معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۲۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۰

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته سوم اردیبهشت ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

شناسایی فرصت‌های اقتصادی برای گسترش مناسبات بازرگانی ایران و کوبا

در دیدار سفیر کوبا در ایران و رئیس اتاق بازرگانی کوبا با دبیرکل اتاق تهران، دو طرف پیرامون بسترسازی مناسب برای شکل‌گیری تجارت میان بخش‌‎خصوصی دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این ملاقات که به دنبال ورود یک هیات تجاری از کشور کوبا به تهران و در حاشیه رویداد ایران‌اکسپو 2024 صورت گرفت، بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران، صادرات تجهیزات پزشکی و دارو از ایران به کوبا، نوسازی پالایشگاه نفت در هاوانا و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک روی کشت محصولات کشاورزی در کوبا و صادرات تولیدات این بخش به کشورهای دیگر را از جمله فرصت‌های همکاری میان بخش‌خصوصی دو کشور عنوان کرد و یادآور شد که اتاق بازرگانی تهران برای معرفی شرکت‌های معتبر ایرانی به همتایان آنها در کوبا آمادگی کامل دارد. عشقی با اشاره به استفاده از ظرفیت تهاتر کالا، برای گسترش مناسبات بازرگانی میان ایران و کوبا، جدی‌ترین چالش بر سر راه شکل‌گیری این مناسبات را نبود ترانزیت و خط دریایی میان دو کشور عنوان کرد و در این باره یادآور شد که مذاکراتی با شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای برقراری خط دریایی ایران، ونزوئلا و کوبا صورت گرفته‌است. دبیرکل اتاق تهران سپس با اشاره به برگزاری یک رویداد نمایشگاهی در هاوانا طی آبان ماه امسال، آمادگی اتاق تهران برای اعزام یک هیات بزرگ تجاری به این رویداد برای آشنایی بنگاه‌های ایرانی با بازار کوبا و معرفی توانمندی‌ها برای همکاری با شرکت‌های تولیدی و صنعتی این کشور، اعلام کرد.در این ملاقات، آنتونیو لوئیز کرونا، رئیس اتاق بازرگانی کوبا نیز در سخنانی، با اشاره به حضور نمایندگان چندین شرکت بزرگ نفتی و دارویی در هیات اعزامی‌کوبا به تهران، تصریح کرد که شرکت‌های این کشور آماده توافق و همکاری با تولیدکنندگان ایرانی در بخش صنایع غذایی و کشاورزی هستند. وی با اشاره به واردات 2 میلیارد دلاری این کشور در مواد غذایی، از جمله زمینه‌های همکاری میان دو کشور را واردات و تامین اوره از ایران و صادرات شکر خام به ایران عنوان کرد و از مذاکرات با مقامات وزارت صمت ایران برای برگزاری نمایشگاه محصولات و توانمندی‌های کوبا در تهران، خبر داد. رئیس اتاق بازرگانی کوبا همچنین، تولید محصولات کشاورزی در کوبا با همکاری شرکت‌های ایرانی را از جمله فرصت‌های اقتصادی در گسترش تعاملات تجاری دو کشور عنوان کرد. در پایان این ملاقات، مقرر شد طی همکاری و تعامل مستقیم اتاق تهران و سفارت کوبا در تهران، زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی دو کشور تبیین و شرکت‌های معتبر از دو طرف، برای معرفی به یکدیگر، شناسایی شوند.

https://news.tccim.ir/story?nid=77794

مراسم معرفی کتاب «نظم اقتصادی بین المللی کنونی: مانعی برای توسعه»، «چالش اصلی برای گروه 77 و چین» با حضور رئیس جمهور کوبا

رئیس جمهور کوبا، میگل دیازکانل برمودز از کتاب «نظم اقتصادی بین المللی کنونی: مانعی برای توسعه»، «چالش اصلی برای گروه 77 و چین» در کاخ انقلاب و در چارچوب پنجاهمین سالگرد تصویب اعلامیه استقرار نظم نوین اقتصادی بین المللی و برنامه اقدام برای تحقق آن رونمایی کرد. وی گفت این کتاب نتیجه کار طاقت فرسایی است که با تأملات و اجماع متعدد پشتیبانی شده است. در رابطه با کار تحریریه، رئیس دولت اظهار داشت که بیشترین رضایت برای کسانی که در آن دخیل بوده اند این است که اطمینان حاصل شود که بسیاری به آن مراجعه می‌کنند، صفحات آن باعث نگرانی و نیز منجر به تأمل می‌شود. وی گفت این کتاب اجازه می دهد اقداماتی را برای جستجوی نظم اقتصادی جدید و یک سیاست چندجانبه تر دنبال کند. برونو رودریگز پاریا، عضو دفتر سیاسی و وزیر امور خارجه، اسکار لوئیس هونگ پنتون، رئیس انجمن ملی اقتصاددانان و حسابداران کوبا؛ معاون وزیر امور خارجه کوبا، کارلوس فرناندز د کوسیو؛ هماهنگ کننده بین الملل مترقی، دیوید آدلر؛ و آبلاردو مورنو فرناندز دیپلمات معتبر کوبایی نیز در این مراسم بهمراه سفرای خارجی مقیم در هاوانا حضور داشتند.

http://www.cubadebate.cu/noticias/2024/04/30/que-este-libro-inquiete-y-llame-a-la-reflexion/

کوبا سیستم جدید ویزای الکترونیکی را برای گردشگری پیاده سازی می‌کند

چهل و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کوبا (FITCuba) در مقصد گردشگری Jardines del Rey در میان تردیدهای این بخش به دلیل تعداد ضعیف بازدیدکنندگان و با انتشار اخباری مانند اجرای ویزای الکترونیکی جدید سیستم گردشگری در کوبا  افتتاح شد. وزیر گردشگری خوان کارلوس گارسیا گراندا در جریان افتتاحیه این نمایشگاه گفت که از 6 می تا 30 ژوئن این جزیره سیستم جدید روادید الکترونیکی را برای گردشگران خارجی پیاده سازی خواهد کرد که جایگزین کارت گردشگری فعلی خواهد شد. این مکانیسم توسط وزارت روابط خارجی و اداره مهاجرت و اتباع خارجی اجرا خواهد شد.FITCuba  که امسال به بازارهای آمریکای لاتین و کارائیب اختصاص یافته است، بیش از 670 متخصص در بخش گردشگری را از کشورهایی مانند اسپانیا، مکزیک، کلمبیا، ایتالیا و کانادا و غیره گرد هم می آورد. به گفته مقامات کوبایی این بخش، از جمله اهداف این نمایشگاه، جستجوی ارتباط هوایی بیشتر و نزدیک شدن به بازار گردشگری منطقه ای است.

https://oncubanews.com/en/cuba/cuba-to-implement-new-electronic-visa-system-for-tourism/

 

ONEI تأیید می‌کند که تورم به قدرت خرید دریافت کنندگان حقوق از دولت ضربه می زند

قدرت خرید تقریباً سه میلیون کارمند دولتی کوبا در سال 2023 نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش یافته است . طبق گزارش سالانه حقوق و دستمزد اداره ملی آمار و اطلاعات (ONEI)، متوسط حقوق دولتی در سال 2023 میزان 4648 پزو کوبا (38.7 دلار، به نرخ ارز رسمی) بوده است که نشان دهنده افزایش سالانه کمی‌بیش از 10 درصد است. در مقایسه، بر اساس داده‌های همین آژانس دولتی که قبلاً منتشر شده بود، تورم سالانه بازار رسمی در پایان سال 2023 به 31.34 درصد رسید. در بازار سیاه در هاوانا، قیمت یک کارتن 30 عددی تخم مرغ بسته به در دسترس بودن، تا 3500 پزو (29.16 دلار، به نرخ رسمی مبادله ای) می رسد. همه‌گیری کووید 19 و تاثیرات آن ، تشدید تحریم‌های آمریکا ، مشکلات مزمن اقتصاد کوبا را در چهار سال گذشته تشدید کرده است. این وضعیت با کمبود محصولات اساسی، دلاری شدن جزئی اقتصاد و افزایش شدید قیمت ها قابل تشخیص است .

https://oncubanews.com/en/cuba/economy/cuban-economy/inflation-hits-purchasing-power-of-state-salaries-onei-confirms/

آنتونیو رودریگز رئیس مؤسسه ملّی منابع هیدرولیک کوبا، میهمان این هفته برنامه شنیداری رئیس‌جمهور بود

این برنامه شنیداری به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و در آن مسائل و مشکلات روز و شیوه‌های حل آن‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد. میگل دیازکانل در این برنامه اعلام کرد طبق نظرسنجی‌ها فقط ده درصد از مردم کوبا از خدمات آبرسانی و فاضلاب رضایت کامل دارند و از رودریگز خواست دراین‌باره توضیح دهد. رئیس مؤسسه ملّی منابع  آب ( کوبا هیدرولیکا )نیز توضیح داد مهم‌ترین مشکل کشور در زمینه آبرسانی ، فرسودگی شبکه و زیرساخت ‌هاست و اطمینان داد قطعات و تجهیزات لازم در حال خریداری ا‌ست.

 

چین رشد قابل توجهی در تهیه بلیط هواپیما به مقصد کوبا را ثبت کرده است

چین پس از اعلام معافیت ویزا برای گردشگران چینی، رشد 40 درصدی را در جستجوی بلیط هواپیما و هتل در کوبا ثبت کرد. پلت فرم چینی  Ctrip این افزایش را گزارش داد و اعلام کرد که ساکنان پکن، شانگهای، گوانگدونگ، جه جیانگ، جیانگ سو، تیانجین، شاندونگ و فوجیان علاقه زیادی برای سفر به کوبا نشان داده اند. در وب‌سایت سفر Qunar، مسیر پرواز مستقیم پکن-هاوانا، با توقف در مادرید، که توسط AirChina اداره می‌شود، در حال حاضر در دسترس است و مسیر افتتاحیه خود را در 17 می انجام خواهد داد. محبوب ترین شهرهای توریستی کوبا هاوانا و وارادرو هستند، در حالی که گزینه سفر 14 روزه از طریق چهار کشور کارائیب (مکزیک، کوبا، کاستاریکا و پاناما) از جمله مسیرهای پرطرفدار است. خوان کارلوس گارسیا گراندا، وزیر گردشگری کوبا در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی گردشگری (FITCuba 2024) اعلام کرد که شهروندان چینی با پاسپورت معمولی می‌توانند بدون ویزا وارد کشور کوبا شوند. وی همچنین گفت که چین مهمان افتخاری در دوره سال آینده این رویداد خواهد بود. الیزابت کریستینا ولا، مشاور گردشگری کوبا در حوزه آسیا نیز گفت که کوبا بر ارتقای ویژگی‌های امنیتی و ارتباط با طبیعت تمرکز می‌کند. از سرگیری پرواز مستقیم پکن - هاوانا با ایرچینا یکی از اهداف اصلی هر دو کشور پس از بهبود تدریجی این بخش در سطح بین المللی است.

https://www.plenglish.com/news/2024/05/05/china-registers-notable-upturn-in-air-tickets-for-cuba-destination/

کوبا Evisa را راه اندازی کرد، یک پلت فرم جدید برای مدیریت روادید گردشگران خارجی

کوبا اجرای Evisa، یک سیستم جدید برای مدیریت ویزای توریستی الکترونیکی را در ماه می آغاز خواهد کرد. وزارت روابط خارجی کوبا (MINREX) اشاره کرد که Evisa یک سیستم الکترونیکی مدیریت ویزای توریستی مدرن است که خدمات کارآمدتر و چابک‌تری را به کاربرانی که از طریق دفاتر کنسولی کوبا در خارج از کشور درخواست می‌کنند ارائه می‌دهد. با Evisa، متقاضیان می‌توانند فرآیند ویزای خود را تقریباً از هر دستگاه متصل به اینترنت شروع کنند. این پلتفرم فرآیند درخواست و مدیریت روادید را ساده می‌کند و نیاز به مدارک فیزیکی اضافی را از بین می‌برد. علاوه بر استفاده آسان، Evisa برای کاربر پسند بودن و کمک به حفاظت از محیط زیست متمایز است. این ابتکار به دنبال تقویت امنیت و کارایی در تمام مراحل فرآیند ویزای گردشگری، از درخواست اولیه تا کنترل مرز است. با Evisa، کوبا در حال حرکت به سمت اجرای یک سیستم کنسولی مدرن تر است که با نیازهای امروزی سازگار می‌باشد.

https://www.plenglish.com/news/2024/05/04/cuba-launches-evisa-a-new-platform-to-manage-tourist-visas/

 

FITCuba 2024 با مذاکرات موفقیت آمیز به پایان رسید

چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری (FITCuba 2024) کار خود را روز یکشنبه این هفته در مقصد Jardines del Rey با ارزیابی موفق برگزارکنندگان و شرکت کنندگان خارجی به پایان رساند. این نمایشگاه که به قاره آمریکا، دریای کارائیب و روسیه و گردشگری دریایی اختصاص داشت، به تلاش‌های وزارت گردشگری (MINTUR) برای تقویت صنعت سفر در کوبا کمک کرد. یکی از موفقیت‌ها در مذاکرات نزدیک و عقد قرارداد بسته‌های توریستی از طرف عوامل شرکت کننده در این همایش بود. وزیر گردشگری کوبا خاطرنشان کرد این دوره از نظر مشارکت فراتر از همه انتظارات بود، زیرا 1537 متخصص خارجی از جمله 437 نماینده از 68 کشور و همچنین 68 خبرنگار از 12 کشور در آن حضور داشتند. تحت کمپین تبلیغاتی با نام "کوبا منحصر به فرد است"، ظرفیت های استراحت و آرامش عمدتاً در آمریکای لاتین، کارائیب و روسیه به مشارکت کنندگان در این نمایشگاه بین المللی نشان داده شد.

https://www.plenglish.com/news/2024/05/05/fitcuba-2024-finishes-with-successful-negotiations/

مارلینز کوبا توجه اپراتورهای تور را به خود جلب می‌کند

شرکت کوبایی Marlin S.A توجه اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی خارجی را که در چهل و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری کوبا، FITCuba 2024 حضور دارند، به خود جلب کرد. این علاقه بر این واقعیت استوار است که کوبا جزیره ای است که در آن تفریحات دریایی در چند سال اخیر به عنوان یک نوع فعال و مهم از تعطیلات ترویج شده است. مدیران شرکت ماریناس و دریایی کوبا Marlin S.A به اقدامات انجام شده توسط راهنماها، مدیران و پرسنل متخصص این شرکت اشاره کردند. Marlin S.A چندین سال سخت کار کرده است و پنج مارینای بین المللی، هشت پایگاه دریایی و 296 کشتی را اداره می‌کند.

https://www.plenglish.com/news/2024/05/04/cubas-marlins-s-a-attracts-tour-operators-interest/

 شرکت هواپیمایی ایر چاینا دوباره به‌هاوانا پرواز می‌کند

ژانگ شین، نماینده شرکت هواپیمایی ایر چاینا در جزیره کارائیب در بیانیه‌هایی اعلام کرد، شرکت هواپیمایی ملی حمل کننده پرچم ملی چین از 17 می فعالیت خود را در کوبا از سر خواهد گرفت، که این امر روابط بین دو کشور را بیشتر تقویت خواهد کرد. پروازهای مستقیم به‌هاوانا دو بار در هفته انجام می‌شود، هرچند پیش بینی می‌شود در آینده تعداد این پروازها افزایش یابد. هزینه یک سفر از هاوانا به مادرید 406 دلار است، در حالی که قیمت رفت و برگشت 602 دلار است، در هر دو مورد شامل چمدان دستی و دو چمدان چک شده رایگان که آن را در برابر سایر خطوط هوایی بسیار رقابتی می‌کند. برای پرواز از هاوانا به پکن، قیمت یک طرفه 812 دلار با یک چمدان دستی و یک چمدان تحویل رایگان و هزینه رفت و برگشت از هاوانا به پکن 1350 دلار با شرایط مشابه است. ایر چاینا از سال 2015 در کوبا فعالیت می‌کند، اما خدمات آن به دلیل همه گیری کووید-19 به حالت تعلیق درآمد. اخیرا مقامات کوبا ابراز امیدواری کرده اند که پروازهای مستقیم بین این جزیره کارائیب و چندین کشور از جمله چین را با هدف ترغیب علاقه مندان به سفر به مقصد کوبا و کمک به احیای صنعت گردشگری این کشور افزایش دهند.

http://www.cubadebate.cu/noticias/2024/05/05/air-china-vuelve-a-volar-a-la-habana/

 دلار و یورو برای سومین روز متوالی افزایش قیمت را در کوبا ثبت کردند

برای سومین روز متوالی، دلار و یورو افزایش قیمت و رکوردهای جدید فروش در بازار غیررسمی‌کوبا داشتند. واحد پول آمریکا دو پزو افزایش یافت و به 392 CUP رسید. افزایش یورو شدیدتر بود و پس از افزایش پنج پزو به 400 CUP افزایش یافت. ارز قابل تبدیل آزاد (MLC) به نوبه خود 390 CUP باقی ماند، قیمتی که در 4 می‌به آن رسید.

https://videos.cibercuba.com/noticias/2024-05-08-u1-e129488-s27061-id281589-sube-precio-dolar-cuba-euro-dispara-400-pesos?utm_source=telegram

برگزاری کنگره در مورد نظم اقتصادی بین المللی در کوبا

سیاستمداران، دانشگاهیان و کارشناسان از چندین کشور در کوبا درباره عدم تعادل جهانی و نیاز به نظم اقتصادی بین المللی جدید بحث خواهند کرد. پس از کنگره‌ای که در ژانویه 2023 به میزبانی وزارت امور خارجه برگزار شد، این دومین کنگره در نوع خود در هاوانا خواهد بود که در آستانه پنجاهمین سالگرد تصویب اعلامیه و برنامه اقدام در مورد ایجاد NOEI توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ساختمان کنگره ملی برگزار می‌شود. به گفته وزارت امور خارجه، این مجمع با هدف ترویج گفت ‌وگو پیرامون مشکلاتی که مانع توسعه و صلح جهانی می‌شود، در نتیجه نظم نامتعادل اقتصادی، سیاسی، علمی-تکنولوژیکی و نظامی‌بین‌المللی با برتری هژمونیک برگزار می‌شود. کنگره اول در بیانیه پایانی خود در ژانویه 2023 اشاره کرد که چشم انداز فعلی NIEO تنها از طریق اقدام جمعی از جنوب و تشکیل نهادهای جدید و جایگزین برای به اشتراک گذاشتن فناوری حیاتی، رسیدگی به بدهی‌های دولتی، افزایش تامین مالی توسعه قابل تحقق است.

https://www.radiohc.cu/en/noticias/nacionales/353400-debate-in-cuba-on-international-economic-order

ایران پل ارتباطی کوبا با اوراسیا

ریس اتاق بازرگانی کوبا در جریان همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت : "  ایران می‌تواند کریدوری برای همکاری ما با اوراسیا باشد و ما پل ارتباط اقتصادی ایران با امریکای جنوبی باشیم ".

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1475233

گردشگری پایدار به توسعه سرزمینی کمک می‌کند

مانوئل ماررو کروز، عضو دفتر سیاسی و نخست وزیر در جریان شصت و نهمین نشست کمیسیون گردشگری سازمان ملل متحد برای قاره آمریکا عنوان کرد از زمان پیروزی انقلاب، فرمانده کل قوا، فیدل کاسترو روز، اولین پایگاه‌های توسعه گردشگری در کشور را با رویکرد سرزمینی تعریف کرد و باعث پیشرفت و اشتغال برای کل ملت شد. در این دیدار که در هتل ملیا اینترناسیونال در وارادرو با حضور نمایندگانی از 24 کشور برگزار شد، نخست وزیر اظهار داشت که این نمونه ای از اهمیتی است که دولت به این بخش می دهد، که با وجود مشکلات به ما امکان می دهد به رشد اقتصادی بیشتری به نفع مردم خود دست یابیم.

http://www.cubadebate.cu/noticias/2024/04/30/un-turismo-sostenible-que-contribuya-al-desarrollo-territorial/

 کوبا اثرات محاصره آمریکا علیه شرکت هواپیمایی کوبانا دی آویاسیون را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کوبا اعمال محاصره ایالات متحده در آرژانتین علیه شرکت هواپیمایی کوبانا دی آویاسیون را محکوم کرد و تصمیم به تعلیق پروازهای شرکت فوق به و از آن کشور گرفت. در بیانیه این وزارتخانه اشاره شده است که در مارس 2024، شرکت Yacimientos Petrolófilos Fiscales S.A. از آرژانتین به Cubana de Aviación از دادن سوخت به هواپیماهایش به خاطر اعمال محاصره کوبا توسط ایالات متحده امتناع کرده است. این شرکت به دنبال جایگزین‌های دیگری برای حفظ عملیاتی بود که قبلاً توسط اداره ملی هوانوردی غیرنظامی آرژانتین برنامه ریزی و مجاز شده بود و مسافران را تحت تأثیر قرار نمی داد. رئیس واحد Cubana de Aviación در بوئنوس آیرس با مدیران عالی رتبه منطقه حمل و نقل و هواپیمایی کشوری آرژانتین برای یافتن راه حل مشترک دیدار کرد. با این حال، او پاسخ رضایت بخشی که فروش سوخت را تضمین کند، دریافت نکرد. در نتیجه، Cubana de Aviación مجبور شد پروازهای منظم بین کوبا و آرژانتین را که به مدت 39 سال ادامه داشت، متوقف کند. با تبعیت از محاصره کوبا توسط ایالات متحده، این شرکت آرژانتینی قوانین ملی خود را نقض می‌کند که هر قانون خارجی را که به دنبال ایجاد اثرات فراسرزمینی از طریق محاصره اقتصادی یا محدود کردن سرمایه گذاری باشد، فاقد آثار قانونی اعلام می‌کند. علاوه بر این، عدم رعایت قرارداد علاوه بر آسیب رساندن به Cubana de Aviación، به خود شهروندان آرژانتینی و سایر مسافران، از جمله کسانی که بلیط هواپیما به و از کوبا خریداری کرده‌اند، آسیب خواهد رساند. وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه ای یادآور شد که هوانوردی، مانند سایر بخش‌های کوبا، در طول سال‌ها از اقدامات محاصره اقتصادی، تجاری و مالی به شدت آسیب دیده است. به عنوان مثال، این امر به دلیل لغو اجاره هواپیما، بسته شدن حساب های بانکی و عملیات تجاری، و عدم امکان دسترسی به وام از بانک های بین المللی برای ارائه خدمات نگهداری و تعمیرات، خسارت میلیون دلاری برای شرکت Cubana de Aviación به همراه داشته است. ناوگان آن همچنین نمی‌تواند هواپیما بخرد، زیرا این کشور نمی‌تواند به وسایل و تجهیزاتی دسترسی داشته باشد که بیش از 10 درصد از اجزای آن منشأ ایالات متحده را شامل می‌شود. همه این اثرات با گنجاندن کوبا در فهرست واشنگتن از کشورهایی که ظاهراً حامی تروریسم هستند تشدید شده است. در این زمینه، کوبا به محکومیت موارد اعمال فراسرزمینی محاصره ادامه خواهد داد و خواستار پایان این سیاست است.

https://www.radiohc.cu/en/noticias/nacionales/353630-cuba-denounces-effects-of-the-us-blockade-against-cubana-de-aviacion

دبیرکل گردشگری سازمان ملل وارد کوبا شد

زوراب پولیلی کاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل سازمان ملل متحد وارد کوبا شد تا در رویدادهای مهم صنعت سفر که در این جزیره برگزار می‌شود شرکت کند. پولیلی کاشویلی که برای شرکت در شصت و نهمین نشست کمیسیون منطقه‌ای گردشگری سازمان ملل متحد برای قاره آمریکا از این جزیره بازدید می‌کند ، مورد استقبال وزیر این بخش در کوبا، خوان کارلوس گارسیا قرار گرفت. این نشست به عنوان گامی مقدماتی برای برگزاری چهل و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری (FITCuba 2024) در وارادرو برگزار می‌شود که قرار است از 1 تا 5 می در Jardines del Rey برگزار گردد. گردشگری سازمان ملل متحد که قبلاً به عنوان سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) شناخته می‌شد، یک سازمان بین المللی است که هدف آن ترویج این بخش است. از سال 1976 زمانی که به یک آژانس اجرایی برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) تبدیل شد، به طور رسمی‌با سازمان ملل متحد مرتبط شده است. FITCuba 2024 درهای خود را با شرکت نمایندگان و مهمانان در رویدادهای روز جهانی کارگر در استان سیگو دواویلا باز خواهد کرد. مقامات Mintur ( وزارت گردشگری کوبا ) حضور بیش از 500 خارجی و 80 روزنامه نگار از تمام قاره‌ها و بازارها را در این رویداد تأیید کردند که علاقه مند به روز شدن در این بخش در سطح کوبا هستند.

https://www.radiohc.cu/en/noticias/nacionales/353297-secretary-general-of-un-tourism-arrives-in-cuba

کوبا سه شرکت دومینیکن را برای خرید محصولات طیور تایید کرده است

دولت کوبا مجوز مورد نیاز به نفع سه شرکت مرغداری دومینیکن را برای بازاریابی محصولات خود در این کشور صادر کرد. بر اساس گزارش انجمن طیور آمریکای لاتین (ALA)، جمهوری دومینیکن به عنوان نهمین کشور با بالاترین تولید طیور در منطقه رتبه بندی شده است. آقای میگل لاحارا  عضو انجمن طیور دومینیکن گفت که جمهوری دومینیکن در حال حاضر محصولات طیور خود را به طور مداوم به کوبا، باربادوس و کشورهای دیگر  حوزه کارائیب صادر می‌کند. وی افزود که کشور در موقعیتی قرار دارد که فروش محصولات طیور را به بازارهای منطقه افزایش دهد بدون اینکه به تقاضای ملی برای تخم مرغ و مرغ (48.21 کیلوگرم سرانه در سال) خدشه وارد شود. در سال 2023 صنعت ملی طیور دومینیکن بیش از 432 هزار تن مرغ و بیش از سه میلیارد تخم مرغ (بیش از 117 میلیون دلار) تولید کرد. 

https://acento.com.do/economia/cuba-certifica-a-tres-empresas-dominicanas-para-adquirir-productos-avicolas-9336317.html

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما