معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۳۱- ۱۱:۰۹

اخبار اقتصادی آفریقای جنوبی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور آفریقای جنوبی در هفته چهارم مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

26 پروژه بزرگ از جمله یک فرودگاه جدید و "شهر" به ارزش 39.6 میلیارد یورو در آفریقای جنوبی به اجرا در می‌آید

بزرگ‌ترین طرح توسعه‌ای بخش خصوصی، ساخت شهر جدید بانکنولد در ژوهانسبورگ است که ارزش آن 900 میلیون دلار با کاربری توسعه یافته و دارای اجزای مسکونی، تجاری، خرده‌فروشی، صنعتی، آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود. 5.65 میلیارد یورو از پروژه‌های جدید اعلام شده مربوط به بخش انرژی است که نشان دهنده تغییر جهت کشور به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است. با توجه به فشار قابل توجه در بخش حمل و نقل، به ویژه فضای فرودگاه، شرکت فرودگاه‌های آفریقای جنوبی (ACSA) سرمایه‌گذار پیشرو در این بخش است که 55% از پروژه‌های برنامه‌ریزی شده به ارزش 1.12 میلیارد یورو را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از پروژه‌های قابل توجه در این بخش، فرودگاه کیپ واینلندز به مبلغ 350 میلیون یورو است. از دیگر پروژه‌های بزرگ، طرح بازسازی 200 میلیون یورویی کارخانه فولکس واگن است.

Businesstech

 ارائه خدمات رایگان و آب به خانواده‌های فقیر در سراسر آفریقای جنوبی

دکتر راموکگوپا وزیر برق و انرژی اصرار دارد که ارائه خدمات رایگان و آب به خانواده‌های فقیر در سراسر آفریقای جنوبی، یک مداخله اضطراری برای حفاظت از خانواده‌های مستمند است. وی فاش کرده که 10 میلیون خانوار، واجد شرایط دریافت برق اولیه رایگان هستند، اما در حال حاضر تنها 2 میلیون خانوار به دلیل تأخیرهای متعدد به آن دسترسی دارند. راموکگوپا افزود دولت سخت تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که خانوارهای فقیر به برق اولیه رایگان دسترسی دارند. وی گفت مفهوم خدمات اولیه رایگان، از جمله برق و آب، برای خانواده‌هایی طراحی شده که هیچ کدام از اعضای آن شاغل نیستند. وی تاکید کرد مردم در موقعیتی نیستند که از عهده امور خود برآیند. وقتی می‌گویم این یک مشکل ساختاری است، منظورم این است که شما این بحران را تنها با گسترش خدمات اولیه رایگان حل نمی‌کنید. شما این مشکل را با اطمینان از رشد اقتصاد آفریقای جنوبی حل می‌کنید. وی افزود که قطعی برق، مانع اصلی رشد اقتصاد آفریقای جنوبی است. راموکگوپا گفت که ارائه خدمات اولیه رایگان، راه حلی میان‌بر بوده و راه حل دائمی نیست و ایده برق و آب اولیه رایگان این است که به فقرا کمک می‌کنید و به اقتصاد اجازه می‌دهید رشد کند. امیدوارم مردم از این وضعیت فارغ شده و شهروندانی شوند که قادر به پرداخت هزینه مصرف خود باشند.

IOL

تقویت شبکه برق کشور

وزیر برق و انرژی گفت که انتظار می‌رود شبکه برق کشور تا پایان ماه اوت توسط واحدهای تولید بیشتری تقویت شود. او توضیح داد: انتظار داریم که واحد 4 مدوپی به ما 800 مگاوات برق بدهد و واحد کاسیله 6 را که 800 مگاوات دیگر است، راه‌اندازی کرده و امیدواریم که عمر واحد 2 کوبرگ را افزایش دهیم. همچنان به افزایش توان نیروگاه‌ها خوشبین هستیم که بتوانیم 980 مگاوات برق اضافی عرضه کنیم. او گفت دولت انتظار دارد که کشور بتواند تا پایان ماه اوت 2500 مگاوات بیشتر از توان تولید برق اسکوم دریافت کند. وی گفت اگرچه آفریقای جنوبی 138 روز بدون قطعی برق را سپری کرده اما بحران انرژی هنوز پایان نیافته است. فقط در دوره مارس تا آگوست، ضریب کاهش ظرفیت برنامه‌ریزی نشده (UCLF) 29% کاهش یافته است. این اظهارات وزیر در حالی بیان می‌شود که پروفسور مامفولی از موسسه توسعه ملی انرژی آفریقای جنوبی اعلام کرده بود که دولت، موضوع توقف قطع برق را تا پایان سال 2024 اعلام خواهد کرد. مامفولی همچنین گفت عوامل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد وضعیت اسکوم در حال بهبود است و سیستم بسیار خوب عمل می‌کند. ما همچنین فاکتورهای دیگری مانند تجهیزات مقیاس کوچک تولید برق را که در حال تولید هستند ملاحظه می‌کنیم. ما حدود 6 گیگاوات توان تولید انرژی آفتابی که حتی در زمستان که ساعات تابش آفتاب کاهش یافته، در اختیار داریم که توسط خانوارها و مشاغل نصب شده است.

IOL

  آخرین آمار در خصوص وضعیت نیروی کار

آخرین آمار در خصوص وضعیت نیروی کار نشان داد که شمار بیکاران در دوره آوریل تا ژوئن برای سومین سه‌ماهه پیاپی افزایش یافت به 33.5% رسید. این میزان، بالاترین نرخ در دو سال گذشته بوده و شمار بیکاران با افزایش 158 هزار نفری به 8.4 میلیون نفر رسیده است. در این مدت 111000 شغل در بخش تجارت و 45000 شغل در بخش کشاورزی از بین رفته است. بر اساس استان‌ها، کیپ غربی با 22.2% کمترین نرخ بیکاری را دارد در حالی که استان شمال‌غرب با 41.3% در صدر جدول جای گرفته است. همه‌گیری بیماری‌های دام و طیور تأثیر منفی فراوانی بر وضعیت اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی بر جای گذاشت. در عین حال، احیای بازارهای صادراتی و تعدیل قیمت گوشت، نشان دهنده بهبود وضعیت در صنعت دام است. با این حال، تاکید شده که ممکن است شرایط آب و هوایی خشک و کم بارش، تأثیر نامطلوبی بر تولید حبوبات و غلات داشته باشد. در حالی که هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در طول این دوره رخ نداده، داده‌های منتشره نشان می‌دهند که اقتصاد در سه ماهه دوم رشد کندی داشته است. مشکلات اسکوم مدت‌هاست که به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل تحدید رشد اقتصادی و کارآفرینی در آفریقای جنوبی تلقی می‌شود. 

حجم بار جابه جا شده شرکت Transnet

 در جریان دیدار مسئولین شرکت‌های دولتی (SOE) با رئیس جمهور، اعلام شد مقامات از عملکرد ضعیف Transnet در جابجایی بار و تأثیر آن در افزایش نرخ بیکاری خسته شده‌اند. به گفته مقامات ذیربط، حجم بار جابجا شده توسط این شرکت در سال مالی گذشته با رشد 3 میلیون تن به حدود 152 میلیون تن رسید که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های 220 میلیون تنی بود. این شرکت اساساً صدها میلیون راند برای دولت هزینه‌سازی می‌کند که این مبلغ می‌تواند برای رسیدگی به حجم عظیم بیکاری مورد استفاده قرار گیرد. گفته شده این ضعف، تأثیر مستقیمی‌ بر عملکرد شرکت‌های معدنی داشته و منجر به از بین رفتن قابل توجه مشاغل در این بخش شده است. این مقامات خاطرنشان کردند Transnet به نظارت بیشتر دولت و پیش‌بینی دقیق‌تر توان خود دارد تا بخش‌های مختلفی که به آن متکی هستند قادر به برنامه‌ریزی بهتر باشند.

IOL

کاهش شاخص اعتماد تجاری در آفریقای جنوبی 

گزارش اتاق بازرگانی و صنعت آفریقای جنوبی (SACCI) حاکی است شاخص اعتماد تجاری در آفریقای جنوبی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه پس از کاهش شدید در آستانه ماه می، شروع به بهبود کرد و به 109.1 رسید که به نسبت 109 در ماه ژوئن و 107.8 در ماه می‌ افزایش داشته است. این نهاد همچنین تأثیر مثبت تشکیل دولت وحدت ملی بر شاخص اعتماد تجاری را تأیید و خاطرنشان کرد که پس از مشخص شدن تشکیل دولت ائتلافی، انتظارات بهبود در شاخص‌های تجاری وجود دارد. گزارش SACCI حاکی است پاسخگویی مسئولانه و گسترده‌تر دولت، فرصتی را برای توسعه اقتصادی کارآمد و فرصت‌های شغلی بیشتر فراهم کرده است.

 IOL 

کاهش نرخ بهره 

انتظار می‌رود که بانک مرکزی نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد اما این کاهش می‌تواند بسیار بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، باشد. اگرچه کمیته سیاست پولی (MPC) در نشست ماه ژوئیه خود به حفظ نرخ بازپرداخت در بالاترین حد 15 سال گذشته یعنی 8.25% رأی داد، اما دو عضو از شش عضو به کاهش 25 واحدی نرخ بهره رأی دادند. بانک مرکزی در اقدامی‌ با هدف مهار فشارهای تورمی در اقتصاد، از سال 2021 نرخ بهره را به میزان قابل توجهی 475 واحد افزایش داده ولی چشم‌انداز کاهش نرخ بهره مثبت‌تر شده است. انتظار می‌رود تورم در سه ماهه چهارم سال 2024 به 4.5% بازگردد که نسبت به پیش‌بینی ماه می آن بهبود چشمگیری داشته است. در عین حال، چندین موسسه مالی و تحلیلگر از جمله استاندارد بانک، ندبانک و دفتر تحقیقات اقتصادی (BER) انتظار دارند نرخ بهره در ماه سپتامبر 25 واحد کاهش یابد. اگرچه BER کاهش 25 واحدی را پیش‌بینی می‌کند، اما احتمال کاهش تا 50 واحد در ماه سپتامبر محتمل است. با این حال، رئیس کل بانک مرکزی هشدار داد که کاهش نرخ بهره تنها تا حدی به کمک رشد اقتصادی و رفع نابرابری گسترده کمک خواهد کرد و تاکید کرد تغییر نرخ بهره، مطمئناً آسان‌تر از بهبود آموزش، مدیریت شهرنشینی یا پایان دادن به قطعی برق است. وی افزود آنچه واقعاً برای حذف نابرابری‌ها اهمیت دارد، رشد اقتصادی، کارآفرینی و رشد بهره‌وری است. پایین نگه داشتن تورم و تثبیت آن، از رشد در میان مدت و بلندمدت حمایت می‌کند.

Businesstech

ممنوعیت واردات پرتقال و لیمو آفریقای جنوبی

 با ممنوعیت تقریباً سه ماهه واردات مرکبات به بوتسوانا تا سال 2025 که برای طیف وسیع‌تری از محصولات اعمال می‌شود، صادرات و اقتصاد آفریقای جنوبی دچار آسیب خواهد شد. موکگویتسی ماسیسی رئیس جمهور در پست اخیر خود در پلتفرم X گفت که ممنوعیت واردات پرتقال و لیمو از آفریقای جنوبی که از 17 ژوئن اجرا شده و تا پایان اوت ادامه خواهد داشت، به منظور تقویت جایگاه تولیدکنندگان داخلی است. ممنوعیت اعمالی حرکتی قدرتمند برای تقویت کشاورزان و اقتصاد محلی ما بود. این ابتکار، بوتسوانا را با ارتقای خودکفایی و بهبود معیشت توانمند می‌سازد. یک اقتصاددان کشاورزی گفت: کشاورزان آفریقای جنوبی اکنون باید محصولات اضافی را راهی بازار محلی کنند، که اگرچه عرضه را افزایش داده و به نفع مصرف کننده است، اما باعث کاهش درآمدهای صادراتی می‌شود که از نقطه نظر اقتصادی، بر درآمد کشاورزان تأثیر می‌گذارد. مداخله شما در بازار از مواردی است که بسیار ضد رقابت و برخلاف قوانین تجارت بین‌الملل است. آخرین ممنوعیت پس از ممنوعیت سال‌های 2021 تا 2025 توسط نامیبیا و بوتسوانا بر واردات سایر محصولات از جمله گوجه‌فرنگی، هویج، سیب‌زمینی، کلم، کاهو، سیر، پیاز، زنجبیل و گیاهان تازه از آفریقای جنوبی اعمال شده بود. صادرات میوه آفریقای جنوبی به این کشور در ماه آوریل بالغ بر 320 هزار یورو بوده است.

Citizen

محدودیت های اتحادیه اروپا برای صادرات مرکبات آفریقای جنوبی

 آفریقای جنوبی برای دستیابی به بازار اتحادیه اروپا برای صادرات مرکبات خود درگیر یک مبارزه بزرگ در چارچوب مقررات سازمان تجارت جهانی است. این چالش ناشی از عدم موافقت آفریقای جنوبی با اقدامات اتحادیه اروپا علیه صادرات این کشور برای مبارزه با بروز بیماری قارچی لکه سیاه مرکبات (Citrus Black Spot) است که به میوه آسیب می‌زند. آفریقای جنوبی این محدودیت‌ها را غیرعلمی و تبعیض‌آمیز خوانده و معتقد است که لکه سیاه مرکبات، اگرچه باعث ایجاد لک در پوست میوه می‌شود اما بر کیفیت آن تأثیر نمی‌گذارد. سخنگوی کمیسیون تجارت و کشاورزی اتحادیه اروپا، از تشکیل هیاتی برای رسیدگی به دو مورد در زمینه اقدامات مربوط به واردات مرکبات از این کشور خبر داد و هیات‌های هر دو پرونده در شورای حل اختلاف تشکیل شدند. سخنگوی وزارت تجارت، صنعت و رقابت آفریقای جنوبی گفت حتی اگر در صورت اتخاذ تصمیم نامطلوب، کشور ناگزیر از استفاده از ساز و کارهای تجدید نظر باشد، آفریقای جنوبی به توان خود برای دفاع از حق خویش معتقد است.

Businesstech

بکارگیری نیروی کار ماهر آفریقای جنوبی در انگلیس 

 انگلیس که به دلیل تأثیرات ماندگار برگزیت، همه‌گیری کرونا و سالخوردگی نیروی کار با کمبود مهارت‌های قابل توجهی در در زمینه‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی و فناوری از اتباع ماهر آفریقای جنوبی برای به‌کار گیری در مشاغلی استفاده می‌کند که به برخی از شاغلین، دستمزدهای بالایی پرداخت می‌کند. بارونس باران، عضو پارلمان بریتانیا، خاطرنشان کرد که یک سوم مشاغل خالی در کشور به دلیل کمبود مهارت است و بخش‌هایی که کمبود زیادی دارند شامل ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و ارتباطات است و دولت به طور منظم فهرست نیروی انسانی مورد نیاز خود را به روز می‌کند. دستمزد برخی از مشاغل پردرآمد شامل متخصصان و مدیران بازاریابی، پزشکان و مدیران مالی از 81 تا 100 هزار یورو در نوسان است. طبق گفته شرکت مشاوره دیجیتال Strider Digital، اتباع آفریقای‌جنوبی به دلیل استاندارد بالای تحصیلات و تجربه، اخلاق کاری و نزدیکی فرهنگی از اولین گزینه‌های انگلیس برای استخدام هستند.

Businesstech

خرید 25 درصد سهام شرکت Airlink آفریقای جنوبی توسط هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر ایرویز با هدف گسترش حضور خود در قاره آفریقا 25% سهام شرکت Airlink آفریقای جنوبی را خریداری کرد. در بیانیه منتشره روز سه‌شنبه اعلام شد سهام این شرکت هواپیمایی منطقه‌ای که با قیمتی نامشخص خریداری شده، به قطر ایرویز اجازه می‌دهد تا راهبرد رشد خود در آفریقا خود را تقویت کند. بر اساس این بیانیه، Airlink قادر خواهد بود ظرفیت خود را افزایش داده و دامنه بازاریابی خود را گسترش دهد. این معامله جدیدترین معامله قطر در یک رشته خرید در آفریقا است. این شرکت همچنین در حال نهایی کردن خرید 49% از سهام RwandAir است و 60% سهام فرودگاه جدیدی را که در نزدیکی پایتخت رواندا ساخته می‌شود، به تملک خویش در خواهد آورد. هدف از این اقدامات، حضور پر رنگ‌تر این شرکت در منطقه‌ای است که در سال‌های اخیر، تقاضای سفر در آن افزایش یافته است. این شرکت در حال مذاکره برای خرید حدود 20% از شرکت هواپیمایی Virgin استرالیاست.

Bloomberg

فروش واحد های بانک HSBC در آفریقای جنوبی

بانک HSBC لندن که از سال 1995 در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند اعلام کرد که فروش واحدهای آفریقای جنوبی را برای تمرکز بر آسیا را در دست بررسی دارد. منابع آگاه اعلام کردند که واحدهای بازرگانی و اوراق بهادار این بانک در آفریقای جنوبی، مورد توجه پیشنهاد دهندگانی از بانک‌های منطقه، چین و امارات متحده عربی قرار گرفته است. به گفته آنان، جزئیات معامله احتمالی هنوز نهایی نشده و تضمینی وجود ندارد که معاملات، نهایی شود. برابر مندرجات تارنمای HSBC، این بانک اخیراً واحدهای بانکداری و تجاری خود در موریس را به گروه Absa فروخت که در صورت تحقق اقدام اخیر، تا حد زیادی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا خارج خواهد شد. HSBC که در بیش از 50 بازار مطرح به فعالیت می‌پردازد، به ویژه در زمان مسئولیت جرج الهدری، مدیر ارشد اجرایی جدید، به دنبال راه‌هایی برای کاهش بیشتر هزینه‌ها و اجرای طرحی مشابه طرح جین فریزر، مدیر عامل سیتی‌گروپ است.HSBC اخیراً از انجام اصلاحی خبر داد که عملیات بانکداری جهانی را ساده‌تر می‌کند تا در اجرا، بیشتر شبیه رقبای بزرگتر خود شود. ادغام چندین واحد تحت پوشش بخش صنایع در پنج گروه بزرگتر، به عنوان آخرین نشانه از آمادگی احتمالی برای کاهش نرخ بهره دیده می‌شود. در عین حال، تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌های بانک، با اقداماتی برای کند کردن فرایند استخدام و مهار هزینه‌های جانبی نیز در جریان است. HSBC در حال تقویت ریشه‌های آسیایی خود در یک محور راهبردی که در چند سال گذشته پایه‌گذاری شده، شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه خود در غرب، از جمله فعالیت‌ها در فرانسه و کانادا را حذف و سرمایه‌ها را به‌ویژه به آسیای جنوب‌شرقی و چین منتقل کرده است.

صنعت زیتون آفریقای جنوبی 

وندی پترسون، مدیر ارشد اجرایی SA Olive گفت: صنعت زیتون آفریقای جنوبی در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی نسبتاً کوچک‌تر است و سالانه حدود 3700 هکتار درخت زیتون و 1.6 میلیون لیتر روغن زیتون فوق بکر در کشور تولید می‌شود. شمار فعالان این صنعت حدود 250 تولید کننده، از جمله مزرعه‌داران و مالکین نهالستان‌ها است. به گفته وی تولیدکنندگان این کشور در چند سال گذشته از نظر سهم بازار و اعتبار و شهرت در صنعت جهانی زیتون بسیار خوب عمل کرده و برنده جوایز بین‌المللی شده‌اند و در نگاه همتایان بین‌المللی، به دلیل کیفیت بالا و اعتبار محصول، شناخته شده هستند. وی خاطرنشان کرد که تقاضای جهانی برای روغن زیتون، فزاینده است که فرصت‌هایی را برای تولیدکنندگان آفریقای جنوبی ایجاد می‌کند. ریکاردو اسمیت، اقتصاددان عضو شورای ملی بازاریابی کشاورزی گفت که سطح زیر کشت این محصول از 1800 هکتار در سال 2012 به میزان قابل توجهی در سال‌های اخیر با نرخ رشد حدود 20% در سال افزایش یافته است. وی افزود که تولید زیتون در کیپ غربی متمرکز است که 95% درصد از تولید کشور را تشکیل می‌دهد. اسمیت خاطر نشان کرد: آب و هوای مدیترانه‌ای منطقه برای کشت زیتون با شرایط دمایی و بارندگی خاص مورد نیاز برای رشد، مطلوبیت بالایی دارد. استان‌های کیپ شرقی با حدود 2%، لیمپوپو، کیپ شمالی و ایالت آزاد هر یک حدود 1% درصد از زیتون کشور را تأمین می‌کنند.

Foodformzansi

کاهش رشد صادرات محصولات کشاورزی آفریقای جنوبی

صادرات محصولات کشاورزی آفریقای جنوبی پس از ثبت افزایش شدید 6 درصدی سالانه در سه ماهه نخست سال‌جاری، در سه ماهه دوم امسال به 2.98 میلیارد یورو رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.1% کاهش داشت. یک اقتصاددان ارشد گفت که کاهش جزئی در سه ماهه دوم منعکس کننده تعدیل قیمت برخی محصولات کشاورزی و کاهش حجم صادرات آنهاست. سیهلوبو گفت: همزمانی کاهش ارزش صادرات در بازه زمانی مورد اشاره، با وجود بهبود کارایی بنادر، نشان می‌دهد که تنزل ارزش صادرات تا حد زیادی به دلیل پایین آمدن قیمت برخی کالاها و کاهش حجم تولید داخلی، به ویژه در غلات و دانه‌های روغنی است. شاخص‌ترین محصولات صادراتی از نظر ارزش شامل مرکبات، سیب، گلابی، ذرت، خرما، آناناس، آووکادو، شکر، انگور، آب میوه، میوه خشک و پشم است. به باور کارشناسان، کاهش اندک مشاهده شده در سه ماهه دوم عمدتاً ناشی از تغییرات شدید آب و هوایی مانند سیل، آتش سوزی و دوره سرما بوده که بر حجم تولید و صادرات محصول تأثیر می‌گذارند. در عین حال، دو عامل کلیدی در کاهش جزئی صادارت مرکبات و ذرت تاثیرگذار بودند. قیمت مرکبات در اتحادیه اروپا طی سه‌ماهه دوم به دلیل عرضه قوی از مصر روند کاهشی داشت. حجم صادرات مرکبات آفریقای جنوبی نیز به دلیل کاهش تولید ناشی از تغییرات نامناسب آب و هوایی و تاثیرات آن بر برداشت محصول بود. در عین حال، جذابیت بیشتر آب‌میوه باعث شد حجم قابل توجهی از محصول مرکبات به سمت فرآوری میل کند. این در حالی بود که حجم و قیمت صادراتی سیب و گلابی با تقاضای قوی اتحادیه اروپا و هند روند مثبتی داشته است.

IOL

تکمیل پروژه‌های اتصال به شبکه ریلی استان خائوتنگ به سایر استان‌ها

استاندار خائوتنگ اعلام کرد دولت در چارچوب بخشی از برنامه پنج ساله توسعه استان، در صدد تسریع در برنامه‌های اجرایی برای تکمیل پروژه‌های اتصال به شبکه ریلی سایر استان‌هاست و در کمتر از دو سال، 6 میلیارد یورو برای این پروژه صرف خواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد این طرح که مناقصه ساخت آن در پایان اکتبر نهایی می‌شود، منجر به ایجاد بیش از 125000 شغل در طول ساخت و ساز در طول پنج سال گردد. وی افزود دولت محلی متعهد به همکاری با همتایان خود در استان لیمپوپو برای بهبود ترانزیت ریلی مسافری بین دو استان با هدف مدرن سازی خطوط راه‌آهن موجود و تبدیل آنها به شبکه لجستیک ریلی باری با حجم بالا است که همزمان، به صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی نیز خدمت خواهد کرد.

 Citizen

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما