین چین کمک می‌کند. دبی و چین، و موقعیت دبی را به عنوان مقصد اصلی سرمایه گذاری‌های چینی تقویت می‌کند.

  www.wam.ae   

افزایش کیفیت محصولات از طریق "تعهد مطابقت" در 11 پلتفرم فروش الکترونیکی

وزارت صنعت و فناوری پیشرفته امروز اعلام کرد که 11 پلتفرم فروش الکترونیکی پیشرو در کشور به عنوان بخشی از ابتکار این وزارتخانه در خصوص پلتفرم‌های فروش الکترونیکی، در گامی مهم در جهت ارتقای کیفیت «تعهد انطباق» با این وزارتخانه امضا کردند. ایمنی محصولات معامله شده در بازار امارات. این ابتکار با هدف افزایش انطباق محصولات نمایش داده شده بر روی پلت فرم های فروش الکترونیکی با مشخصات استاندارد و مقررات فنی امارات متحده عربی، تعهد پلتفرم هایی را که به ابتکار وزارتخانه ملحق می‌شوند برای اعمال بالاترین استانداردهای ایمنی و امنیت در محصولات ارائه شده برای این وزارتخانه، تصریح می‌کند. فروش از طریق آنها، به نحوی که سطح اطمینان مصرف کنندگان را افزایش دهد. "تعهد انطباق" در دبی با حضور نمایندگان پلتفرم های فروش عمده از جمله "آمازون"، "نون"، "گروه الفتیم" / "IKEA"، "S Hardware"، "Watsons"، "Toys" امضا شد. R Us" و... Marks & Spencer، Nikkei Group، Eros Electronics، Jacky Retail، Lulu International Group، Al Kindi Electronics، Sharaf DG و Al Yousuf Electronics.و سامسونگ.

www.skynewsarabia.com

"WETEX" موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز جهانی برای نمایشگاه‌ها و کنفرانس ها تقویت می‌کند

اداره برق و آب دبی (DEWA) تایید کرد که نمایشگاه فناوری آب، انرژی و محیط زیست (WETEX) که هر ساله توسط این اداره سازماندهی می‌شود، تحت حمایت اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبیبه یک پلت فرم جهانی برای نمایشگاه‌ها و انجمن‌های منطقه ای و جهانی تبدیل شده است که به دنبال غرفه داران و شرکای جدید و مایل به غنی سازی پایگاه مشتریان خود در منطقه و سراسر جهان هستند. این مقام بیان کرد که "WETEX" که بیست و ششمین جلسه آن از اول تا سوم اکتبر 2024 در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود، موقعیت دبی را به عنوان مرکز جهانی نمایشگاه‌ها و کنفرانس ها و یک سرمایه جهانی برای اقتصاد سبز تقویت می‌کند. و توسعه پایدار، به لطف جایگاه خود که آن را به بزرگترین نمایشگاه در نوع خود در منطقه تبدیل کرده است، برجسته ترین نمایشگاه‌های بین المللی تخصصی در زمینه‌های آب، انرژی، پایداری، فناوری‌های سبز، انرژی‌های تجدید پذیر و پاک، ساختمان‌های سبز، برق. وسایل نقلیه و شبکه هوشمند. وی تاکید کرد که این نمایشگاه انگیزه بزرگی برای برجسته کردن پیشرفت جهانی دبی در بخش نمایشگاه است و روشنگری بیشتر بر فضای باز فرهنگی، تجاری و سرمایه گذاری دبی، زیرساخت های پیشرفته و مراکز بین المللی آن که در صنعت نمایشگاه و کنفرانس تخصص دارند، می اندازد. سعید محمد الطایر، مدیر عامل و مدیر عامل اداره برق و آب دبی، بنیانگذار و رئیس نمایشگاه آب، انرژی، فناوری و محیط زیست (WETEX) گفت: WETEX همیشه نقش اساسی در حمایت از روند توسعه همه جانبه در امارات متحده عربی با حمایت از صنعت نمایشگاه و کنفرانس در کشور و امارات دبی و تثبیت موقعیت امارات به عنوان یک سرمایه بین المللی برای بخش رویدادهای تخصصی."

     www.wam.ae   

اتاق ابوظبی: افزایش 23.8 درصدی گواهی مبدا طی 5 ماه

یک مطالعه تحقیقاتی اخیر که توسط اتاق بازرگانی و صنعت ابوظبی و با همکاری شرکت اعتبار صادراتی اتحاد با عنوان «گسترش فرصت‌های صادرات - تسریع رشد صادرات امارات به جهان» تهیه شده است، نشان از افزایش تعداد گواهینامه‌ها دارد. مبدا صادر شده توسط اتاق به طور سالانه 23.8 درصد در طول پنج ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته، که نشان دهنده رشد فزاینده صادرات ابوظبی به خارج از کشور است، نشان دهنده تلاش های محلی برای افزایش فرصت های تجاری است. ردپای تجاری جهانی امارات این مطالعه نشان می دهد که در میان 10 بازار منطقه ای و جهانی که برای صادرات توسط اعضای اتاق ابوظبی هدف گذاری شده اند: عربستان سعودی، کویت، عمان، قطر، آمریکا، مصر، بحرین، اردن، عراق و هند. وی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش‌های اتاق در افزایش فعالیت‌های تجاری محلی نسبت به سال گذشته که همزمان با رشد چشمگیر تعداد شرکت‌های صنعتی جدید ثبت‌شده در اتاق است، کمک کرد، زیرا بخش حمل و نقل و ذخیره‌سازی بالاترین نرخ رشد را به ثبت رساند. در پنج سال اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور سالانه 78 درصد افزایش یافته است. این مطالعه نشان داد که ارزش کل تجارت خارجی غیرنفتی امارات با کشورهایی که با آنها موافقتنامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (CEPA) امضا کرده‌اند و کشورهایی که مذاکرات با آنها در آستانه تکمیل است، به بیش از 390.5 میلیارد درهم افزایش یافته است. پایان سال گذشته این مطالعه تأیید کرد که قراردادهای مشارکت اقتصادی جامع کمک زیادی به رشد اقتصادی کشور و افزایش دسترسی بازرگانان اماراتی به بازارهای خارجی جدید کرده است.

www.skynewsarabia.com

افزایش ۲۱ میلیارد درهم در بازارهای سهام محلی ظرف یک هفته

بازارهای سهام محلی در معاملات این هفته سود خود را افزایش دادند و ارزش بازار آنها بیش از 21 میلیارد درهم افزایش یافت. ارزش بازار سهام بورسی از 3.535 تریلیون درهم در پایان جلسه جمعه گذشته به 3.556 تریلیون درهم در پایان جلسه امروز افزایش یافت که 2.83 تریلیون درهم برای سهام پذیرفته شده در بازار اوراق بهادار ابوظبی و 721 میلیارد درهم توزیع شد. سهام فهرست شده در بازار مالی دبی. سودهای بازار به دست آمده در طول هفته توزیع شد که 13.7 میلیارد درهم برای سهام بازار اوراق بهادار ابوظبی و 7.3 میلیارد درهم برای سهام بازار مالی دبی بود. سهام محلی در طول هفته حدود 7.6 میلیارد درهم نقدینگی جذب کرد که با اجرای بیش از 137.7 هزار معامله به ارزش 6.04 میلیارد درهم در بازار ابوظبی و 1.56 میلیارد درهم در بازار دبی معامله شد.

www.skynewsarabia.com

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما