معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۳۱- ۱۵:۱۶

اخبار سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات کشور سیرالئون در هفته چهارم خرداد ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

آغاز پروژه 412 میلیون دلاری نیروگاه تولید برق گازی در سیرالئون

معاون شرکت مالی توسعه بین‌المللی ایالات متحده (DFC) طی مراسمی ویژه در روز 18 ژوئن کلنگ زنی پروژه 412 میلیون دلاری نیروگاه تولید برق گازی در سیرالئون انجام داد. انتظار می‌رود این نیروگاه ظرفیت تولید انرژی سیرالئون را تقریباً دو برابر نموده و توانایی آن را برای جذب سرمایه گذاری خارجی تقویت کند.

این تاسیسات اولین نیروگاه گازی مولد برق در سیرالئون خواهد بود و نیاز حیاتی برای دسترسی مردم سیرالئون به زیرساخت های انرژی پایدار را برطرف می‌کند. ساخت و ساز در حال حاضر آغاز شده و انتظار می رود طی 36 ماه تکمیل شود. این یک پیشرفت اساسی برای سیرالئون و یک پروژه بی‌سابقه برای دولت ایالات متحده از نظر ابعاد سرمایه گذاری خارجی است که بیشترین افزایش ظرفیت انرژی در یک کشور را در بین پروژه‌های قبلی DFC به خود اختصاص داده است. DFC در اوایل سال جاری اعلام کرد که هیئت مدیره آن تا سقف 412 میلیون دلار، تامین مالی و بیمه ریسک سیاسی پروژه را تایید کرده است.

https://sierraloaded.sl/news/united-states-dfc-gas-power-generation-plant-sierra-leone/

افتتاح بیمارستان جدید کودکان 162 تختخوابی در فری تاون با سرمایه گذاری ژاپن

یک بیمارستان دولتی جدید که برای ارائه مراقبت های بهداشتی به کودکان در سیرالئون توسط دولت ژاپن در لوملی، فری تاون ساخته شده، در تاریخ 17 ژوئن به دولت سیرالئون واگذار شد. ساخت این بیمارستان اطفال مدرن و مجهز بیش از 16 میلیون دلار هزینه داشته که توسط دولت ژاپن با هدف حمایت از سیرالئون در بهبود ارائه خدمات پزشکی در کشوری که مرگ و میر کودکان در آن یکی از بالاترین‌ها در جهان است، تامین سرمایه شده است.

مادا بیو، رئیس جمهوری سیرالئون، در مراسم افتتاح این مرکز درمانی به تلاش‌های خود برای جلب حمایت دولت ژاپن برای ساخت این بیمارستان فوق العاده اطفال اشاره و از دولت ژاپن و آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) برای تکمیل به موقع این پروژه صمیمانه قدردانی نمود.

https://www.thesierraleonetelegraph.com/japan-hands-over-newly-built-16-million-childrens-hospital-to-government-of-sierra-leone/

وجود دو ترکیب مرگبار در ماده مخدر شماره یک در سیرالئون

در آوریل 2024، رئیس جمهور سیرالئون در پی شیوع بی سابقه مصرف ماده مخدر "کوش" (kush) وضعیت اضطراری ملی اعلام و کارگروهی ملی برای مبارزه سوء مصرف مواد مخدر تشکیل داد. اکنون پس از چند ماه فعالیت، این کار گروه نتایج آزمایشات شیمیایی اولیه خود را بر روی ترکیب کوش منتشر کرده است. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده مخدر حاوی دو ترکیب کشنده به نام "کانابینوئیدهای مصنوعی و نیتازن" هستند.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که کانابینوئیدهای مصنوعی در کوش نوعی از مواد شیمیایی دست ساز بوده که می‌تواند بسیار مضر باشد. همچنین 83 درصد نمونه‌ها دارای نیتازن هستند که مواد افیونی مصنوعی بسیار خطرناکی بوده و می‌توانند صد برابر قوی‌تر از هروئین باشند. سخنگوی این کارگروه اظهار داشت که این معضل فقط مختص به سیرالئون نبوده و در لیبریا، گینه، گامبیا، گینه بیسائو و سنگال مشاهده شده که عملا آن را به یک مسئله منطقه ای تبدیل می‌کند.

https://ayvnews.com/salone-kush-discovered-to-have-2-deadly-drugs-combinednational-task-forces-chemical-tests-result-reveals/

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما