معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۶

اخبار اقتصادی تانزانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور تانزانیا در هفته چهارم آبان ماه 1402، مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

بحران در تامین مالی انتقال پناهندگان بروندیایی به کشورشان

مطابق با اعلام دولت تانزانیا، منابع مالی در دسترس جهت انتقال موفقیت آمیز پناهندگان بروندیایی به کشورشان در حال کاهش بوده و تامین کنندگان بین المللی بودجه ، مبالغ اختصاصی خود را کاهش داده اند. مطابق با این گزارش، برای انتقال موفق هر تبعه بروندی به کشورش می‌بایست مبلغ دویست دلار در دسترس باشد که هر گونه تاخیر در انتقال این افراد، مدیریت اوضاع فعلی را سخت تر کرده و احتمال سرایت مشکلات ناشی از آن به کشورهای همسایه مانند جمهوری دموکراتیک کنگو واقعی می‌باشد.

درخواست دولت تانزانیا از مدیریت بیمارستان خصوصی "آقا خان" جهت کاهش تعرفه‌ها

دولت تانزانیا از مدیریت بیمارستان آقاخان، متعلق به شیعیان اسماعیلیه تانزانیا درخواست نمود تا با کاهش تعرفه‌های پزشکی، به ارتقای سطح بهداشت کشور یاری برساند. بالا بودن سطح قیمت خدمات پزشکی در این مرکز درمانی که بسیار هم مجهز می‌باشد، فراتر از سطح متوسط درآمد مردم تانزانیا هست و این امر، موجب عدم دسترسی مردم عادی به این خدمات  شده است.

برگزاری موفق مزایده چای؛ نوید آینده بهتر برای کشاورزان

رسانه‌های جمعی و روزنامه‌های کشور تانزانیا با اشاره به برگزاری موفق مزایده چای در کشور طی هفته گذشته، آن را نویدبخش آینده ای بهتر برای کشاورزان و چرخه تولید و عرضه محصولات کشاورزی بخصوص چای می دانند و با اشاره به لزوم چنین رخدادهایی در کشور، آن را نشانه ای از موفقیت دولت در پیشبرد اقتصاد کشور و کاهش فقر گسترده در کشور می دانند.

توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی و راهبردی فیمابین تانزانیا و رومانی

در جریان سفر هفته گذشته رئیس جمهور رومانی به تانزانیا و زنگبار، مقامات دو کشور تلاش فراوانی نمودند تا با ارتقای سطح مناسبات اقتصادی فیمابین، ضمن تقویت روابط، در حوزه‌های مهم و استراتژیک با یکدیگر به تعامل بپردازند. در جریان این سفر، رئیس جمهور رومانی، آقای کلاوس یوهانیس و هیات همراه ایشان اسناد همکاری در حوزه بهداشت، درمان، آموزش، کشاورزی، معدن، دیپلماسی و ... با دولت تانزانیا امضا کردند.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما