معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۵/۱۴- ۱۰:۱۰ - مشاهده: ۷۳

اخبار اقتصادی ساحل عاج

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج در هفته دوم مرداد ماه 1403، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر ارائه می‌گردد:

ساحل عاج

قوانین جدید مبارزه با پولشویی

بانک مرکزی کشورهای غرب آفریقا به تازگی قوانین و مقررات جدیدی در خصوص تراکنش‌های نقدی راه اندازی نموده است. بر اساس قوانین جدید هر گونه جابه جایی یا پرداخت وجه نقدی بیش از 5 میلیون سیفا باید اعلام گردد. این اقدامات به منظور تقویت مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و سایر فعالیت‌های مالی غیرقانونی است. شایان ذکر است این قوانین از 16 ژوئیه 2024، قابل اعمال می‌باشد و علاوه بر شفافیت مالی باعث جلوگیری از انتقال غیرقانونی مبالغ بالا می‌گردد.

 حمایت تجهیزات رایانه‌ای 500 هزار یورو اتحادیه اروپا به ساحل عاج

هماهنگ کننده ملی واحد هماهنگی همکاری ساحل عاج و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه 25 ژوئیه 2024، تجهیزات رایانه‌ای به میزان 500 هزار یورو را به اداره کل گمرک ساحل عاج اهدا نمود. تجهیزات مذکور متشکل از سرورها، رایانه‌ها، نرم افزارها و غیره به منظور تقویت ظرفیت‌های عملیاتی این اداره استفاده خواهد شد. این کمک مالی در چارچوب همکاری ثمربخش میان ساحل عاج و اتحادیه اروپا و به ویژه در قالب اجرای موافقتنامه‌های مشارکت اقتصادی قرار می‌گیرد. شایان ذکر است علاوه بر اداره کل گمرک، سازمان امور مالیاتی نیز از این تجهیزات کامپیوتری بهره مند خواهد شد.

امضای قراردادهای نفتی باشرکت بریتانیایی الفانت اویل

مامادو سانگافوا وزیر معدن، نفت و انرژی ساحل عاج روز سه شنبه 30 ژوئیه 2024، قراردادهای تولید مشترک برای سه بلوک نفتی onshore را با شرکت بریتانیایی Elephant Oil امضا نمود. آقای کولیبالی تاکید کرد که این قراردادها حائز اهمیت ویژه‌ای برای دولت می‌باشد، زیرا مربوط به سه بلوک نفتی onshore است. شایان ذکر است 52.5 درصد از سود این کار به ساحل عاج اختصاص داده خواهد شد، از 47.5 درصد باقیمانده 80 درصد به شرکت Elephant Oil تعلق خواهد گرفت. 20 درصد نیز به شرکت Petroci اختصاص خواهد یافت. به گفته مدیر عامل شرکت Elephant Oil این پروژه باعث ایجاد مشاغل متعدد برای جوانان فارغ التحصیل و تشویق همکاری با شرکت‌های ملی خواهد شد. لازم به ذکر است امضای این قراردادها تعداد کل بلوک‌های ساحل عاج را به 25 بلوک می‌رساند که شامل 19 بلوک در اکتشاف و شش بلوک در تولید می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما