معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۲۰- ۱۰:۵۹ - مشاهده: ۲۶۱

مشارکت تیم‌های ایرانی در نمایشگاه و مسابقه بین المللی اختراعات دبی

نوشتار پیش رو گزارش مختصری است از حضور تیم‌های ایرانی در نمایشگاه و مسابقه بین المللی اختراعات دبی(DIS EXPO)، که به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اولین دوره از رویداد بین المللی اختراعات و فناوری‌های DIS EXPO از تاریخ 15 تا 17 آذرماه سال جاری زیر نظر سازمان جهانی مالکیت معنوی اختراعات(WIIPA) در شهر دبی برگزار شد.

نمایشگاه و مسابقه بین المللی  اختراعات DIS EXPO در بیش از 8000 متر مربع فضای نمایشگاهی، یک پلت فرم تجاری برای مخترعان، تولیدکنندگان و فروشندگان فراهم می‌کند تا آخرین اختراعات و نوآوری‌های خود را در قالب یک مسابقه ارائه نموده و ابداعات خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش بگذارند.

تیم هایی از مخترعین بیش از 32 کشور جهان برای ارائه اختراعات و ایده‌های جدید خود در این رویداد حضور داشتند و اساتید و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با فناوری و نوآوری کشورهای مختلف از قبیل مجارستان، رومانی، ترکیه، فیلیپین، هند، انگلستان و امارات متحده عربی علاوه بر مشارکت در این نمایشگاه، در بخش مسابقه بین المللی اختراعات به داروی اختراعات ارائه شده در این رویداد پرداختند.

در این دوره از نمایشگاه ۱۵۰ اختراع و پروژه از افزون بر 32 کشور دنیا ازجمله انگلستان، کانادا، آلمان، لهستان، رومانی، مصر، کرواسی، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عراق، تایوان، قطر، کامبوج، هند، جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از قبیل؛ انرژی، پزشکی، فناوری اطلاعات، هوافضا، بیوشیمی‌ به رقابت پرداختند.

در مسابقه بین المللی اختراعات امارات، تیم شرکت‌کننده از ایران اختراعات و ابداعات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله داروسازی، پزشکی، حمل نقل، ایمنی، الکترونیک، ابزار آلات، کامپیوتر، نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، اینترنت اشیا، کشاورزی، هوش مصنوعی ارائه نمودند، که در بخش های مکانیک خودرو، مهندسی پزشکی و پزشکی ۲ مدال طلا و ۱ مدال نقره و دو جایزه ویژه بهترین اختراع  را از هیات داوران مسابقه دریافت کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما