معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۶

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته چهارم تیر ماه 1403مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

حمایت رئیس جمهور باسیرو چومای فای، از داشتن روابط صمیمانه با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول

بسیرو جومای فای، رئیس جمهور اعلام کرد که بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از شرکای دیرینه سنگال هستند که دولت قصد دارد با آنها "روابط صمیمانه" داشته باشد. وی در مصاحبه عصر شنبه خود با مطبوعات سنگال در پاسخ به سوالی راجع به روابط خود با مؤسسات برتون وودز، یادآور شد که کشورهایی مانند کشور ما هرگز منابع کافی مالی در اختیار ندارند بخصوص که ممکن است شرایط اضطراری متعددی در کشور بوجود اید. به گفته وی، چالش اصلی همچنان تجهیز منابع مالی از طریق اخذ مالیات و کاهش بدهی‌ها است. او گفت که نکته اصلی این است که برای احیای اقتصاد سنگال تلاش کنیم تا مبالغ و کمک‌های مورد نظر را از این دو نهاد مالی بین المللی به دست آوریم. بسیرو جومای فای می‌گوید که صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و دیگر شرکا حامی سنگال هستند و لذا باید بر مسئولیت خود از نظر حکمرانی خوب، شفافیت و پاسخگویی به مردم تاکید کنیم. وی با اشاره به پرداخت کمک‌های این دو نهاد مالی مشروط به انجام اصلاحات در دفتر ملی مبارزه با فساد (OFNAC) گفت: ما برای پیشرفت نیازی به فشار خارجی نداریم. البته اگر آنچه که این نهادها از ما می‌خواهند در راستای منافع سنگال یا مردم نباشد آنرا انجام نمی‌دهیم.

تأمین مالی 39 پروژه به ارزش کل 1630 میلیارد فرانک سیفا توسط بانک توسعه آفریقا (AfDB) در سنگال

آلیون دیاگن معاون مدیر برنامه ریزی هزینه‌های عمومی‌ بانک توسعه آفریقا (AfDB) در سنگال طی برگزاری کارگاه آموزشی در مورد بررسی روش‌های پرداخت تأمین مالی پروژه‌های این بانک در سنگال در شهر سالی-پورتودال گفت: 39 پروژه توسط این بانک بعنوان یکی از بزرگترین شرکالی مالی سنگال به ارزش کل 1630 میلیارد فرانک سیفا تا 30 ژوئن 2024 در وزارت دارایی و بودجه به ثبت رسیده و تأمین مالی شده است. به گفته یان ایلبودو، مدیر پورتفولیوی بانک مذکور، 30 درصد این پروژه‌ها در بخش حمل و نقل، 20 درصد در بخش کشاورزی، 15 درصد در بخش مالی و بقیه مربوط به بخش‌های انرژی، آب و فاضلاب و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشند. وی تاکید کرد: آموزش‌های داده شده در این کارگاه به افراد شرکت کننده به بهبود کیفیت پرداخت‌های مالی کمک می‌کند، به طوری که ذینفعان مختلف روش‌های پرداخت را برای سرعت بخشیدن به روندهای اجرایی فرا می‌گیرند.

درخواست وزیر ارتباطات، مخابرات و امور دیجیتال برای ایجاد اینترنت ایمن‌تر و در دسترس تر

آلیون سال، وزیر ارتباطات، مخابرات و امور دیجیتال، روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره انجمن مدیریت اینترنت آفریقای غربی (WAIGF) با موضوع "فناوری‌های مخرب: ارزیابی و دیدگاه‌ها" طی سخنانی خواستار ایجاد یک اینترنت امن‌تر، بازتر و در دسترس تر شد تا "یک اکوسیستم دیجیتال، پویا و شکوفا در غرب آفریقا ایجاد شود. وی گفت: من شما را تشویق می‌کنم که فعالانه در نشستهای انجمن شرکت کنید و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید زیرا ما با هم می‌توانیم یک اکوسیستم دیجیتال پویا و قوی در غرب آفریقا ایجاد کنیم. هدف این انجمن " شناسایی تاثیرات، چالش‌ها و فرصت‌های ارائه شده توسط فناوری‌های مخرب در منطقه" عنوان شده است. وی اظهار داشت که توسعه اینترنت و استفاده از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) این امکان را فراهم می‌کند که تعدادی از مشکلات موجود از جمله در زمینه‌های بهداشت، کشاورزی و آموزش را حل کنیم. وزیر با متقاعد شدن به اینکه آفریقا و سنگال سرشار از مهارت‌هایی هستند که می‌تواند به آنها کمک کند تا به به این اهداف برسند، تأکید کرد: ما باید فناوری‌های جدیدی را به کار گیریم که بدون شک مشکلات ما را در همه بخش‌ها حل خواهد کرد. وی اطمینان داد که «دولت با حمایت بهینه از اکوسیستم دیجیتال تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا کشور را از مشکلاتی که با آن مواجه است خارج کند». او گفت: دولت سنگال بسیار به این اکوسیستم و به ویژه به جوانان خود متکی است. البته او از سنگال و آفریقا خواست تا با امتناع از تسلیم شدن محض به هوش مصنوعی، حاکمیت دیجیتال خود را حفظ کنند.

از نظر آقای سال، ما باید حاکمیت خود را به هر صورت حفظ نماییم. مدیر کل امور دیجیتال وزارتخانه مذکور، داهیرو تیام، نیز یادآوری کرد که این انجمن بهمراه مجمع انجمن‌های ملی کشورهای غرب آفریقا در مورد حاکمیت اینترنت، در جهت اجرای توصیه‌های ارائه شده در اجلاس جهانی در مورد جامعه اطلاعاتی سازمان ملل متحد در سال 2005 در تونس تلاش می‌کنند. به گفته وی با گرد هم آوردن کارشناسان، سیاست گذاران، تنظیم کننده‌ها، اپراتورها، نمایندگان جامعه مدنی و بخش خصوصی، این انجمن محملی را برای بحث در مورد چالش‌ها و فرصت‌های نوظهور مرتبط با حکمرانی دیجیتال فراهم می‌کند. وی افزود، با ترویج گفت وگوی باز و فراگیر، این مجمع به «تقویت ظرفیت‌های بازیگران و توسعه استراتژی‌های مؤثر و سازگار، همچنین پاسخگویی به نیازهای خاص بازیگران عرصه دیجیتال» کمک می‌کند. او خواستار حل مشکلات اساسی مرتبط با اینترنت شد و اظهار امیدواری نمود که این فناوری بتواند نقشی مهم و ضروری در ایجاد فناوریهای لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایفا نماید.

راه اندازی پورتال دیجیتالی برای شناسائی پروژه‌های کشاورزی در منطقه دیوربل

مابوبا جین، وزیر کشاورزی، حاکمیت غذا و دامپروری، روز جمعه، در دیوربل راه اندازی یک پورتال آنلاین برای شناسایی پروژه‌های کشاورزی در هر منطقه با هدف تسهیل در اجرای آنها را در آینده نزدیک اعلام کرد. وی توضیح داد: "ما قصد داریم به زودی یک پورتال در هر منطقه با فرمانداران و مرکز خدمات فنی وزارت کشاورزی، حاکمیت غذایی و دامپروری راه اندازی کنیم تا به مدیران پروژه اجازه دهیم تا یک پلت فرم منطقه‌ای برای نحوه اجرای پروژه‌های خود داشته باشند. وی در حاشیه بازدید میدانی از مناطق کشاورزی این منطقه صحبت می‌کرد. او از مدیران پروژه‌ها دعوت کرد تا قبل از ارائه آنها در پلتفرمی‌ که راه اندازی می‌شود، طرح همکاری خود با ذینفعان را به دقت بنویسند زیرا این امر به آنها شانس بیشتری می‌دهد تا پروژه‌های خود را مورد حمایت مقامات قرار دهند. وزیر تمایل وزارتخانه خود را برای تشویق مدیران پروژه‌ها برای تولید بذرهای گواهی شده ابراز کرد و گفت: این وزارتخانه در نظر دارد با هدف خودکفایی در این زمینه و در نتیجه داشتن بخش کشاورزی پایدار و سودآور، تولید بذر گواهی شده را آغاز کند. وی همچنین از اپراتورها خواست در تولید بذر سرمایه گذاری کنند تا کشاورزان بتوانند با نزدیک شدن به فصل زمستان، آنها را از نظر کمی و کیفی در اختیار داشته باشند. آقای جین گفت: این طرح‌ها به شهرداری‌ها اجازه می‌دهد تا سیاست‌های توسعه اجتماعی-اقتصادی را برای مناطق تعریف کنند. وی همچنین از مقامات محلی خواست تا تعاونی‌های کشاورزی را در شهرداری‌ها برای توسعه مزارع یکپارچه مطابق با سیاست‌های بخش کشاورزی دولت جدید ایجاد کنند.

ارائه پیشنهادات و راه حل‌ها توسط تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای مقابله با چالش‌های موجود در منطقه نیایس

طی برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، پیشنهادات و راه حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های فراوان پیش رو که کشاورزان در منطقه نیایس با آن مواجه هستند در جهت توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و خودکفایی غذایی ارائه گردید. گورا دیئن، رئیس انجمن تعاونی کشاورزی منطقه نیایس (SOCOOPAD Niayes) طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کیار، به چالش‌های توسعه این بخش از جمله دسترسی به زمین و مالکیت زمین اشاره نمود. او گفت: کشاورزان در این منطقه به دلیل مراحل اداری طولانی، پرهزینه و پیچیده، با مشکلات قابل توجهی در به دست آوردن مالکیت زمین مواجه هستند که این امر دسترسی آنها به منابع مالی بانکی و در نتیجه ظرفیت‌های سرمایه گذاری و توسعه را محدود می‌کند، مشکلی که بیشتر در میان زنان و دارندگان مزارع کوچک وجود دارد. او از دولت می‌خواهد که این رویه‌ها را برای دسترسی بهتر به زمین و استفاده آسان‌تر از اعتبارات مالی ساده‌تر کند. وی افزود: تخریب زمین و مشکلات زیست محیطی نیز چالش دیگری در منطقه نیایس است، جایی که آلودگی صنعتی، به ویژه در داروخودس که زباله‌های شیمیایی خاک را تخریب می‌کند و بهره برداری ناپایدار از معادن سنگ به طور جدی زمین‌های کشاورزی را تهدید می‌نماید وجود دارد. وی در ادامه گفت: بنابراین باید مدیریت پسماندهای صنعتی بخوبی انجام شود و بهره برداری از معادن و همچنین اقداماتی برای احیای خاک بعمل آید. یک "چالش بزرگ" در بخش‌هایی از نیایس همچنان دسترسی به آب و زیرساخت‌های آبیاری است که هزینه‌های تولید را برای کشاورزان افزایش می‌دهد. لذا هماهنگی برای توسعه و اجرای سیستم‌های آبیاری کارآمد، یارانه دادن جهت دسترسی به آب و اجتناب از گسترش سطحی آب‌های شور بهمراه تضمین تأمین آب شیرین برای اهالی پیشنهاد می‌شود. نامبرده در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان نمود که تولیدکنندگان معتقدند که تعاونی‌های کشاورزی باید از نظر آموزشی تقویت شوند تا به عرضه کننده بذر و کود تبدیل شوند.

در هر حال هزینه بالای تأمین تجهیزات کشاورزی نیز یکی از موانع بزرگ برای کشاورزان است. در این زمینه درخواستهای زیادی برای اعمال معافیت مالیاتی جهت واردات تجهیزات کشاورزی توسط تعاونی‌ها و دسترسی زود هنگام به کودها، برای برنامه ریزی جهت تولید بهتر محصول وجود دارد. به گفته گورا دائن، منطقه نیایس پر از فرصت‌هایی است که در صورت بهره‌برداری مناسب، می‌تواند به ایجاد شغل و دستیابی به خودکفایی غذایی کمک شایانی کند. وی از مقامات ایالتی دعوت می‌کند تا با ذینفعان محلی برای توسعه بخش کشاورزی و زیر کشت بردن زمین‌های موجود همکاری نزدیک داشته باشند.

ارائه چارچوب نهادی جدیدی برای مدیریت منابع طبیعی توسط یک استاد دانشگاه

پاپا اوگو سک، رئیس اجرایی انجمن حقوقدانان آفریقا، خواستار ایجاد یک چارچوب نهادی جدید برای مدیریت بهتر منابع طبیعی در بخشهای نفت و گاز در سنگال شد. آقای سک به مطبوعات گفت: ما باید به سمت ایجاد چارچوب جدیدی به نام کمیته ملی مستقل حرکت کنیم، مانند کمیته حقوق بشر که بتواند بر مدیریت منابع طبیعی نظارت داشته باشد. از نظر او این کمیته نه تنها از کارکنان اداری، بلکه متخصصان، قضات، شرکا و سرمایه گذارانی که می‌توانند بر توزیع درآمدهایی که به مردم تعلق می‌گیرد نظارت و کنترل کنند تشکیل می‌شود. استاد حقوق سیاسی در دانشگاه گاستون برگر (UGB) این شنبه در سن لوئی به مناسبت کنفرانس حاکمیت منابع سازماندهی شده توسط AJA با همکاری آزمایشگاه تحقیقات سیاسی UGB (LARESPO) سخنرانی کرد. به گفته وی، آفریقا مملو از منابع است، اما مردم همیشه از آنها بهره نمی‌برند، در حالی که سنگال خوش شانس بود که در قانون اساسی خود ماده 1/25 را داشت که بر طبق آن منابع متعلق به مردم است. البته از نظر دموکراسی اقتصادی، سنگال چند قدم جلوتر می‌باشد اما این منابع باید توسط دولت مدیریت شود و یک چارچوب کنترلی ایجاد گردد تا به مردم اجازه دهد از طریق درآمدهای حاصل از این منابع آسوده زندگی کنند. وی با استقبال از پیشرفت سنگال در سطح قانونگذاری با تدوین Cos Petro gaz در سال 2016 و قانون توزیع درآمدها در سال 2022 خاطر نشان کرد این دو قانون گام مهمی را نشان می‌دهد تا مردم بتوانند از این منابع بهره مند شوند. وی خاطر نشان کرد: امروز دنیا با دانش اداره می‌شود و دانش حقوقی در مذاکرات قراردادها بسیار مهم است و افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که کنترل منابع تقویت می‌شود، در غیر این صورت خطر درگیری‌های قومی و جنگ‌های داخلی وجود دارد. شریف سو، کارشناس نفت نیز گزارشی در مورد چارچوب زیست محیطی برای بهره برداری از منابع طبیعی ارائه کرد.

درخواست وزیر زیر ساخت و حمل و نقل زمینی و هوایی برای ایجاد چارچوب نظارتی جهت استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی

مالیک انجای، وزیر زیر ساخت و حمل و نقل زمینی و هوایی روز دوشنبه در داکار اعلام کرد که سنگال در حال فعالیت برای ایجاد "چارچوب نظارتی" برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است. وی تصریح کرد: لازم است یک چارچوب نظارتی ایجاد شود تا واردکنندگان وسائط نقلیه و کاربران را تشویق کند که به سمت استفاده بیشتر از خودروهای برقی حرکت کنند. او در مراسم افتتاحیه یک کارگاه آموزشی در مورد ایجاد یک چارچوب نظارتی برای استفاده از خودروهای الکتریکی در سنگال صحبت می‌کرد. وی توضیح داد: این چارچوب که امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد، قاطعانه به توسعه وسایل نقلیه الکتریکی در سنگال و همچنین به مبارزه با انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای، با هدف کاهش کربن در جو زمین کمک می‌کند. به گفته وزیر حمل و نقل زمینی و هوایی، استفاده گسترده وسایل نقلیه الکتریکی مستلزم "یک استراتژی سنجیده و هماهنگ از نظر مقررات و مشوق‌ها برای اطمینان از یکپارچگی و توسعه آنها" است. او اشاره می‌کند که برای ایجاد یک چارچوب نظارتی مناسب برای استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، سنگال از حمایت انگلستان از طریق ابتکار تولید آفریقا بهره می‌برد که مأموریت آن کمک به تحول آفریقا است. مالیک انجای گفت: از طریق این ابتکار، ما راه‌ها و ابزارهایی را خواهیم دید که کشورمان را نه تنها با چارچوب قانونی، بلکه با ابزارهای لازم برای سوق دادن سنگالی‌ها و مردم به استفاده بیشتر از وسایل نقلیه برقی آشنا کنیم. به گفته وزیر، این‌ها شامل اتومبیل، دوچرخه و وسایل حمل و نقل همگانی است. وی همچنین از برگزاری سمینار آمادگی برای اجرای طرح جامع زیر ساخت و حمل و نقل جهانی خبر داد. او توضیح داد: هدف این است که چند وجهی انواع حمل و نقل به منظور پیکر بندی مجدد زیرساخت‌ها در بخش حمل و نقل در سنگال به ویژه در داکار وجود داشته باشد. وی افزود: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که سنگالی‌ها دیگر نیازی به بیدار شدن هر روز صبح و روشن کردن وسیله نقلیه شخصی برای رسیدگی به نگرانی‌های خود احساس نکنند. او معتقد است که استفاده از برق در خودروها نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه تأثیر مثبتی بر زندگی مردم خواهد داشت زیرا حمل و نقل بسیار راحت و با نرخ‌های ترجیحی خواهد بود. با توجه به این موضوع، وزیر بخش خصوصی را به انجام ارائه پیشنهادات فنی و مالی برای سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌های برقی در بخش خودرو دعوت کرد. مالیک انجای گفت: از آن‌ها دعوت می‌کنم در خط مقدم باشند، نه اینکه منتظر بمانند و شاهد خطر واگذاری این امر به شرکت‌های چند ملیتی و از دست دادن این فرصت بزرگ باشند. او اطمینان می‌دهد که پیشنهادات با جدیت توسط ساختارها و وزارتخانه‌های ذیربط مطالعه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی تأثیرات تغییرات آب و هوائی بر آسیب پذیری سنگال

به گفته لیلا آدامو آرونا، مسئول بخش دامداری پایدار در وزارت کشاورزی، حاکمیت غذایی و دامپروری، سنگال کشوری ساحلی و یکی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی بوده، زیرا اقتصاد آن وابسته به کشاورزی و دامداری و به عوامل اقلیمی‌ بسیار حساس بوده و تغییر آب و هوا چالش اصلی پیش روی جهان است. آفریقا به طور کلی و کشورهای ساحل به طور خاص از جمله سنگال از خطرات این تغییرات آب و هوایی در امان نیستند. امروزه آسیب پذیری این کشورها بر تمامی‌ شئونات زندگی آنها احساس می‌شود. لیلا آدامو آرونا که همزمان عضو کمیسیون آب و هوای منطقه ساحل (Ccrs) نیز هست دیروز در کارگاه بررسی نیازهای ظرفیت ساز اولویت دار سنگال در زمینه سازگاری با تغییرات تغییرات آب و هوایی و پیش نویس نقشه راه برای ایجاد کارگروه ملی (GTN) و کمیسیون آب و هوا برای منطقه ساحل صحبت کرد.

این کارشناس با یادآوری یک مطالعه بانک جهانی تأکید می‌کند که سنگال می‌تواند تا سال 2030 تا 8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست بدهد، زیرا تأثیرات تغییرات آب و هوایی در درجه اول بر درآمد فقیرترین اقشار مردم تأثیر می‌گذارد. این اثرات تغییرات آب و هوایی به آبراه‌ها نیز رحم نمی‌کند. مطالعه‌ای که در آوریل 2022 توسط سازمان بین‌المللی کار (ILO) انجام شد، تأثیرات دیگری را بر سیستم‌های بیو فیزیکی سنگال، کاهش بارندگی و افزایش تبخیر نشان داد که پیامدهای قابل توجهی دارد که عبارتند از: کاهش بیش از 50 درصدی در جریان آب رودخانه‌های سنگال و گامبیا، افت کلی سطح آبها، خشک شدن رودخانه‌های فصلی، بروز سیل، شور شدن آب‌های شیرین و زمین‌های زیر کشت. به گفته مادلین دیوف سار، مدیر تغییرات آب و هوایی، انتقال اکولوژیکی و تأمین مالی وزارت محیط زیست، در سنگال ما با کمبود بارندگی مواجه هستیم که مشکلاتی را در تولید و عملکرد از نظر برداشت ایجاد می‌کند. به گفته مدیر تغییرات اقلیمی معضل تغییر اقلیم در رابطه با کشورهای ساحلی مشکلاتی را در رابطه با مهاجرت ماهی‌ها نیز بوجود می‌آورد. لیلا آدامو آرونا پیشنهاد کرد: با توجه به این مورد "به نظر می‌رسد انجام اقدامات منسجم و پایدار، بر اساس یک رویکرد جهانی با هدف تقویت انعطاف پذیری و سازگاری مردم با تعییرات اقلیمی ضرورری است." به گفته او همکاری منطقه‌ای برای حمایت از آسیب‌پذیرترین کشورها، به ویژه کشورهای منطقه ساحل، در تلاش‌هایشان برای انطباق با تغییرات آب و هوایی نیز احساس می‌شود. به همین دلیل است که در پایان اجلاس Cop21 در پاریس، ایالات متحده تعهدات قاطع خود را برای مقابله با گرمایش جهانی و رویارویی با این چالش جهانی که بسیاری از کشورهای آفریقایی نیز با آن مواجه هستند، سه کمیسیون تشکیل داد که عبارت بودند از: کمیسیون ساحل مستقر در نیامی نیجر با یک دبیرخانه اجرایی، کمیسیون جنگلداری در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و کمیسیون منطقه ساحلی در سیشل. به گفته لیلا آدامو آرونا پروژه سرمایه گذاری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی برای منطقه ساحل، با هدف حمایت از اولویت‌های برنامه‌های ملی سازگاری (NAP) و مشارکت‌های تعیین شده ملی (Cdn) کشورهای ذی نفع از طریق اقدامات اصلی انجام می‌شود که شامل: انتشار اطلاعات و مشاوره در مورد استراتژی‌های سازگاری، توسعه شاخص‌های پیشرفت در سازگاری و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی برای نظارت بر فعالیت‌های سازگاری هستند. در طی برگزاری این کارگاه شرکت کنندگان سعی می‌کنند در مورد مسائل سازگاری با تغییرات اقلیمی‌ بحث کنند و نتایج مطالعه مربوط به شناسایی و اعتبارسنجی نیازهای اولویت دار در تقویت ظرفیت سازگاری با اقلیم‌های مختلف را بررسی کنند. هدف از این نشست توافق بر سر ویژگی‌های ذکر شده از طریق ایجاد کمیسیون‌های مختلف برای دفاع بهتر از صدای کشورهای آفریقایی در مورد مسائل بین المللی مربوط به تغییرات آب و هوایی و داشتن یک رویکرد هماهنگ در سطح منطقه فرعی برای به حداقل رساندن خطرات پیش روی منطقه و در واقع آفریقا به دنبال تطبیق با پدیده تغییرات آب و هوایی است.

بررسی راهکارهای بالابردن سطح آب رودخانه سنگال

نمایندگان کشورهای عضو سازمان توسعه رودخانه سنگال (OMVS) روز دوشنبه در سالی واقع در غرب سنگال، برای بررسی راهکارهای بالابردن سطح آب این رودخانه گرد هم آمدند. احمد رامدان سیلا، مدیر زیر ساخت‌های منطقه‌ای OMVS توضیح داد: هدف از این نشست بررسی راه‌ها و ابزارهای ساخت سازه‌های لازم در دره رودخانه سنگال با در نظر گرفتن تأثیرات زیست محیطی و اجتماعی آنها است. او در کارگاهی که به مطالعه پیش امکان سنجی نحوه انجام این مهم اختصاص داشت سخنرانی کرد. آقای سیلا تصریح کرد: در این کارگاه ارزیابی بهای تمام شده انجام این پروژه و برنامه ریزی بهینه برای تحقق آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین شرایط اساسی با توجه به اسناد مناقصه مطرح می‌گردد. احمد رمدان سیلا گفت که این کارگاه به شرکت کنندگان این امکان را می‌دهد که در اسرع وقت فراخوان‌های مناقصه را انجام دهند. به گفته وی، برخی از فعالیتهای این سازمان اگر چه مربوط به دهه 1980 است، اما هنوز در شرایط خوبی هستیم. آقای سیلا افزود: البته تاکنون اقدامات لازم برای حفاظت از این رودخانه در جهت رشد اقتصادی کشورهای عضو از نظر کشاورزی و انرژی الکتریکی انجام شده که باید بیشتر انجام شود. OMVS یک سازمان منطقه‌ای است که در سال 1972 ایجاد شد و کشورهای گینه، مالی، موریتانی و سنگال عضو آن هستند.

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما