معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۲

فراخوان پروژه پایلوت منابع معدنی تبخیری لیتیوم در بولیوی

فراخوان شرکت دولتی لیتیوم بولیوی به همراه ترجمه فارسی آن در خصوص اجرای پروژه پایلوت بهره برداری از منابع تبخیری دریاچه‌های نمکی این کشور در استان پوتوسی که در تاریخ 26 ژانویه 2024 ( 5 بهمن 1402 ) در سایت این شرکت منتشر شده است، به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

فراخوان ابراز تمایل جهت توسعه پروژه‌ها و فناوری به منظور استفاده از منابع تبخیری

- هدف

اجرای پروژه‌های آزمایشی به منظور استفاده از منابع تبخیری در دریاچه‌های نمک Uyuni، Coipasa، Pastos Grandes، Capina، Canapa Chiguana و Empexa که در چارچوب توافق‌نامه‌هایی به منظور نشان دادن قابلیت‌های فنی، اقتصادی و مالی توسعه می‌یابد.

- فرآیند

این فراخوان بر اساس مراحل ذیل توسعه خواهد یافت:

فاز یک: ارائه پیش نیازهای اداری و فنی

حداکثر تا 40 روز پس از انتشار فراخوان، شرکت‌های متقاضی باید به شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) یک "نامه ابراز تمایل" امضا شده توسط نماینده قانونی آنها، به همراه یک نسخه از مدارک ذیل، ارسال تمایند:

1- نام شرکت

2- سند تأسیس شرکت یا انجمن و اصلاحات آن که در صورت لزوم در نهاد ذیصلاح به ثبت رسیده باشد.

3- شماره ثبت شرکت یا معادل آن، در صورت وجود.

4- مدارک انتصاب نماینده ی حقوقی

5- آدرس

6- شماره شناسایی مالیاتی یا مدرک معادل آن.

7- شماره تلفن

8- ایمیل

9- مدارکی که نشان دهند شرکت، دفتر مرکزی یا شرکت های وابسته به دفتر مرکزی آن حداقل یک (1) پروژه آزمایشی یا صنعتی را در استفاده از منابع تبخیری در پنج (5) سال گذشته (2019-2023) اجرا کرده اند.

10- گواهینامه‌های صادر شده توسط ستاد مرکزی شرکت های مذکور که نشان دهد که کارشناسان سطح اجرایی و مدیریتی که بر روی پروژه‌های مربوط به فراخوان کار خواهند کرد، بیش از ده (10) سال تجربه در فعالیت های مرتبط با پروژه‌های آزمایشی یا صنعتی در استفاده از منابع تبخیری دارند.

11- مدارک مربوط به مالکیت معنوی فناوری‌های مذکور در صورت نیاز.

اظهارات علاقه مندی از زمان ارائه "نامه ابراز تمایل" تا پایان "مرحله مذاکره و انعقاد توافقنامه" معتبر خواهد بود.

شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) پیش نیازهای مذکور را بررسی نموده و حداکثر ظرف مدت 5 روز اداری پس از مهلت تعیین شده جهت ارائه ی "نامه ی ابراز تمایل" ، نتایج را از طریق ایمیل به شرکت های متقاضی اطلاع می دهد.

تنها شرکت های متقاضی که به شرایط مذکور عمل نموده و "قرارداد محرمانگی و تعهد به ارائه طرح پیشنهادی پروژه" را با شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) تا سه (3) روز کاری پس از ابلاغ نتایج امضا کرده باشند، واجد شرایط جهت ورود به فاز بعدی خواهند بود.

فاز دو: تهیه طرح پیشنهادی.

شرکت های واجد شرایط برای این مرحله باید پیشنهادات پروژه خود را ظرف مدت پنجاه و دو (52) روز ، از زمان امضای "قرارداد محرمانگی و تعهد به ارائه طرح پیشنهادی پروژه"  ارائه دهند.

پیشنهادات پروژه باید توسط شرکت‌های واجد شرایط، بر اساس استانداردهای AACE برای پروژه‌های سطح مفهومی‌کلاس IV سطح II ، آماده شود.

برای تهیه طرح پیشنهادی ، شرکت ها می‌توانند بسته به ماهیت، بزرگی و محدوده پروژه پیشنهادی، از نمکزارها بازدید انجام دهند و به اطلاعات موجود در با شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) دسترسی داشته باشند.

تنها شرکت های متقاضی که حداقل یک پروژه را با توجه به الزامات ذکر شده در بالا ارسال کرده اند برای مرحله ی سوم واجد شرایط خواهند بود.

شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) طرح های پیشنهادی مذکور را بررسی نموده و حداکثر ظرف مدت 5 روز اداری از پایان مهلت دریافت طرح، نتایج را از طریق ایمیل به شرکت ها اطلاع می دهد.

شرکت هایی که در این مرحله حتی یک طرح پیشنهادی را ارسال نکنند، از درخواست شرکت در فراخوان‌های آینده شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) محروم خواهند شد.

فاز سه: ارائه نیازمندی‌های مالی.

شرکت های واجد شرایط برای این مرحله باید توانایی مالی خود را جهت اجرای پروژه(های) پیشنهادی، با ارائه الزامات زیر حداکثر تا ده (10) روز کاری پس از اطلاع رسانی از دریافت پیشنهادات پروژه، اثبات کنند.

1- صورتهای مالی حسابرسی شده پنج (5) سال گذشته.

2- رتبه بندی ریسک صادر شده توسط نهادهای معتبر بین المللی که دارای حداقل رتبه سطح A3 (در مقیاس اداره ی نظارت بر سیستم مالی بولیوی-ASFI) یا سطح معادل آن در هر آژانس رتبه بندی ریسک ملی یا بین المللی هستند.

تنها شرکت هایی که شرایط ذکر شده در بالا را ارائه کرده باشند برای ورود به مرحله ی سوم واجد شرایط خواهند بود.

شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) مدارک مذکور را بررسی نموده و حداکثر ظرف مدت 5 روز اداری از پایان مهلت دریافت مدارک، نتایج را از طریق ایمیل به شرکت ها اطلاع می دهد.

فاز چهارم.- ارزیابی پیشنهاد پروژه.

کمیسیون ارزیابی شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) طرح پیشنهادی پروژه ارائه شده توسط شرکت‌های واجد شرایط برای این مرحله ارزیابی نموده و گزارشی را برای هر پروژه حداکثر تا پنجاه (50) روز، صادر می‌کند.

شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) حداکثر ظرف مدت 5 روز اداری از تهیه ی گزارش های فنی، نتایج ارزیابی خود و صلاحیت آنها جهت ورود به مرحله ی بعد را از طریق ایمیل به شرکت ها اطلاع می دهد.

فاز پنجم.- مذاکره و امضای موافقتنامه.

مدت مذاکره در مورد موافقتنامه ی توسعه پروژه‌ها با شرکتهای مجاز حداکثر سی (30) روز خواهد بود که از زمان اعلام نتایج مرحله ی چهارم به شرکت ها، محاسبه می‌شود.

پس از پایان مذاکره، شرکت‌های واجد شرایط باید اسناد اصلی را که آپوستیل یا کپی برابر اصل شده‌اند، حداکثر تا پنج (5) روز اداری پس از پایان مذاکره ارائه نمایند تا نسبت به امضای قرارداد اقدام کنند.

ت- روش های ارسال

مدارک درخواست شده در این فراخوان باید در مهلت مقرر تعیین شده به صورت فیزیکی و/یا دیجیتالی به ایمیل رسمی expresiones.interes@ylb.gob.bo یا در دفاتر شرکت ملی لیتیوم بولیوی (YLB) در آدرس شهر لاپاز، خیابان ماریسکال سانتاکروز، ساختمان هنسا، طبقه ی 19 ارائه شود.

تمام اعلان‌ها و پرسش‌ها از طریق ایمیل رسمی ذیل انجام می‌شود: expresiones.interes@ylb.gob.bo

- تمام اسناد و مدارک باید به صورت رسمی ارائه و به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند؛ همچنین دارای شماره گذاری مناسب باشند.

لازم به ذکر است تاریخ ارائه پیشنهاد شرکتهای علاقمند از تاریخ انتشار فراخوان حداکثر 40 روز اعلام شده‌است.

نسخه اسپانیولی فراخوان

نسخه فارسی فراخوان

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما