معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۱۶- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۹۲

اخبار اقتصادی جمهوری نیجر، چاد و بنین

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای جمهوری نیجر، چاد و بنین در هفته دوم مرداد ماه 1403، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

جمهوری نیجر

اختصاص یک میلیارد دلار توسط بانک جهانی برای به‌روزرسانی بخش کشاورزی و دامپروری در نیجر

علی ماهامان لامین زین نخست وزیر در بعد از ظهر روز دوشنبه 29 ژوئیه 2024، در مرکز کنفرانس‌ مهاتما گاندی در نیامی، مراسم راه‌اندازی رسمی‌ برنامه به‌ روزرسانی بخش کشاورزی و دامپروری را که با یک میلیارد دلار معادل 600 میلیارد فرانک سیفا تامین شده است، را افتتاح کرد. این برنامه با هدف تضمین امنیت غذایی و تغذیه‌ای، مقاومت در برابر خطرات اقلیمی، افزایش بهره‌وری و دیگر اهداف، اجرا می‌شود.

نخست وزیر، پس از امضای توافقنامه تامین مالی بین بانک جهانی و نیجر،  با یادآوری نقش بخش کشاورزی و دامداری برای ژنرال عبدالرحمن تیانی رئیس جمهور، گفت: این پروژه، اولین پروژه این چنینی به نفع جمعیت نیجر است که باید به سرعت محقق شود و در عین حال تعهد داد که بانک جهانی و تمام شرکایی که نیجر را حمایت می‌کنند، از این پروژه راضی خواهند بود.

علاوه بر این، یک پنل بلند پایه درباره تامین مالی امنیت غذایی در نیجر تحت ریاست آقای بوباکار سعیدو وزیر نماینده وزیر دارایی و اقتصاد و سرهنگ محمد الحاج عثمان وزیر کشاورزی و دامداری، دکتر عبدولای محمدو دبیر اجرایی CILSS،  و آقای شیخ جنان مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای توسعه پایدار ، برگزار شد.

در این پنل، سرهنگ محمد الحاج عثمان وزیر کشاورزی و دامداری،  یادآور شد که تحریم‌هایی که توسط اکواس علیه نیجر در پی انقلاب نظامی تحت فرماندهی CNSP اعمال شد، نشان داد که امنیت غذایی چقدر ضروری است و چقدر این امر برای یک کشور اهمیت دارد که پایه‌های تولیدی خود را داشته باشد.

در ادامه سرهنگ محمد الحاج عثمان وزیر کشاورزی به چالش‌هایی که نیجر در برقراری امنیت غذایی روبه‌رو است، تأکید کرد و بر ارزش‌افزودن به تولیدات محلی که شامل برنامه آبیاری بزرگ و ارتقای دامداری می‌شود، تأکید کرد.

در این گفت‌وگوها، دکتر عبدولایه محمدو، دبیر اجرایی CILSS، به چالش‌هایی که به ویژه در ساحل مواجه است، اشاره کرد، از جمله چالش‌های تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و سیلاب که بر تولیدات کشاورزی تأثیر می‌گذارند. وی همچنین به چالش بهره‌وری اشاره کرد و گفت که "غرب آفریقا یکی از مناطقی است که در آن کمتر از کود استفاده می‌شود".

با این حال، به نقل از نماینده CILSS، تولید کشاورزی در ساحل در چند دهه گذشته افزایش یافته است، حتی اگر این موضوع قابل توجه نباشد. آقای بوباکار سعیدو نماینده وزیر دارایی و اقتصاد و همچنین آقای چیک جنانه مدیر منطقه‌ای بانک جهانی برای توسعه پایدار، نیز موضوع سرمایه‌گذاری‌های مالی را  توضیح دادند.

آقای عثمان دیاگانا معاون رئیس بانک جهانی، از پنل‌ها برای سوالات مهمی‌ که مطرح شدند و اطلاعات "بسیار دقیق و واضحی که ارائه شدند" تشکر کردند. عثمان دیاگانا ابراز تأسف کرد و اظهار داشت که "کشاورزی نیجر، به عنوان ستون فقراتی کشور، از سرگردانی‌های تغییرات آب و هوایی رنج می‌برد" و تعهد بانک جهانی به حمایت از نیجر را تکرار کرد. وی افزود: "مؤسسه ما نیز در حال تکامل است تا با بحران‌های جهانی مقابله کند"، و اظهار داشت که بانک جهانی متعهد است استراتژی‌هایی را برای کمک به کشورها در مقابله با چالش‌های توسعه و دستیابی به رشد پایدار و جامع اتخاذ کند. معاون رئیس بانک جهانی گفت، تحول بخش کشاورزی ضروری است و اساسی برای غلبه بر محدودیت‌هایی است که به بهره‌وری و سایر چالش‌ها مانعی می‌شوند است.

آقای دیاگانا اعلام کرد: "این پروژه به‌روزرسانی بخش کشاورزی و دامپروری که به‌صورت برنامه‌ای در چند مرحله اجرا می‌شود، فرصتی است برای تقویت اقدامات توسعه به مدت میان‌مدت و بلندمدت به ارزش یک میلیارد دلار یا بیش از ششصد میلیارد فرانک سیفا که در سه فاز تقسیم می‌شود." وی افزود: "سیصد و پنجاه میلیون دلار از این مبلغ به‌صورت فوری در دسترس است و مابقی به مرور زمانی که پروژه اجرا می‌شود، جذب خواهد شد."

http://www.anp.ne/article/un-milliard-de-dollars-de-la-bm-pour-moderniser-le-secteur-agricole-et-de-l-elevage-au-

گفتگوها در مورد یکپارچگی منطقه‌ای بین بانک جهانی و اتحادیه کشورهای ساحل در نیامی

آقای علی ماهامان لمین زین نخست وزیر نیجر، وزیر اقتصاد و دارایی‌، بعدازظهر روز دوشنبه 29 ژوئیه 2024، در دفتر خود و در حضور وزرای اقتصاد و دارایی مالی و بورکینافاسو که به نیجر برای بازدید کاری آمده بودند، یک جلسه گفتگو با یکی از نمایندگان  بانک جهانی که در نیامی اقامت داشت، را ریاست نمود.

هیات بانک جهانی توسط آقای عثمان دیاگانا معاون رئیس  بانک برای غرب آفریقا و مرکزی رهبری می‌شد.

نخست وزیر نیجر گفت، هدف این دیدار،  این است که سه کشورهای ما که تصمیم به ایجاد یک کنفدراسیون گرفته‌اند، میزبان معاون رئیس  بانک جهانی در اینجا برای گفتگو درباره پروژه‌های موجود، به خصوص در سطح منطقه‌ای، و همچنین ارائه چشم‌اندازهای آینده است، به گونه‌ای که این بانک که بانک ماست، بتواند این کنفدراسیون جوان را همراهی کند.

آقای عثمان دیاگانا معاون رئیس بانک جهانی گفت، بانک آن‌ها یک مؤسسه توسعه است که اصلی‌ترین ماموریت آن کار با کشورهایی است که مالکان این سازمان هستند، از جمله این سه کشور، به منظور همراهی با آن‌ها در مواردی از جمله جمع‌آوری منابع مالی، تولید دانش و تدوین راهبردها برای تعریف برنامه‌هایی که به جمعیت امکان دسترسی به خدمات ضروری برای پیشرفت در مسیر رفاه مشترک را فراهم می‌کند و تعریف تکامل یک رشد قوی، پایدار و جامع، که شرط ضروری برای مبارزه با فقر است.

وی با بیان اینکه این دیدار با این سه کشور فرصت بی نظیری برای آنها می دهد، گفت: به عنوان بخشی از این ماموریت، برنامه‌های ملی و همچنین برنامه‌های منطقه ای راه‌های اساسی برای دستیابی به اهدافی هستند که اخیراً به اشتراک گذاشته ام. و ما می‌خواهیم که این تبادل بر پایه سه عنصر انجام شود.

در این بخش، آقای آبوباکار ناکانابو وزیر اقتصاد، دارایی و پیش‌بینی، و وزیر اقتصاد و دارایی، آقای آلوسینی سانو، به ترتیب از بورکینافاسو و مالی، به سخنرانی پرداختند، نه تنها برای پیشنهاد دادن چشم‌اندازهایی که می‌تواند به پیشرفت این یکپارچگی منطقه‌ای که در استراتژی بانک جهانی برای آفریقا جایگاه مهمی دارد، کمک کند، بلکه همچنین تأیید کردند که این یک فرصت مهم برای منطقه ساحل است.

علاوه بر این، این دو وزیر اقتصاد  ضمن اعلام قصد خود برای حرکت به سمت تولید انرژی در فضای AES، بر محدودیت‌هایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوند تاکید کردند. لازم به ذکر است که این یکپارچگی منطقه‌ای عمدتاً شامل 18 پروژه با مجموع مبلغ سه میلیارد دلار است و بر پایه چهار ستون اصلی که شامل امنیت غذایی و استحکام ساحل می‌باشد، استوار است. بنابراین، این تأمین مالی شامل پوشش بخش‌های انرژی، کشاورزی، آموزشی و سایر بخش‌های توسعه منطقه‌ای خواهد بود.

قبل از این، علی ماهامان لمین زین نخست وزیر با نمایندگان مالی و بورکینافاسو یک دیدار خصوصی داشت تا به‌طور خلاصه در مورد جهت‌گیری موردنظر برای همراهی بانک جهانی با این کنفدراسیون جوان بحث و گفتگو کند.

http://www.anp.ne/article/l-integration-regionale-au-centre-des-echanges-entre-la-bm-et-l-aes-niamey

پروژه پشتیبانی از توسعه کشاورزی آبی و گسترش تولید دام (PACIPA)

دولت جمهوری نیجر و گروه بانک جهانی در حال آماده‌سازی پروژه پشتیبانی از توسعه کشت‌های آبی و گسترش تولید دام (PACIPA) هستند. این پروژه با هدف اصلی بهبود عملکرد کشاورزی، تنوع در تولید همراه با حفظ محصولات قابل تجارت از طریق مدیریت بهتر پس از برداشت، تقویت تاب‌آوری در برابر خطرات مربوط به تغییرات آب و هوایی و بهبود دسترسی به بازار برای کشاورزان است که می‌توانند محصولات قابل تجارت رقابتی تولید یا واردات محصولات کشاورزی را جایگزین کنند.

در چارچوب آماده‌سازی PACIPA، ایجاد چندین ابزار حفاظت محیطی و اجتماعی، از جمله طرح تحرک ذینفعان (PMPP)، ضروری است تا با قوانین نیجر و چارچوب محیطی و اجتماعی بانک جهانی سازگاری داشته باشد. این طرح بسیج ذینفعان (PMPP) فعلی، فرایند مشاوره و مشارکت ذینفعان در پروژه را شرح می‌دهد. این به‌طور سیستماتیک به روش مشارکت ذینفعان توصیف می‌کند که به پروژه پشتیبانی از توسعه کشت‌های آبی و گسترش تولید دام (PACIPA) کمک خواهد کرد تا در طول زمان رابطه سازنده‌ای با ذینفعان را توسعه و حفظ کند. این یک سند پویا است که در طول توسعه(PACIPA) به‌روزرسانی خواهد شد، به ویژه برای یکپارچه‌سازی داده‌های ارزیابی‌های محیطی و اجتماعی و مشاوره‌های عمومی آینده در چارچوب این پروژه.

منطقه اجرای این پروژه در حوزه‌های تولید مناسب برای زنجیره‌های ارزش مختلف در شش منطقه (دیفا، دوسو، مارادی، تاوا، تیلابری و زیندر) اجرا خواهد شد.

انتخاب مناطق مداخله در پروژه، که بر اساس حوضه‌های تولیدی است، با معیارهای زیر هدایت می‌شود: (1) دسترسی به بازارها، (2) دسترسی به زیرساخت های اساسی برای تسهیل توسعه (یا همزیستی با سایر پروژه‌های زیربنایی که توسط بانک تأمین مالی می‌شود. (3) امکان هماهنگی و اشتراک گذاری با سایر پروژه‌های بانک جهانی و سایر شرکا برای تأثیر بیشتر و (4) بروز فقر.

https://agriculture.gouv.ne/seance-de-travail-du-ministre-de-lagriculture-et-de-lelevage-avec-une-equipe-de-la-banque-mondiale/

مرور سرمایه گذاری بانک جهانی در نیجر

آقای علی ماهامان لمین زین، نخست وزیر، وزیر اقتصاد و دارایی روز سه شنبه 30 ژوئیه 2024، ریاست جلسه ای را در دفتر خود بر عهده داشت که به طور رسمی اقدامات حفظ شده در طول بررسی سرمایه گذاری بانک جهانی در نیجر و یک سمینار دولتی در مورد برنامه ریزی پروژه کندجی که هدف آن کاهش فقر از طریق بازسازی محیط زیست، بهبود امنیت غذایی و پاسخگویی به نیازهای انرژی صحبت کرد.

نماینده دائم بانک جهانی، آقای‌هان فریترز، گفت: بانک جهانی آمادگی دارد تا جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی در مورد رویه‌های خود را برای وزارتخانه‌ها به صورت جداگانه برگزار کند. ما قبلاً با وزیر انرژی و اعضای کمیته در این زمینه بحث کرده‌ایم. هدف از این اقدام بهبود حکمرانی، تقویت ظرفیت‌های وزارتخانه‌ای و بهینه‌سازی مشارکت برای ارائه برنامه‌های کاری واقع‌گرایانه‌تر است.

در مورد اجرای این برنامه، آقای‌هان فریترز تاکید کرد که "این شامل ایجاد یک مکانیسم نظارتی مشترک، از جمله دولت در سطح وزارتخانه‌ها، واحدهای مدیریت پروژه و همچنین بانک در سراسر جهان است. هر سه ماه یکبار پیشرفت هر پروژه را به تفصیل بررسی می‌کنیم، گزارشی تهیه می‌کنیم و به نخست وزیر ارائه می‌کنیم تا در صورت لزوم تصمیم گیری کند.

همچنین تلاش مشترکی برای تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی نیجر به منظور مشارکت و رقابت در بازارهای بانک جهانی انجام خواهد شد. ما آماده بسیج کمک های فنی و تامین مالی در صورت لزوم برای حمایت از بخش خصوصی نیجر هستیم.

http://www.anp.ne/article/revue-du-portefeuille-de-la-bm-au-niger-plusieurs-actions-du-portefeuille-retenues

تسریع توسعه پایدار در نیجر

آقای علی ماهامان  لمین زین، نخست‌ وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی، یک سمینار دولتی با حضور اعضای دولت و هیاتی از بانک جهانی که به برنامه کانداجی برای احیای اکوسیستم‌ها و توسعه دره رود نیجر متمرکز بود را ریاست کرد. هدف این سمینار ارائه وضعیت پیشرفت برنامه و بحث درباره راهکارهایی برای تسریع در اجرای آن بود. برنامه کانداجی به دنبال کاهش فقر، احیای محیط زیست، بهبود امنیت غذایی و پاسخگویی به نیازهای انرژی است.

آقای امادو هارونا، مدیرکل سازمان سد کانداجی (ABK)، اهمیت این پروژه برای نیجر را مورد تأکید قرار داد و اشاره کرد که خط انتقال باید تا سال 2025 تکمیل شود و نیروگاه تا سال 2027 به بهره‌ برداری برسد. چالش اصلی، جابه‌جایی جمعیت‌های تحت تأثیر است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2028 نهایی شود.

مقامات نیجری تعهد قوی به این پروژه را نشان می‌دهند و تمایل دارند تا تفکرات جاری را برای بهینه‌ سازی برنامه اجرا کنند. برنامه کانداجی به عنوان یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار نیجر به شمار می‌رود و با بودجه‌ای نزدیک به 5 میلیارد دلار تا پایان سال حمایت می‌شود.

این سمینار موجب تقویت همکاری میان دولت نیجر و بانک جهانی شده و پایه ‌گذاری برای توسعه ساختاری و جامع، که برای آینده نیجر حیاتی است، را فراهم می‌کند.

https://www.nigerdiaspora.net/politique/programme-kandaji-le-premier-ministre-et-le-gouvernement-accelerent-le-developpement-durable-au-niger

نیروگاه جدید در نیامی

رویداد مهمی در چشم‌انداز انرژی نیجر اتفاق افتاده است. فاز اول یک نیروگاه برقی با ظرفیت 22.5 مگاوات، که به عنوان هدیه‌ای سخاوتمندانه از سوی پادشاهی مراکش ارائه شد، راه‌اندازی شده است. این پروژه، که نتیجه همکاری نمونه‌ای در چارچوب همکاری‌های جنوب-جنوب است، به طور قابل توجهی دسترسی به برق در مناطق نیامی، دوسو و تیلا بری را تقویت می‌کند.

کارهای ساخت و نصب این زیرساخت استراتژیک در چارچوب همکاری نزدیک بین اداره ملی برق و آب آشامیدنی (ONEE) مراکش و شرکت نیجر الکتریک (NIGELEC) انجام شد. تیم‌های فنی هر دو کشور به طور هماهنگ برای تضمین کیفیت و سرعت اجرای این پروژه تلاش کردند. این همکاری نمونه‌ای از اراده دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تخصص‌های خود به منظور مواجهه با چالش‌های مشترک در زمینه انرژی را نشان می‌دهد.

فراتر از بهبود دسترسی به برق برای مردم، این نیروگاه جدید برق تأثیر مثبتی بر توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت. در واقع، تأمین انرژی قابل اعتماد و پایدار یک عامل کلیدی برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد شغل است. به این ترتیب، شرکت‌ها می‌توانند از شرایط بهتری برای توسعه بهره‌ برداری کنند، در حالی که خانواده‌ها نیز قادر خواهند بود کیفیت زندگی خود را با برق‌رسانی به خانه‌هایشان بهبود بخشند.

این پروژه در چارچوب یک همکاری رو به رشد جنوب-جنوب بین مراکش و نیجر قرار دارد. دو کشور در بسیاری از حوزه‌ها، به ویژه در بخش انرژی، شراکت‌هایی را برقرار کرده‌ اند. این همکاری نه تنها به تقویت روابط بین دو ملت کمک می‌کند، بلکه به حل چالش‌های مشترکی که کشورهای در حال توسعه با آنها مواجه هستند، نیز کمک می‌نماید.

https://www.journalduniger.com/nouvelle-centrale-electrique-a-niamey/

جمهوری چاد

دریافت خودروها و آمبولانس‌های اهدایی از سوی بانک اسلامی‌ توسعه و بانک جهانی

وزیر بهداشت عمومی چاد در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴، در وزارتخانه خود، ۱۴ دستگاه خودرو هیلکس، ۳ دستگاه تویوتا و ۲۰ آمبولانس هارت-آپ را که توسط بانک اسلامی‌ توسعه و در همکاری با بانک جهانی اهداء شده بود، دریافت کرد.

محمد الأمین نجیب هماهنگ‌کننده بانک اسلامی‌ توسعه در سخنرانی خود گفت،  این اهدا به منظور حمایت از اقدامات دولت و اجرای ابتکارات وزارت بهداشت عمومی صورت گرفته است تا به مردم امکان دسترسی جهانی به خدمات بهداشتی با کیفیت را فراهم کند.

وی از تلاش‌های فداکارانه تیم‌های مختلف در پاسخ به درخواست‌های کاربران خدمات بهداشتی قدردانی کرد و اظهار داشت که مؤسسه وی همچنان آماده است تا از چاد و وزارت بهداشت عمومی آن حمایت کند تا به بهبود مراقبت‌های بهداشتی برای اقشار مختلف جامعه کمک کند.

در همین حال، نماینده یونیسف در چاد، ژاک بویه، تأکید کرد که این پروژه تقویت خدمات بهداشت مادر و کودک در چاد، جمعیتی به اندازه ۶۲۹۸۷۶۴ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که معادل ۳۷٪ از جمعیت کل کشور است. هدف این پروژه کمک به تحقق سیاست ملی سلامت است.

این پروژه هدف دارد تا تا سال ۲۰۲۶، دسترسی دائمی‌ به خدمات اورژانس زایمانی و نوزادی را در تمام مراکز بهداشتی هدف فراهم آورد تا به کاهش وفات مادران و نوزادان مرتبط با عوارض بارداری و زایمان کمک کند و سیستم بهداشت را در سطح ملی، استانی و جامعه تقویت نماید.

https://www.alwihdainfo.com/Tchad-reception-des-vehicules-et-ambulances-offerts-par-la-BID-et-la-Banque-mondiale_a134284.html

 80.5 میلیارد فرانک سیفا از بانک توسعه اسلامی‌ برای کامرون جهت تأمین مالی اتصال برق با چاد

کامرون توافق‌نامه‌ای به مبلغ 80.5 میلیارد فرانک سیفا با بانک توسعه اسلامی (BID) برای اجرای پروژه اتصال شبکه‌های برق کامرون و چاد (PIRECT) امضاء کرده است. این اطلاعات در بیانیه‌ای که در تاریخ 30 ژوئیه 2024 توسط وزیر اقتصاد کامرون منتشر شد، فاش گردید.

https://www.financialafrik.com/2024/08/01/cameroun-805-milliards-de-fcfa-de-la-bid-pour-financer-linterconnexion-electrique-avec-le-tchad/

اهدای 120 موتورسیکلت به وزارت دامپروری توسط بانک جهانی

بانک جهانی از طریق پروژه حمایت منطقه‌ای از دامپروری در ساحل (PRAPS-2 چاد) در تاریخ 1 اوت 2024، حدود 120 موتورسیکلت را به عنوان کمک‌های نهادی در مناطق تحت پوشش پروژه اهدا کرد.

مراسم اهدا موتورسیکلت‌ها به ریاست پروفسور عبد الرحیم اوات عتیب وزیر دامپروری و تولید دامی چاد و در حضور همکاران نزدیکش، کارکنان وزارت و اعضای پروژه PRAPS برگزار شد. یعقوب ابراهیم دجما، هماهنگ‌کننده ملی پروژه حمایت منطقه‌ای از دامپروری در ساحل (PRAPS-2 چاد) گفت، اهدا این موتورسیکلت‌ها به منظور بهبود شرایط کاری کارکنان اداری و به ویژه کارکنان واکسیناتور صورت گرفته است تا به طور چشمگیری بر عملکرد خدمات بهداشتی دامی تأثیر بگذارد.

بر اساس الزامات بانک جهانی در زمینه حکمرانی خوب، یعقوب ابراهیم دجما اعلام کرد که نظارت بر تجهیزات اهدا شده به هر دریافت‌کننده تضمین خواهد شد.

https://journaldutchad.com/tchad-la-banque-mondiale-remet-120-motocyclettes-au-ministere-de-lelevage/

معرفی واکسن‌های جدید

چاد قرار است واکسن‌های جدیدی برای مالاریا، پنوموکوک و دیفتری ویروسی (Rota virus) معرفی کند. این خبر در یک بخشنامه که روز چهارشنبه 31 ژوئیه توسط وزارت بهداشت عمومی منتشر شد، اعلام شد.

واکسن مالاریا ابتدا در 25 ناحیه اولویت‌دار معرفی خواهد شد و سپس به تدریج به سایر استان‌ها گسترش خواهد یافت. واکسن‌های جدید برای پنوموکوک و ویروس روتا نیز در سطح ملی به کار گرفته خواهند شد.

برای موفقیت این معرفی، وزارت بهداشت عمومی از نمایندگان استانی و پزشکان مسئول نواحی دعوت کرده است تا فعالیت‌هایی در راستای بسیج اجتماعی سازماندهی کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت عمومی و شرکای آن، مالاریا در سال 2023 باعث مرگ 2,864 کودک در چاد شده است و به عنوان مهم ‌ترین دلیل مراجعه و بستری شدن در بیمارستان‌ها شناخته می‌شود.

https://lecourrier.vn/le-tchad-va-introduire-de-nouveaux-vaccins/1266547.html

جمهوری بنین

ایجاد صندوقی برای تشویق کارآفرینی در بنین

در بنین، مقامات اجرایی به تازگی ابتکاری را برای تقویت کارآفرینی به نام "صندوق سرمایه گذاری و تضمین برای شرکت های کوچک و متوسط" راه اندازی کرده اند.

این صندوق با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد فرانک سیفا، یک کمک به سیستم ترویج و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (PME/PMI) در بنین است. هدف از ایجاد آن، تسهیل دسترسی به اعتبار برای PME/PMI و ارائه راه‌حل‌هایی به بانک‌ها و مؤسسات میکروفاینانس برای پوشش ریسک‌هایی است که آنها بر عهده می‌گیرند است. مکانیسم جدید تضمین اعتبار برای PME/PMI به طور قابل توجهی به رفع کمبود تضمین‌ها، که نقص اصلی در توسعه PME/PMI است، کمک می‌کند.

بنابراین، تضمین‌هایی معتبر با امکان به اشتراک‌گذاری میزان ریسک به وام‌دهندگان و دسترسی به تأمین مالی را برای شرکت‌هایی که سابقه اعتباری کافی ندارند، فراهم می‌آورند.

https://lobservateur.info/article/111535/afrique/benin-un-fonds-pour-stimuler-lentrepreneuriat

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما