معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۳۱- ۱۵:۰۷ - مشاهده: ۶۵

اخبار اقتصادی ساحل عاج، کامرون و گابن

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج، کامرون و گابن در هفته چهارم فروردین ماه 1403(بخش دوم)، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر می‌باشد:

ساحل عاج

سفر نخست وزیر ساحل عاج به غنا

روبرت بوگره مامبه نخست وزیر ساحل عاج روز چهارشنبه 17 آوریل به نمایندگی از رئیس جمهور الحسن واتارا، بمنظور شرکت در افتتاح دفتر مرکزی دبیرخانه اجرایی ابتکار کاکائو ساحل عاج – غنا به اکرا سفر نمود. وی در این سفر با معاون رئیس جمهور غنا در خصوص نیاز به ایجاد یک صنعت واقعی کاکائو گفتگو و تبادل نظر نمود. گفتنی است ایجاد دبیرخانه اجرایی ابتکار کاکائو ساحل عاج ـ غنا در آوریل 2021  به تصویب روسای جمهور دو کشور رسیده بود. گفتنی است ساحل عاج (از نظر کمی) و غنا (از نظر کیفی) بزرگترین تولیدکنندگان کاکائو در جهان می‌باشند. 

 

گــابن

دیدار فعالان اقتصادی چین با رئیس جمهور انتقالی گابن

هیاتی از فعالان تجاری چین روز پنج شنبه 18 آوریل با رئیس جمهور انتقالی گابن دیدار و گفتگو نموده و بر تمایل خود برای سرمایه گذاری و انتقال تجربیات در بخش های زیر ساختی از جمله ساخت اتوبان، راه آهن و بندر تاکید نمودند.

 

کامرون

حمایت یک میلیارد و 500 میلیون فرانکی رئیس جمهور کامرون برای حج 2024

وزارت کشور دولت کامرون در بیانیه ای از کمک یک میلیارد و پانصد و شصت میلیون فرانک سیفایی آقای پل بیا رئیس جمهور کامرون برای حجاج در سال 2024 خبر داد. گفته می‌شود این اقدام رئیس جمهور به منظور کاهش هزینه اقامت حجاج کامرونی در عربستان صورت گرفته است. شایان ذکر است امسال 4188 کامرونی به حج عازم خواهند شد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما