معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۱۴- ۱۳:۲۲

اخبار اقتصادی ترکمنستان- مرو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته دوم فروردین ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

برگزاری جشن بمناسبت روز ملی بهار در استان لباب

خبرگزاری جیحون نیوز: مانند تمام استانهای ترکمنستان، روز ملی بهار در استان لباب جشن گرفته می‌شود. این جشن دیروز در میدان روبروی ساختمان "آک اوی ترکمن" در ترکمن آباد برگزار گردید. همچنین به مناسبت این جشن، مراسم به طور گسترده در استان در دامنه کوه‌های کویتن برگزار شد. در ترکمنستان به مناسبت جشن ملی بهار که مصادف با روز جهانی نوروز است، مراسم جشن دو روزه برگزار می‌گردد.  

منبع: https://jeyhun.news/v-lebape-otmechayut-nacionalnyj-prazdnik-vesny/

 

تولید کره با نام تجاری "آک چشمه" توسط کارآفرین‌های ترکمنی

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: شرکت متعلق به آقای بردی محمد چاریف، عضو اتحادیه صنعت گران و کارآفرینان ترکمنستان، تولید کره را با نام تجاری "آک چشمه" آغاز نمود .

کارشناس این شرکت در نمایشگاهی به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس اتحادیه توسط اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان در تاریخ 17 مارس 2024 برگزار شد، به نشریه آنلاین "بیزنس ترکمنستان" گفت: تولید نوع جدیدی از کره در ماه مارس سال جاری راه اندازی شده که  در خرده فروشی‌های سراسر کشور به فروش می رسد .

این شرکت، واقع در دهستان تازه دورموش در بخش بایرمعلی، استان ماری، کره با مارک "آک چشمه" را در دو مدل تولید می‌کند.

این شرکت علاوه بر کره، بیش از 20 نوع فرآورده‌های لبنی شامل انواع پنیر دلمه، سوزما، خامه ترش، قیمه، کفیر، پنیر، دوغ و ماست را تولید می‌کند. تجهیزات این کارخانه چینی و با تکنولوژی پیشرفته بوده و روزانه امکان تولید چندین تن شیر و تولید محصولات لبنی را می دهد.

منبع:https://business.com.tm/ru/post/11586/turkmenskii-predprinimatel-zapustil-proizvodstvo-slivochnogo-masla-pod-markoi-ak-cheshme

 

تولید بیش از 900 هزار تن محصول در شرکت پنبه‌ریسی ترکمن‌آباد

خبرگزاری ترکمن پورتال: به نقل از روز نامه ترکمنستان ، بیش از 929.5 تن نخ پنبه از ابتدای سال تاکنون در شرکت پنبه ریسی ترکمن آباد تولید شده است. این شاخص حاکی از تحقق 104 درصدی برنامه تولید در دو ماهه پایانی سال جاری است.

همانطور که در این گزارش اشاره شد، نخ پنبه ای 1.34 با وزن فیزیکی تمام شده یک کیلوگرم از بادوام ترین محصولات می‌باشد که از نظر کیفیت و ظرافت متمایز است.

بدین ترتیب این نوع نخ پنبه مورد تقاضای مجتمع های نساجی کشور و مشتریان خارجی است. حدود 150 کارگر در سه شیفت شبانه روزی با جدیت کار می‌کنند تا نخ پنبه ای را به موقع و با کیفیت بالا تهیه و به مشتریان تحویل دهند. محصولات این شرکت به تولیدکنندگان کشور و همچنین به کشورهای فدراسیون روسیه، ترکیه و جمهوری بلاروس صادر می‌شود.

منبع: https://turkmenportal.com/tm/blog/75701/turkmenabadyn-pamyk-egriji-karhanasynda-900-mun-tonnadan-gowrak-onum-ondurildi

 

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما