معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۶

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سنگال در هفته سوم اسفند ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

عضویت ناظر سنگال در مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)

وزارت نفت و انرژی سنگال طی انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام نمود که این کشور به طور رسمی و در خلال برگزاری مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در الجزایر بعنوان عنوان ناظر این نهاد پذیرفته شده است. این وزارتخانه روز جمعه اعلام کرد این امر نقطه عطف مهمی‌برای سنگال محسوب می‌گردد که در جریان نشست وزیران نفت این سازمان در الجزیره صورت گرفت. بر اساس بیانیه مطبوعاتی مذکور آنتوان دیومه، وزیر نفت و انرزی سنگال طی سخنانی در این اجلاس بر اهمیت بهره مندی کشورش از تجارب سایر اعضای مجمع در زمینه تولید ، مدیریت منابع گاز و همچنین آموزش تاکید کرد. وی خاطر نشان نمود عضویت سنگال به عنوان عضو ناظر در این مجمع، کاتالیزوری برای استفاده بهینه از گاز طبیعی در دستیابی به اهداف توسعه ای به ویژه از طریق استراتژی استفاده از گاز در تولید انرژی برق خواهد بود. به گفته وی، این استراتژی به دسترسی جهانی به برق در سنگال تا سال 2026، کاهش هزینه‌های تولید و صنعتی شدن کشور کمک می‌کند. آقای دیومه افزود: سنگال با عضویت ناظر در این نهاد، گام جدیدی را در جهت بهره برداری مسئولانه از منابع طبیعی خود در جهت منافع مردم بر می دارد.

  APS  1  مارس 2024

امضای قرارداد همکاری بین سنگال و قطر برای ساخت یکصد هزار واحد مسکونی

وزارت شهرسازی، مسکن و بهداشت عمومی و شرکت وایت راکس هلدینگ قطر، روز دوشنبه در داکار قرارداد همکاری برای ساخت 100000 واحد مسکونی در 14 منطقه سنگال امضا کردند. وزیر مسکن در سخنانی از آمادگی گروه هلدینگ صخره‌های سفید قطر در حوزه سرمایه‌گذاری، املاک تجاری و مسکونی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۶ سال با ایجاد ۵ هزار واحد مسکونی در سال اول خبر داد. به گفته عبدالله سیدو سو، هدف این قرارداد حمایت قطر از سنگال در سیاست های ساخت مسکن است که بدون شک از یک سو نرخ تولید مسکن را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر امکان انتقال مهارت‌ها را فراهم می‌کند. همچنین تاثیر مثبتی بر نیروی کار این بخش دارد. وی تاکید کرد که سنگال از طریق اجرای این پروژه متعهد به تقویت زنجیره ارزش مسکن است تا به کسری ساختاری واحدهای مسکونی که برای سال‌ها وجود دارد و به تقاضاهایی که تحت تاثیر شهرنشینی شتابان به رشد خود ادامه می‌دهد پاسخ دهد.

  APS  4 مارس 2024

تامین مالی فعالان زن در عرصه شیلات و ماهیگیری بمنظور تقویت امنیت غذایی در منطقه کازامانس و سنگال توسط ژاپن

به عنوان بخشی از حمایت و تقویت امنیت غذایی و تغذیه در سنگال، دولت ژاپن تصمیم گرفته است از طریق سازمان فائو در تامین مالی پروژه تحت عنوان "بهبود کیفیت زندگی و معیشت مردم" برای زنان فعال در بخش شیلات و ماهیگیری در کازامانس مشارکت نماید. این مبلغ بالغ بر 1 میلیون و 860 هزار دلار آمریکا ( بیش از 1 میلیارد فرانک سیفا ) خواهد بود. این پروژه که سه سال به طول خواهد نجامید، با هدف تضمین بهبود معیشت و درآمد پایدار و همچنین کیفیت زندگی فعالان بخش ماهیگیری، به ویژه زنان در این منطقه خواهد بود. روز شنبه اسناد پروژه طی مراسمی‌با حضور وزیر شیلات و اقتصاد دریایی، هماهنگ کننده زیر منطقه ای برای غرب آفریقا، نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در سنگال و ایزاوا اوسامو سفیر ژاپن در سنگال به امضا رسید. در این مراسم وزیر شیلات و اقتصاد دریایی گفت: توانمند سازی زنان، بهبود سلامت آنها، افزایش تولید ماهی و آبزیان و همچنین درآمد از دیگر مزایایی است که انتظار می‌رود با این پروژه ظرفیت‌های زنان شاغل در حوزه ماهیگیری در کازامانس تقویت شود. زیگنشور، نیاگوس، گدومپ، فاندا، الین کین و کپ استرینگ مناطقی هستند که از زیر ساخت‌های پردازش محصولات شیلاتی بهره‌مند خواهند شد و فائو مسئول کمک های فنی برای نصب خواهد بود. هماهنگ کننده منطقه ای برای غرب آفریقا و نماینده فائو در سنگال از این پروژه و همچنین همکاری با ژاپن که به چندین دهه قبل بازمی‌گردد، استقبال کردند. آقای گوانتوئو رابرت گی نماینده فائو در سنگال گفت: این برنامه گامی مهم در بهبود امنیت غذایی و تغذیه جوامع روستایی، به ویژه پس از بیماری کووید 19 و بحران جهانی که در آن سیستم های تولید مواد غذایی محدودیت های خود را چه در سطح جهانی و چه در سطح ملی نشان می دهند خواهد بود.

لوکوتیدین 2 مارس 2024

ضرورت داشتن دادگاه داوری سرمایه گذاری برای کشورهای آفریقایی

قاضی مافال فال، مشاور حقوقی نخست وزیر سنگال، روز جمعه، طی جلسه ای در سالی اظهار داشت تشکیل یک دادگاه داوری سرمایه گذاری برای کشورهای آفریقایی ضروری است. به گفته وی، ایجاد چنین ارگانی یک تعهد برای قاره است، زیرا داوران مسئول تصمیم گیری در مورد اختلافات سرمایه گذاری تقریباً همه متعلق به یک منطقه هستند. وی خاطر نشان کرد: برخی از طرفین دعوا ممکن است با قدرت شرکت های چند ملیتی مواجه شوند که قادر به استخدام بسیاری از وکلای متخصص هستند و تصمیمات اتخاذ شده ممکن است "هزینه گزافی" داشته باشد که شاید دولت ها برای پرداخت آنها مشکل دارند. در این نشست جمعی از خبرنگاران اقتصادی سنگال، در مورد مزایای مکانیسم های جایگزین برای حل و فصل اختلافات مالی و اقتصاد نیز صحبت کردند. این قاضی پیشنهاد کرد اتحادیه آفریقا باید از وجود یک دادگاه داوری سرمایه گذاری در این قاره دفاع کند. آقای فال با تاکید بر لزوم تشکیل دادگاه داوری سرمایه گذاری در آفریقا، از "دسته بندی داوران بین طرفداران دولت ها و سرمایه گذاران طرفدار" صحبت کرد. وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملاً امکان یافتن داورانی که تجربه، شرایط، دانش، تسلط بر زبان داوری، در دسترس بودن و شهرت را با همدیگر داشته باشند وجود ندارد. در مورد محدودیت های داوری، وی از "عدم تنوع" داوران و این واقعیت که "تقریبا همه آنها به یک منطقه از جهان تعلق دارند" ابراز تاسف کرد. مافال فال همچنین از "هزینه گزاف" داوری صحبت کرد. وی بر اساس برآوردهای ارائه شده توسط  UNCTAD، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، گفت: هزینه‌های متحمل شده توسط طرف های درگیر می‌تواند بین 5 تا 8 میلیون دلار آمریکا (تقریباً 3 تا 4.8 میلیارد فرانک سیفا ) متغیر باشد. مادمبو گویه، مدیر مرکز آموزش قضایی داکار، موضوع منابع انسانی مورد نیاز در داوری را مطرح کرد و خاطر نشان نمود که سنگال تنها حدود 460 وکیل در اختیار دارد، در حالی که حدود 76000 وکیل در فرانسه وجود دارند. پروفسور ندیاو دیوف از دانشگاه شیخ آنتودیوپ داکار، از "مدیریت ضعیف" منابع انسانی لازم برای حل و فصل اختلافات مالی و اقتصادی صحبت کرد. او می‌گوید که از اختلافی که در پی آن یک کشور آفریقایی تمام هزینه‌ها را به هزینه اتباع خارجی به کارشناسان خارجی پرداخت می‌کند، آگاه است.. به گفته وی، داوری تجاری باید سرعت اجرا و اختیار را تضمین کند. مدیر کل دفتر ملی بازیابی دارایی‌های مجرمانه، مالیک لاموت، از "بی اعتمادی تجار به سیستم قضایی سنتی" صحبت کرد. آقای لموته، بعنوان یک قاضی حرفه ای خاطر نشان کرد: این تاجران گاهی اوقات با عدم آگاهی از مسائل دنیای تجارت از طریق سیستم قضایی سنتی مواجه هستند. وی گفت: قاضی ایالتی می‌تواند برای اعطای قابلیت اجرا به تصمیمی‌که در پایان داوری صادر می‌شود، مداخله کند. مالیک لاموت اضافه کرد که همان قاضی می‌تواند برای اطمینان از "انطباق توافقنامه داوری" وارد شود. همچنین اگر کمک مقامات قضایی برای ارائه دلیل ضروری باشد، دیوان داوری می‌تواند حتی به‌ صورت رسمی یا در صورت درخواست، از دادگاه صالح در دولت عضو درخواست کمک کند.

  APS  1  مارس 2024

حمایت دفتر ارتقاء کسب و کار از 17 شرکت واقع در منطقه مرکزی آگروپل با همکاری یک شرکت بلزیکی

دفتر ارتقاء کسب و کار  (Bmn) با مشارکت یک شرکت بلژیکی، از 17 شرکت مستقر در منطقه مرکزی آگروپل حمایت می‌کند. هدف این است که آنها را برای تقویت رقابت پذیری تجهیز کنیم. این شرکت ها  اکنون به منابع مالی برای افزایش رقابت پذیری خود دسترسی دارند.  چگونه می‌توانیم مرکز Agropole را جذاب کنیم؟ دفتر ارتقا (Bmn) در نظر دارد به این سوال پاسخ دهد. در واقع، با همکاری بلژیک، دفتر در تقویت سرمایه مالی، فنی، انسانی و اجتماعی 17 شرکت در این مرکز مشارکت دارد. توافق نامه ای که در سال 2022 با شرکت بلژیکی (Anabel) امضا شد، اجازه رسمی سازی این شرکتها و تسهیل دسترسی آنها به منابع مالی را داد. هدف این است که این شرکت های ذینفع بتوانند رقابت پذیری خود را افزایش دهند. این امر باعث بهبود در تشکل سازمانی آنها می‌شود و مجموع این تلاش ها تاثیر مثبتی بر سهم بازار خواهد داشت و راه را برای صادرات هموار می‌کند. لازم به ذکر است که این برنامه اساساً بر مناطق مرکزی متمرکز بوده  و هدف این است که درهای مرکز آگروپل را به روی آنها باز کنیم. این 17 شرکت در بخش های تولید و فرآوری بادام زمینی، غلات و نمک فعال هستند. این امر انواع حمایت‌های فنی و مالی برای اجرای سرمایه‌گذاری‌های مشهود و نامشهود را شامل می‌شود که امکان یافتن پاسخ برای مشکلاتی را فراهم می‌کند که رشد این کسب‌ وکارهای کوچک و متوسط با پتانسیل بالا را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر اینکه در ابتدا هدف این برنامه حمایت از 30 شرکت بود، اما همه آنها معیارهای واجد شرایط بودن را کسب نکردند. لذا از 17 شرکت ذی نفع، 11 شرکت در حال حاضر در مرحله تامین مالی هستند، 3 نفر گزینه تامین مالی خود را انتخاب کرده اند و بقیه به دلیل کمبود مواد اولیه مورد نیاز در مراحل بعد تامین مالی خواهد شد. در این خصوص  ذینفعان توانستند از دفتر جایزه مالی دریافت کنند تا بتوانند خود را تجهیز نمایند. در هر حال کل مبلغ بیش از 450 میلیون فرانک CFA است و در نتیجه فعالیت این شرکتها بیش از 200 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

  APS  5  مارس 2024

اجرای برنامه نوسازی سایت های تجاری در کائولاک با ساخت 2000 سفره خانه جدید با کمک یک شرکت آلمانی

برنامه ای برای نوسازی مکان‌های تجاری مدینه بای، در کمون کائولاک روز یکشنبه به خلیفه این شهر مذهبی، شیخ محمد الحضرت مهی ابراهیمه نیاس ارائه شد که بر اساس آن 2000 سفره خانه جدید در این منطقه ساخته خواهد شد. این ابتکار بخشی از مشارکت بین رئیس جنبش "برای پیشرفت اجتماعی- اقتصادی کائولاک"، مصطفی فایه، و یک شرکت چند ملیتی آلمانی است. وی گفت:  از طریق این پروژه ما می‌خواهیم سایت‌های تجاری کائولاک، به‌ویژه مدینه بای را مدرن کنیم و برای جوانان کار تولید نماییم. مصطفی فایه توضیح داد که این برنامه درآمد زیادی نیز برای منطقه به همراه خواهد داشت. وی اشاره کرد میزان مشاغل ایجاد شده به شرایط مالی افراد بستگی دارد. وی توضیح داد که انتخاب مدینه بای برای مرحله اول این برنامه از آن جهت است که آن را به یک منطقه توریستی و یک مکان جذاب تبدیل می‌کند. او اعلام کرد که ما می‌خواهیم رستورانهای کوچک را راه‌ اندازی کنیم که مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد. وی تصریح کرد: ساخت 2000 سفره خانه نزدیک به سه ماه به طول خواهد انجامید.

  APS  3 مارس 2024

اجرای برنامه توسعه بخش هواشناسی توسط آژانس ملی هوانوردی غیرنظامی و مترولوژی (ANACIM) با مشارکت آژانس توسعه ایالات متحده آمریکا (USAID)

آژانس ملی هوانوردی غیرنظامی و مترولوژی  (ANACIM)با مشارکت آژانس توسعه ایالات متحده آمریکا (USAID) روز دوشنبه در داکار فرآیندی را برای توسعه حوزه هواشناسی سنگال آغاز کرد. طرحی که هدف آن حمایت از بازیگران دولتی و خصوصی است که با اثرات مضر تغییرات آب و هوایی روبرو هستند. سیدی گویه، مدیر این پروژه گفت: به نظر می رسد که برای دستیابی به حمایت بهتر از بازیگران دولتی و خصوصی در اجرای سیاست های عمومی و پروژه‌های توسعه ای که به انعطاف پذیری جوامع در برابر اثرات مضر تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند، یک طرح اندازه گیری جدید تدوین شود. وی در کارگاه بررسی روند توسعه در این بخش که در آن شرکای فنی و مالی شرکت داشتند صحبت کرد. مدیر عامل آژانس با تاکید بر اینکه اطلاعات اقلیمی موضوع اصلی پیشگیری از پدیده‌های مخرب آب و هوایی  بوده ، خاطر نشان کرد که تدوین برنامه‌ای برای توسعه حوزه هواشناسی در همه اجزای آن بسیار اساسی است. به گفته وی، برنامه جدید که دوره 2024 تا 2026 را پوشش می دهد، تقویت سیستم های جمع آوری داده‌ها را فراهم می‌کند. سیدی گویه توضیح داد که طرح توسعه هواشناسی تغییر و به روز رسانی برنامه توسعه استراتژیک آژانس است. وی ادامه داد: در واقع از سال 2021 آژانس با در نظر گرفتن دو حوزه هوانوردی غیر نظامی و آب و هوا، برنامه راهبردی مبتنی بر طرح سنگال نوظهور و استراتژی‌هاب هوایی را برای اجرای موثر ماموریت های خود اجرا کرده است. عثمان ندایه، مدیر عملیات هواشناسی در آژانس ملی هوانوردی غیرنظامی و اندازه‌شناسی، این چشم‌انداز جدید را تشریح کرد که بر طبق آن شناسایی ابزارهای لازم برای توسعه هواشناسی سنگال و جلوگیری از تلفات جانی در میان ماهیگیران که گاهی اوقات با تغییرات اب و هوایی مواجه می‌شوند را ممکن می‌سازد. وی افزود: ما همه مشکلات، عوامل خارجی و داخلی را مورد بحث قرار خواهیم داد و یک برنامه روشن ارائه می دهیم. ما کاملاً در حال تجربه پدیده تغییرات آب و هوایی هستیم که همه بخش‌ها مانند کشاورزی و دامداری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین کاملاً طبیعی است که هواشناسی بتواند در مورد چگونگی کمک به برنامه ریزی برای جلوگیری از تلفات جانی که مثلاً در دریا در بین ماهیگیران رخ می دهد فکر کند. ابراهیما هتی، معاون خدمات سیستمی  USAID، از مشارکت با آژانس از طریق راه اندازی برنامه استراتژیک و توسعه مبارزه با تغییرات اقلیمی استقبال کرد. او اشاره نمود  که این تعهد از سوی خدمات سیستمی در چارچوب جهانی حمایت USAID بوده و تصریح کرد که این نهاد چندین سال می‌باشد که در زمینه اطلاعات آب و هوایی از آن حمایت چند جانبه کرده زیرا این اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. امسال سازمان ملل متحد تصمیم گرفت تا یک مجمع عالی که هر سال حول محور اهداف توسعه پایدار (SDGs) سازماندهی می‌شود تشکیل دهد. وی افزود: در حاشیه این نشست، تمرکز بر SDG-1  که به فقر مربوط می‌شود،  SDG-2 در مورد شعار گرسنگی صفر و SDG-13 در مورد تغییرات آب و هوا و غیره خواهد بود. برای ابراهیما هاتی، این طرح توسعه یافته توسط آژانس می‌تواند به سنگال کمک کند تا کشاورزی خود را بسیار انعطاف پذیرتر نماید.  

  APS  4 مارس 2024

تاکید نخست وزیر بر توسعه جمع آوری آب های سطحی به روشی پایدار مبتنی بر یک استراتژی منسجم

نخست‌وزیر دیروز با ریاست شورای بین‌ وزارتی در زمینه بسیج و طرح ‌های توسعه آب ‌های سطحی مبتنی  بر یک استراتژی منسجم برای مقابله با چالش‌های مرتبط با موضوع مدیریت عادلانه و پایدار آب تاکید کرد. وی با آگاهی از چالش پیش روی کشور یعنی تضمین تأمین آب کافی برای هموطنان با حفظ و مدیریت پایدار منابع آبی بر نیاز به توسعه یک استراتژی جهانی و منسجم با هدف بسیج و توسعه منابع آب سطحی به شیوه ای پایدار و عادلانه تاکید نمود. در این نشست نخست وزیر به تأثیرات تغییرات اقلیمی اشاره کرد که به طور چشمگیری احساس می‌شود و بارندگی‌ها غیرقابل پیش بینی و نامنظم که واقع می‌گردد. علاوه بر این چالش‌ها، آقای "با" تقاضای فزاینده برای آب، برای نیازهای داخلی و کشاورزی، صنعت و تولید انرژی را برجسته کرد. وی افزود: ما یک وظیفه بزرگ، اما همچنین یک فرصت بی سابقه برای متحول کردن کشورمان و تضمین آینده ای بهتر برای نسل های آینده داریم. از این رو، رئیس دولت برای مقابله با این وضعیت اشاره می‌کند که مدیریت آب‌های سطحی مستلزم فرآیندی سازگار با سایر سیاست‌ها از جمله استراتژی حاکمیت ملی غذایی، گذار اکولوژیکی و سیاست‌های کلان در امور مربوط به دام، ماهیگیری و اشتغال است. آقای با می‌گوید در رابطه با این نگرانی‌ها، مشکل کیفیت آب نیز وجود دارد، به ‌ویژه در مورد دریاچه‌های Guiers و Falémé . نخست وزیر خاطر نشان می‌کند که ما باید با چابکی در جریان‌های پرتلاطم استراتژی و فناوری در جستجوی راه حل های نوآورانه و پایدار حرکت کنیم. با این حال، آمادو با معتقد است که ما می‌توانیم این اقیانوس چالش‌ها را به دریایی از فرصت‌ها تبدیل کنیم، جایی که هر قطره آب اهمیت دارد. در این زمینه، وی ابراز امیدواری کرد که این نشست نقطه شروع عصر جدیدی از پیشرفت باشد، جایی که آب های سطحی سنگال نه تنها بسیج می‌شوند، بلکه به عنوان گرانبهاترین جواهر میراث ما حفظ می‌شوند. نخست وزیر متقاعد شده است که این آرزو می‌تواند با اتحاد تلاش های ما و تجمیع منابع محقق شود. زیرا به این ترتیب ما می‌توانیم بر چالش‌های پیش روی غلبه کنیم و آینده‌ای بسازیم که در آن آب منبع صلح و رفاه برای همه باشد. در پایان این جلسه شورای بین ‌وزارتی، نخست‌وزیر چندین توصیه ارائه کرد. وی از وزیر آب خواست تا با همراهی وزیر و دبیرکل دولت اقداماتی را برای تسریع در روند تصویب قانون آب که هدف آن احیای سیستم مدیریت قانونی و نهادی منابع آب از طریق شورای عالی آب است انجام دهند. شورا و کمیته فنی آب. به همین ترتیب، او مسئول نهایی کردن و اطمینان از اجرای استراتژی بهبود کیفیت آب، نوسازی و تقویت سیستم نگهداری و نظارت کمی و کیفی آب از سطح، از جمله پلیس آب خواهد بود. در همین راستا از وزیر آب همراه با وزیر اقتصاد خواسته شد تسریع در اجرای پروژه تضمین کیفیت آب دریاچه گویر (پراسگ) را که توسط دولت سنگال تامین مالی می‌شود، پیگیری کنند. همچنین برنامه ریزی شده است که وزیر آب با همکاری وزیر محیط زیست و وزیر معادن برنامه ویژه ای را برای رفع آلودگی و حفاظت از آب های فالمه تنظیم کند. به وزیر کشور توصیه شد با همراهی وزرای آب، مقامات محلی، محیط زیست و شهرسازی اقداماتی را با هدف حفاظت از دریاچه‌ها و آبراهه‌ها در برابر هر نوع تجاوز به ‌ویژه فرمان شماره 73-275 از 19 مارس 1973 در مورد دریاچه Guiers و اطراف آن را به عنوان منطقه حفاظت شده با آزادسازی حق عبور انجام دهند. علاوه بر این وزیر آب یک نهاد مشورتی برای استفاده کنندگان از دریاچه گویر ایجاد خواهد کرد. همچنان در چارچوب توصیه‌ها، وزیر دارایی و وزیر آب نسبت به بسیج منابع لازم برای پرداخت هزینه‌ها اقدام خواهد کرد. همچنین آنها مسئول انجام اقدامات لازم برای تسریع در اجرای فاز 1 پروژه یکپارچه امنیت آب و فاضلاب (Pisea) و پیش‌بینی دستور کار فاز 2 هستند. سایر توصیه‌های مطرح شده در شورای بین‌ وزارتی عبارتند از : وزیر اقتصاد در چارچوب طرح بسیج آب‌های سطحی حوضه بائوبولانگ، بررسی درخواست تأمین مالی از سوی توسعه بانک اسلامی و پادشاهی هلند را تسریع خواهد کرد. وزیر آب با همراهی وزیر اقتصاد و وزیر کشاورزی نسبت به اجرای سه پروژه احیای پس‌آب همانند پروژه‌های توسعه دریاچه‌های باکل و دره‌های جیکویه اقدام می‌کند. از سوی دیگر رئیس دولت از وزیر آب خواست تا با همراهی وزیر دارایی مطالعاتی را برای تعریف مدل تأمین مالی پایدار برای مدیریت منابع آب از جمله تقویت منابع تعرفه‌ای، افزایش تخصیص بودجه، تعدیل مطلوب مالیات های وضع شده و همچنین نحوه مدیریت و بهره برداری از زیرساخت ها آغاز کند. همچنین وزیر دارایی مسئول انجام اقدامات گمرکی و مالیاتی مفید برای اعمال رژیم‌های معافیت مقرر در موافقت‌نامه‌های تأمین مالی پروژه بسیج منابع آب حوضه نانیجا بولونگ (پرومورن) و فاز 1 پرفرلو خواهد بود.

لوکوتیدین 6 مارس 2024

اعطای وام 81 میلیون دلاری شرکت آمریکایی به یک تاجر سنگالی برای ساخت یک مجموعه هتل در داکار

آمادو لوم دیاگن،  مدیر عامل شرکت Vacap Hospitality یکی از شرکت های تابعه شرکت هلدینگ Vacap SA، اعلام کرد که یک وام 81 میلیون دلاری ( معادل 48 میلیارد و 845 میلیون و 103 هزار فرانک سیفا ) از شرکت آمریکایی  DFC، که مسئول تامین مالی بخش خصوصی در چندین کشور می‌باشد با هدف ساخت یک مجموعه هتل در داکار دریافت کرده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی دریافت شده وام در روز سه شنبه 5 فوریه 2024 اعطا شد و دوره بازپرداخت آن 17 سال خواهد بود. شرکت تابعه هلدینگ سنگالی Vacap SA  اضافه می‌کند که شرایط این تامین مالی توسط کنگره آمریکا تایید شده است. این اعتبار 81 میلیون دلاری بخشی از یک پروژه 162 میلیون دلاری با هدف ساخت یک هتل 5 ستاره شرایتون با 250 اتاق و یک هتل لوکس 3 ستاره آلوفت با 150 اتاق در داکار است. او توضیح می دهد که مدیریت مجموعه آینده به ماریوت، یک گروه هتلداری که در چندین کشور فعال است محول خواهد شد. به گفته وی مراحل اعطای وام که از سال 2019 آغاز شد به دلیل همه گیری بیماری کرونا متوقف شده بود. وی تاکید کرد  که نیاز به زیرساخت‌های هتل‌داری با کیفیت بیشتر در داکار، با در نظر گرفتن توسعه کوتاه‌ مدت منابع گاز و نفت سنگال و تقویت موقعیت کشور بعنوان یک مرکز هوایی منطقه‌ای، پایه اقتصادی محکمی‌برای این پروژه است. وی در ادامه گفت: حمایت این شرکت آمریکایی از بخش هتل‌های خصوصی محلی به تقویت موقعیت سنگال به عنوان بازاری باز ، پویا و مرتبط با اقتصاد جهانی کمک می‌کند. در بیانیه مطبوعاتی آمده است: آمادو لوم دیاگن با مشاوره به گروه‌های بزرگ بین‌المللی، تأمین مالی و ساخت شبکه‌های ماهواره‌ای را برای پوشش ملی و بین‌المللی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در تعدادی از کشورهای آفریقایی، از جمله ساحل عاج و سنگال امکان‌پذیر کرد.

  APS  6 مارس 2024

بررسی استراتژی‌های حفظ نوآوری در مورد تحقیقات کشاورزی توسط کارشناسان آفریقایی و اروپایی در سالی

کارشناسان و محققان از چندین کشور آفریقا و اروپا روز سه‌شنبه در سالی در مورد استراتژی‌هایی برای پایداری و تغییر مقیاس نوآوری‌های توسعه‌یافته در چارچوب پروژه‌های DeSIRA بحث و تبادل نظر کردند. رابین بورژوا، مدیر پروژه DISSEM، توضیح داد که ایده این است که از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی کشاورزی در غرب آفریقا استفاده کنیم تا ببینیم چگونه می‌توان روشی تحقیقاتی توسعه ای و در خدمت مردم را  بهبود بخشید. پروژه "اشاعه نوآوری‌ها در منطقه ساحلی (DISSEM-INN)" که توسط آژانس توسعه فرانسه (AFD) تامین مالی می‌شود و توسط  Cirad، یک سازمان تحقیقات کشاورزی و همکاری بین المللی فرانسوی هماهنگ شده است، شامل مجموعه ای از هشت پروژه است که به عنوان بخشی از ابتکار اروپاییDeSIRA  در نواحی ساحل در حال انجام است. آقای بورژوا افزود: "ایده این بود که با کشاورزان در مورد انواع نوآوری‌هایی که می خواهند اجرا کنند و آنها توسعه دهند همفکری کنیم." به گفته وی، "این پروژه‌ها با تمرکز بر نوآوری به توسعه سیستم های کشاورزی غذایی پایدار که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند، کمک می‌کند." وی افزود: آنها همچنین امنیت غذایی و بهبود سطح زندگی روستاییان و به ویژه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را در نظر می‌گیرند. او ادامه می‌دهد: «ایده این است که محصول کار ما به این پروژه‌ها اجازه می‌دهد تا روش کار با تولیدکنندگان را بهبود بخشند».

  APS  6 مارس 2024

کمک مالی 12 میلیارد فرانک سیفا بانک توسعه آفریقا به سنگال

بانک توسعه آفریقا (AfDB) اعلام کرد که برای تقویت امنیت غذایی و افزایش درآمد تولیدکنندگان کوچک، 20 میلیون دلار آمریکا ( تقریباً 12 میلیارد و 40 میلیون فرانک سیفا ) به سنگال کمک کرده است. "هیئت مدیره گروه بانک توسعه آفریقا، سه شنبه 5 مارس 2024، در ابیجان، 20 میلیون دلار کمک مالی به سنگال برای افزایش پایدار تولیدات کشاورزی و درآمد زنان و جوانان آسیب پذیر اعطا کرد." ADB  این کمک برای تامین مالی پروژه حمایت از امنیت غذایی در مناطق لوگا، ماتم و کافرین استفاده خواهد شد. شریف محمد، رئیس دفتر بانک توسعه آفریقا در سنگال، توضیح می‌دهد که تأمین مالی تقویت تاب ‌آوری مردم این مناطق را در مواجهه با تغییرات آب و هوایی تسهیل می‌کند. پروژه ای که کمک بانک مذکور برای آن در نظر گرفته شده است، ایجاد چندین زیر ساخت کشاورزی در کافرین و لوگا و نصب صفحات خورشیدی برای 10 ایستگاه پمپاژ آب در کافرین و لوگا را ممکن می سازد. همچنین پنج سازه نگهدارنده آب در منطقه کافرین ساخته خواهد شد.

  APS  7 مارس 2024

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما