معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۰۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۷

برگزاری چهل و هفتمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد

این نمایشگاه که با مشارکت 850 شرکت از 22 کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی بغداد برگزار شد، با حضور نخست وزیر و برخی وزرای عراقی و وزیر تجارت عربستان افتتاح گردید. پس از عربستان، پاویون کشورمان بالاترین سطح شرکت و بزرگترین فضا را در اختیار داشت که با حدود 70 شرکت بزرگ، متوسط و کوچک در زمینه‌های مواد غذایی، لوازم ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، ماشین آلات صنعتی و.... در 1500 مترمربع در یک سالن مستقل و نیمی از یکی از سالن‌های نمایشگاه استقرار داشتند که باتوجه به برنامه‌ریزی‌های بعمل‌آمده، نسبت به سال گذشته، از کیفیت بهتری برخوردار بودند.

چهل و هفتمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد از تاریخ 19 لغایت 29 دی 1402، با  مشارکت 850 شرکت از 22 کشور در محل نمایشگاه بین المللی بغداد برگزار شد. در این نمایشگاه که  با استقبال شهروندان و فعالان اقتصادی عراقی روبرو شد، بیش از 250 قرارداد با شرکتهای حاضر در پاویون‌های  کشورهایی از جمله عربستان، آلمان، چک، ایران و عمان منعقد گردید. شایان ذکر است در آخرین نمایشگاه بین المللی بغداد  300 شرکت از 10 کشور شرکت کرده بودند.

در این نمایشگاه که با حضور نخست وزیر و برخی وزرای عراقی و وزیر تجارت عربستان افتتاح گردید، کشور عربستان با مشارکت حدود 300 شرکت در زمینه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، پیمانکاری، لوازم ساختمانی، معدنی، مصنوعات پلاستیکی، لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی در یک سالن بزرگ حدود 10 هزار مترمربعی شرکت نمود که البته حضور اغلب این شرکتها جنبه تبلیغاتی همراه با ارائه کالاهای روزمره بود. بعد از عربستان، بزرگترین فضا متعلق به کشورمان  بود که با حدود 70 شرکت بزرگ، متوسط و کوچک در زمینه‌های مواد غذایی، لوازم ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، ماشین آلات صنعتی و.... در 1500 مترمربع در یک سالن مستقل و نیمی از یکی از سالن‌های نمایشگاه استقرار داشتند.

کشور عراق نیز در 3 سالن توانمندیهای صنعتی و تولیدی خود را به نمایش گذاشت. کشورهای ترکیه، اردن، هند، مصر، عمان، آلمان، چک، چین و پاکستان نیز از دیگر کشورهای حاضر در این نمایشگاه بودند. 3 سالن از نمایشگاه نیز به غرفه‌دارانی که قصد فروش محصولات خود را داشتند، اختصاص داده شد. عمده محصولات به نمایش در آمده از سوی  کشورهای آلمان، ژاپن و چین در حوزه کالاهای سنگین صنعتی همچون اتومبیل، ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و حمل و نقل بود.

علاوه بر موارد یادشده، بسیاری از شرکت‌های ایرانی علاوه بر حضور در نمایشگاه، به منظور ارزیابی از بازار هدف و فرصت‌های موجود، از فروشگاه‌های  تامین و توزیع عمده کالای بغداد نیز بازدید به عمل آوردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما