معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۱۳

معرفی محصولات صادراتی بولیوی طی دو سال آینده 2025-2024

بولیوی کاتالوگ محصولات قابل صادرات و نیز فهرست صادر کنندگان این محصولات را به شرح زیر عرضه کرد.

کاتالوگ شامل سه بخش است که ابتدا محصولات صادراتی بولیوی می‌باشد ؛ در بخش دوم محصولات دارای ظرفیت صادرات و در بخش سوم این مجله نیز  مشخصات تماس شرکتها و صادرکنندگان بولیویائی محصولات تولیدی درج شده است. همچنین این کاتالوگ به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده که از طریق اسکن کدQR  قابل دسترسی است. در تقسیم بندی این محصولات  33 محصول آماده صادرات می‌باشد و 15 محصول نیز ظرفیت صادرات را دارد. در کاتالوگ مذکور مشخصات محصول؛ استانداردهای آن؛ استانهای محل تولید آن در بولیوی و نیز بازارهای موجود در خارج از کشور مشخص شده است.

از جمله محصولات قابل صادرات بولیوی طی دو سال آینده عبارتند از : بادام ؛ باقلا خشک ؛ موز ؛ میوه آسائی ؛ دانه کاکائو ؛ فلفل و دیگر ادویه جات ؛ دانه قهوه ؛ گوشت گاو؛ شکلات ؛ کینوا و مشتقات آن ؛ محصولات دامی و لبنی از جمله شیر و شیر خشک ؛ آناناس  محصولات گیاه پالم ؛ شیرین کننده‌های گیاهی ؛ لیمو و آب لیمو ؛  لوبیا ؛ بادام زمینی ؛ بادام برزیلی ؛ کنجد ؛ مشروبات ؛ دانه چیا ؛ کینوا ؛  سویا ؛ منسوجات حاصل از پشم لاما محصولات چرمی ؛ اوره ؛ سیمان و کارتن بسته بندی می‌باشد.  

در بخش محصولات دارای ظرفیت صادراتی می‌توان به نوشیدنیهای حاصل از ذرت؛   روغنها و اسانسها؛ میوه‌های خشک؛ پنبه ؛ آبمیوه و نکتارمیوه ؛ عسل؛ اووکادو ، نوعی از لوبیا و سوپهای فوری اشاره کرد.

مقصد کالاهای صادراتی بولیوی ذکر شده در این مجله بیشتر کشورهای آمریکای جنوبی ( برزیل ؛ آرژانتین ؛ شیلی ؛ پرو ؛  اروگوئه ؛ کلمبیا ؛ مکزیک و ... ) آمریکا ؛ کانادا ؛ کشورهای اروپائی شامل اسپانیا ؛ آلمان ؛ هلند  و نیز کشورهای آسیائی نظیر چین ، ژاپن، هند و امارات متحده عربی ذکر شده است.

درحاشیه این مراسم همچنین نمایشگاه کوچکی از تولیدات و محصولات عمدتا کشاورزی به معرض معرفی شرکت کنندگان گذاشته شده بود که محصولاتی مانند چای ؛ قهوه ؛ شکلات ؛ برخی محصولات کشاورزی و ادویه جات و حتی محصولات فراوری شده از جمله کمپوت وکنسرو و در نهایت منسوجات و محصولات حاصل از لاما ( گوشت و پشم این دام ) از برخی از استانهای بولیوی از آن جمله بودند

به نقل از سایت وزارت خارجه قرار است طی روزهای دیگری معرفی و ارائه کاتالوگ مذکور  در سانتاکروز و کوچابامبا نیز طی مراسمهایی معرفی گردد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما