معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۳۱- ۱۰:۲۴

اخبار اقتصادی ساحل عاج، کامرون و گابن

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج، کامرون و گابن در هفته چهارم مرداد ماه 1403، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ساحل عاج

سرمایه گذاری ساحل عاج در حوزه تأمین آب شرب مناطق غربی کشور

وزیر هیدرولیک، سلامت و بهداشت روز دوشنبه 5 اوت 2024، شبکه آب منطقه Séguéla (شمال غربی ساحل عاج) و Mankono (مناطق مرکزی در غرب ساحل عاج) را افتتاح نمود. هدف این پروژه تقویت شبکه تأمین آب آشامیدنی در 12 شهر کشور غرب کشور عنوان شده است. به گفته وزیر مربوطه، اقدامات دولت در این پروژه شامل بازسازی منبع آب 500 متر مکعبی، ایستگاه ذخیره آب با ظرفیت 400 متر مکعب، ایستگاه تصفیه آب شرب به ظرفیت 400 متر مکعب بوده است. این پروژه نیازمند 29 میلیارد فرانک سیفا سرمایه گذاری است. تاکنون پروژه آب آشامیدنی مزبور بیش از 17 میلیارد فرانک سیفا تأمین مالی شده است.

افزایش بیش از دو برابری میزان واردات ساحل عاج از روسیه

بر اساس گزارش سایت اقتصادی Sika finance، حجم تجاری میان ساحل عاج و روسیه طی سه سال گذشته افزایش داشته است. بنا بر اطلاعات سایت مزبور، در سال 2020 واردات ساحل عاج از روسیه از میزان 67 میلیارد فرانک سیفا به 125 میلیارد فرانک سیفا رسیده است که تقریباً نشان از افزایش 87 درصدی واردات از روسیه دارد. بر اساس آمار گمرگ ساحل عاج حجم خرید این کشور از روسیه در سال 2022 از میزان بیش از 174.7 میلیارد فرانک سیفا به بیش از 302 میلیارد فرانک سیفا در سال 2023 رسیده است. همچنین از سال 2021 واردات ساحل عاج از مسکو به میزان 141 درصد رقمی‌بیش از دو برابر افزایش داشته است که نسبت به سال 2020 میلادی 345 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کامرون

تمایل سرمایه گذاران کره‌ای بمنظور سرمایه گذاری در بخش معادن کامرون

مسئولان شرکت کره‌ای فعال در حوزه معدن موسوم به Kangkook International روز پنجشنبه 8 اوت 2024، با وزیر معدن، صنعت و توسعه فناوری کامرون دیدار و گفتگو نمودند. در این ملاقات، طرف کره‌ای از تمایل خود بمنظور همکاری با کامرون در زمینه‌های مختلف از جمله بخش‌های معدنی، صنعت معدنی و کشاورزی مواد غذایی خبر داد. به گفته وزیر معدن کامرون خاک نقاط مختلف کامرون سرشار از ناهمسانی‌های زمین شناسی و شاخص‌های معدنی متعددی است که برای تخمین ذخایر واقعی آن به فعالیت‌های تحقیقاتی نیاز می‌باشد. در این زمینه کشور ما آماده همکاری با شرکت‌های دارای توان فنی و تخصصی لازم می‌باشد.

قرارداد سرمایه گذاری 88 میلیارد فرانک سیفا دولت با گروه PROMETAL

دولت کامرون روز سه شنبه 13 اوت 2024 با حضور نخست وزیر این کشور در ملاقات با گروه PROMETAL شرکت کامرونی فعال در حوزه فرآوری فلزات، قرارداد 88 میلیارد فرانک سیفا امضا نمودند. این قرارداد با هدف راه اندازی شرکت استخراج و ذوب فلزات منعقد شده است. گفتنی است این پروژه صنعتی باعث ایجاد اشتغال، بهبود تراز تجاری و رشد اقتصادی بخش صنعتی کامرون خواهد شد.

گابن

فروش هشت ترانسفورماتور جدید به گابن

شرکت بین المللی Arise IIP (شرکت صنعتی مستقر در موریس)، روز دوشنبه 12 اوت 2024، هشت ژنراتور به دولت گابن تحویل نمود. گفتنی است بهبود دسترسی به انرژی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دو هدف میان مدت پیش بینی شده دولت گابن می‌باشد. به همین منظور، دولت برای سال 2024، در نظر دارد 130 ترانسفورماتور با هزینه 3.8 میلیارد فرانک سیفا را خریداری نماید.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما