معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۱۴- ۱۰:۳۸

اخبار سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات کشور سیرالئون در هفته دوم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

کاهش قیمت سوخت و معرفی نظام جدید قیمت گذاری در سیرالئون

آژانس تنظیم مقررات نفتی (PRA) سیرالئون نظام جدید قیمت گذاری فرآورده‌های نفتی را اعلام کرد. این تحول به دنبال بررسی گسترده ساختار قیمت گذاری 30 ساله سوخت با همکاری بانک جهانی و سایر ذینفعان مربوطه محقق گردید. نظام اصلاح شده قیمت گذاری، چندین تغییر کلیدی را با هدف انعکاس بهتر پویایی بازار و هزینه تولید و مصرف در انواع مختلف سوخت اعمال نموده است. این تغییرات برای اطمینان از اینکه قیمت‌های خرده‌فروشی نهایی، تفاوت سیگنال‌های بازار را برای فرآورده‌های سوختی مختلف نشان دهد، طراحی شده‌اند.

از آخرین بازبینی در مارس 2024، قیمت‌های بین المللی نفت برای بنزین، گازوئیل، نفت سفید و نفت کوره به ترتیب 2.20 درصد، 6.14، 3.59 درصد و 1.83 درصد کاهش یافته است. نرخ تسعیر دلار آمریکا به لئون نیز با افزایش 0.54 درصدی نسبتاً ثابت باقی مانده است. از نیمه شب 30 ژوئن 2024، قیمت مصوب سوخت در جایگاهها به این ترتیب خواهد بود: بنزین و گازوئیل: 28.5 لئون (کاهش یک و نیم لئونی)، نفت سفید: 27.4 لئون و نفت کوره: 25.3 لئون. این قیمت‌ها تا زمان بازبینی بعدی به قوت خود باقی خواهند ماند.

https://sierraloaded.sl/news/pra-announces-new-fuel-pricing-regime/

 سرمایه گذاری 412 میلیون دلاری ایالات متحده برای نیروگاه گازی در سیرالئون

شرکت مالی توسعه بین‌المللی ایالات متحده (DFC) از تصویب 412 میلیون دلار جهت سرمایه گذاری و بیمه ریسک سیاسی برای پروژه 126.5 مگاواتی LNG/سیکل ترکیبی در غرب آفریقا خبر داد. فری تاون، پایتخت سیرالئون، که خاموشی‌های مکرر به دلیل تولید ناکافی برق در آن رایج می‌باشد از این نیروگاه سیکل ترکیبی جدید بهره مند خواهد شد. این نیروگاه، پروژه تولید برق منطقه غربی، در فری‌تاون، پایتخت سیرالئون واقع خواهد شد و برای کمک به رفع خاموشی‌های برق در این کشور و گسترش سیستم برق ملی آن برای تطبیق راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر اضافی در آینده، در نظر گرفته شده است.

DFC اظهار داشته که این سرمایه گذاری شامل وام جدیدی تا سقف 292 میلیون دلار برای تأمین مالی توسعه و ارتقای زیرساخت نیروگاه و ارتقای پایداری و دسترسی به برق در سراسر سیرالئون است. ظرفیت برق کشور 150 مگاوات برآورد شده و در حال حاضر حدود 27.5 درصد از کل جمعیت و حدود 4.9 درصد از جمعیت روستایی به برق دسترسی دارند. تأمین مالی DFC همچنین شامل حدود 120 میلیون دلار بیمه ریسک سیاسی برای سرمایه گذاری خصوصی در این پروژه است که اولین پروژه برق مستقل در مقیاس شهری در سیرالئون خواهد بود.

https://ayvnews.com/us-approves-412m-for-sierra-leone-natural-gas-power-plant/ 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما