معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۲۱- ۱۱:۱۱ - مشاهده: ۵۴

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان هفته سوم فروردین ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

 آذربایجان از ژانویه تا مارس ۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کرد

از ژانویه تا مارس سال جاری ۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا ، ۲.۳ میلیارد متر مکعب به ترکیه و ۰.۹ میلیارد متر مکعب به گرجستان صادر شده است. به گزارش «آپا اقتصاد»، این مطلب را پرویز شهبازوف وزیر انرژی در پست خود در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد. وی گفت: در این مدت ۱.۳ میلیارد متر مکعب گاز ازطریق تاناپ به ترکیه منتقل شد.

https://apa.az/senaye-ve-energetika/azerbaycan-yanvar-mart-aylarinda-avropaya-32-mlrd-kubmetr-qaz-ixrac-edib-834256

کشف تحریف 1.2 میلیارد مناتی توسط اتاق حسابرسی

در سال 2023، اتاق حسابرسی در نتیجه اقدامات کنترلی خود، تحریف 1 میلیارد و 252.6 میلیون مناتی در گزارشهای مالی کشف کرد که 57 درصد بیشتر از سال 2022 بود. به گزارش «مدرن آذ»، این مطلب در گزارش فعالیت اتاق حسابرسی جمهوری آذربایجان در سال 2023 ذکر شده است.

https://modern.az/iqtisadiyyat/464102/hesablama-palatasi-12-milyardliq-tehrif-ashkarlayib/

اتاق حسابرسی تخلفاتی به ارزش 123.3 میلیون منات در نخجوان کشف کرد

اتاق حسابرسی طی 6 بازرسی انجام شده در جمهوری خودمختار نخجوان، تخلفاتی به ارزش 123.3 میلیون منات کشف کرد.  به گزارش ترند، این مطلب را ووقار گل محمدوف رئیس اتاق حسابرسی در کنفرانس مطبوعاتی که به نتایج فعالیت ها در سال 2023 و اهداف آینده اختصاص داشت، بیان کرد.

وی گفت: از وجوه مذکور 5.6 میلیون منات مربوط به پرداخت نیروی کار، 14.7 میلیون منات به عملیات غیر کالایی، 8.5 میلیون منات یارانه در حوزه کشاورزی و 94.5 میلیون منات مربوط به سایر تخلفات مالی بوده است.

لازم به ذکر است که جهت فعالیت اتاق حسابداری عمدتاً توسط قانون جمهوری آذربایجان در مورد اتاق حسابرسی تنظیم می‌شود.

https://az.trend.az/business/3883399.html

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما