معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۵

اخبار اقتصادی قزاقستان-آکتائو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته سوم مهرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

صادرات نفت قزاقستان از طریق بندر آکتائو دو برابر شده است

به گزارش mangystaumedia.kz به نقل از آژانس کازینفورم، صادرات نفت قزاقستان از بندر آکتائو در 9 ماه سال 2023، 53 درصد افزایش یافته است. از ژانویه تا سپتامبر 2023، حجم صادرات نفت قزاقستان از بندر آکتائو به 2 میلیون و 484 هزار تن رسیده است که سهم نفت صادراتی قزاقستان از بندر آکتائو به بندر باکو، 990.2 هزار تن و سهم نفت صادراتی قزاقستان از بندر آکتائو به بندر ماخاچکالا روسیه، یک میلیون و 494 هزار تن بوده است..

https://mangystaumedia.kz/ru/region/eksport_kazahstanskoy_nefti_cherez_morport_aktau_viros_v_dva_raza

 

شرکت اویلر هرمس (Euler Hermes) آلمان در تأمین مالی شرکت KazMunayGas برای تولید پلی‌اتیلن مشارکت می‌کند

رئیس شرکت KMG قزاقستان گفت: پیمانکاران آلمانی در اجرای پروژه پلی‌اتیلن مشارکت خواهند داشت. ما تفاهم نامه‌ای با شرکت اویلر هرمس امضا کرده‌ایم که طبق آن، این شرکت به ما در جذب و تضمین تأمین مالی کمک خواهد کرد. قرارداد همکاری بین KMG و اویلر هرمس پس از دیدار رئیس جمهور قزاقستان با مدیر این شرکت آلمانی امضا شد.

https://azh.kz/ru/news/view/94245

پروژه ای در مورد کشت ماهیان خاویاری با استفاده از فناوری‌های سوئیسی در مانگستائو مورد بحث قرار گرفت

جلسه شورای هماهنگی منطقه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری به رهبری نورلان نوگایف استاندار مانگیستائو، برگزار گردید. وب سایت mangystaumedia.kz با اشاره به سرویس مطبوعاتی استانداری مانگیستائو، گزارش می‌دهد که یک پروژه سرمایه‌گذاری مهم در دستور کار قرار گرفت. در این جلسه طرحی برای پرورش و توسعه ماهی و ماهیان خاویاری مورد بررسی قرار گرفت. شرکتی با نام (Red pearl fish farm) در نظر دارد  تا بر روی تولید خاویار با ظرفیت حداکثر 100 تن سرمایه‌گذاری نماید. این طرح در فازهای اجرایی مختلف انجام می‌شود که هر کدام منجر به تولید 10 تن خاویار خواهد شد. این طرح با همکاری شرکت سوئیسی Swiss Choice SA و مشارکت کارشناسان خارجی با استانداردها و کیفیت بالا صورت می‌گیرد.

https://mangystaumedia.kz/ru/region/v_mangistau_obsudili_proekt_po_virashtivaniyu_osetrov_po_shveytsarskim_tehnologiyam

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما