معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۰۲- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۸۹

اخبار اقتصادی ساحل عاج، کامرون و گابن

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشورهای ساحل عاج، کامرون و گابن در هفته چهارم بهمن ماه 1402، مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح زیر می‌باشد:

ساحل عاج

حمایت مالی بانک مرکزی غرب آفریقا از ساحل عاج

روز چهارشنبه، 14 فوریه 2024، آقای آمادو کولیبالی وزیر ارتباطات و سخنگویی دولت، پس از پایان نشست شورای وزیران اعلام کرد که بانک مرکزی غرب آفریقا برای توسعه وام 40 میلیارد فرانک سیفا برای دولت تخصیص نموده است. گفتنی است این تامین مالی به منظور ساخت بخشی از چهار هزار و سیصد واحد مسکونی برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد به ساحل عاج اعطاء خواهد شد. آقای کولیبالی افزود پیش بینی می‌شود هزار و صد و شصت واحد مسکونی  طی سال جاری در ابیجان ساخته شود.

 

گابن

ملی شدن سه چهارم  سهام شرکت نفتی گابن

طبق منابع خبری گابن نزدیک به هفتاد و پنج درصد از سهام شرکت نفتی آسالا توسط دولت خریداری و ملی اعلام شده است. گفتنی است این اقدام دولت گابن با هدف تامین منابع مالی  جهت اداره کشور و حفاظت از منابع و دارایی‌های لیبرویل و مدیریت مستقل و مناسب آنها انجام شده است.                                   

 

سائوتومه و پرنسیپ

اولین کنفرانس بین المللی تنوع زیستی  با حضور موسسات مالی جهانی و منطقه ای در سائوتومه و پرنسیپ

به نقل از منابع خبری، قرار است کنفرانس بین المللی تنوع زیستی سازمان ملل از تاریخ 14 لغایت 15 مارس در سائوتومه و پرنسیپ برگزار گردد. نماینده سازمان ملل در سائوتومه و پرنسیپ پس از ملاقات با نخست وزیر این کشور اعلام کرد که این کنفرانس با حضور نمایندگان بانک توسعه آفریقا، بانک جهانی، سازمان ملل، وزرای برخی کشورها و نیز سایر سازمان‌های بین المللی تشکیل خواهد شد. گفته می‌شود کنفرانس مزبور با هدف گفتگو در خصوص ابزارها و مکانیسم های نوآورانه جهت تامین مالی سیستم تنوع زیستی در پرنسیپ برگزار خواهد شد.

 

حمایت مالی فرانسه از سائوتومه و پرنسیپ

خانم کریستیانی یوکا، مدیر آژانس توسعه فرانسه روز جمعه 9 فوریه 2024،  در ملاقات با نخست وزیر سائوتومه و پرنسیپ از کمک دو میلیون یوروی دولت فرانسه به سائوتومه و پرنسیپ خبر داد. گفتنی است این کمک مالی به بخش های اجتماعی و اتوماسیون نمودن سیستم ادارات دولتی اختصاص داده خواهد شد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما