معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۳۰- ۱۰:۱۲

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته چهارم شهریور ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

ادعای رئیس جمهور سیرالئون مبنی بر ظرفیت این کشور برای تامین غذا برای خود و همسایگان

رئیس جمهور سیرالئون، جولیوس مادا بیو، در سخنان خود در چهارمین سمپوزیوم OpenAg در دانشگاه آکسفورد مدعی شد که سیرالئون از منابع طبیعی کافی برای تامین امنیت غذایی شهروندان خود و همسایگانش برخوردار است. وی اظهار داشت: «دولت من از اهمیت کشاورزی و امنیت غذایی برای توسعه پایدار و پیشرفت اجتماعی آگاه است. تامین منابع غذایی، انرژی و آب برای آینده فقط در راستای بقا، رفاه، ثبات و پایداری نیست، بلکه با توجه به پیوندها و چالش‌های کنونی جهان، موضوعی مبرم است که توجه فوری ما را می طلبد.»

وی همچنین به مخاطبان خود خاطرنشان کرد که کشاورزی پایدار صرفا یک موضوع زیست محیطی یا اقتصادی نیست، بلکه یک ستون اساسی امنیت جهانی بوده و از شرکای استراتژیک سیرالئون دعوت کرد تا به این کشور به عنوان مقصد بعدی خود برای سرمایه گذاری، تحقیق و همکاری در بخش کشاورزی بنگرند.

https://ayvnews.com/sierra-leone-can-grow-food-for-itself-and-its-neighbours-president-bio-tells-openag-symposium-at-university-of-oxford/

 

رونمایی رئیس جمهور سیرالئون از طرح جامع اصلاحات در بخش قضائی

رئیس جمهور سیرالئون، جولیوس مادا بیو، در اقدامی مهم با هدف تغییر چارچوب قانونی کشور رسماً طرح جدید اصلاح بخش عدالت سیرالئون را برای سال های 2030-2024 راه اندازی نمود. این ابتکار به دنبال تقویت همکاری بین ذینفعان بخش عدالت، پیشبرد اصلاحات قانونی و تضمین دسترسی عادلانه به عدالت برای همه مردم سیرالئون است.

این طرح با تعریف یک سیستم قضایی عادلانه و کارآمد به دنبال حمایت از حاکمیت قانون، صیانت از حقوق بشر، ترویج شفافیت و حمایت از توسعه پایدار است. در مراسم رونمایی از این طرح، مادا بیو اظهار داشت: «عدالت بیش از یک اصل بوده و پایه و اساس ثبات و پیشرفت در هر جامعه است.» وی تاکید نمود که عدالت قابل دسترس برای اعتمادسازی نسبت به نهادها، تقویت انسجام اجتماعی و تضمین این که هر شهروند، صرف نظر از پیشینه خود تحت حمایت قانون باشد، ضروری است.

https://awokonewspaper.sl/president-bio-unveils-comprehensive-justice-sector-reform-strategy/

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما