معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۰۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۷۸

تراز تجاری برزیل

نوشتار پیش رو ، تراز تجاری و بازرگانی برزیل در دو ماهه اول سال 2024 و مقایسه آن با عملکرد تجاری این کشور در سال گذشته میلادی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش منتشره در بخش اقتصادی تارنمای دولت برزیل، تا هفته دوم فوریه ۲۰۲۴، نسبت به فوریه ۲۰۲۳، صادرات برزیل ۷.۶% افزایش یافت و به مبلغ ۸.۴۷ میلیارد دلار رسید. واردات با کاهش ۵.۸% به مبلغ ۶.۴۷ میلیارد دلار رسید. در نتیجه، تراز تجاری با افزایش ۹۹.۶% به مبلغ ۲ میلیارد دلار و جریان تجاری با افزایش ۱.۳% به ۱۴.۹۴ میلیارد دلار افزایش یافت.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که از ژانویه تا هفته دوم فوریه ۲۰۲۴، نسبت به ژانویه/فوریه ۲۰۲۳، صادرات برزیل ۱۳.۷ درصد افزایش یافت و به مبلغ ۳۵.۴۸ میلیارد دلار رسید. واردات با کاهش ۲.۶ درصد به مبلغ ۲۶.۹۶ میلیارد دلار رسید. به علت این نتایج، تراز تجاری با افزایش ۱۴۲.۱ درصدی به مبلغ ۸.۵۲ میلیارد دلار و جریان تجاری با افزایش ۶ درصدی به ۶۲.۴۴ میلیارد دلار افزایش یافت.

در خصوص صادرات ماهانه تا هفته دوم فوریه ۲۰۲۴، عملکرد صادراتی بخش‌های مختلف اقتصاد برزیل به این شرح بود: کاهش ۲۵.۷ درصدی در کشاورزی و دامپروری که به مبلغ ۱.۲۶ میلیارد دلار رسید؛ رشد ۹۲.۲ درصد در معدن و استخراج که به مبلغ ۲.۶۳ میلیارد دلار رسید و در نهایت کاهش ۴.۱ درصدی در تولید که به مبلغ ۴.۵۵ میلیارد دلار رسید. ترکیب این نتایج منجر به افزایش کلی صادرات برزیل در این بازه زمانی شده است.

متن کامل ترجمه شده گزارش مذکور به زبان انگلیسی به همراه نمودارهای مربوطه به شرح فایل ضمیمه ارائه می‌گردد. با کلیک بر روی لینک ذیل، متن کامل گزارش فوق الاشاره قابل دسترسی و مشاهده می‌باشد.

فایل متن کامل گزارش تراز تجاری برزیل در دو ماهه اول سال 2024 و مقایسه با عملکرد برزیل در سال گذشته میلادی

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما