معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۱۷- ۱۱:۲۷ - مشاهده: ۱۳۱

سوئد؛ رتبه دوم در شاخص جهانی نوآوری

بر اساس گزارش سالانۀ شاخص جهانی نوآوری 2023، سوئیس رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بعد از سوئد که در رتبۀ دوم جای گرفته است، کشورهای آمریکا، انگلیس، سنگاپور، فنلاند، هلند، آلمان، دانمارک و کره جنوبی در جایگاه سوم تا دهم قرار دارند.

بر اساس گزارش سالانۀ شاخص جهانی نوآوری 2023 که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) و با عنوان «نوآوری در مواجهه با نااطمینانی» منتشر شده است، سوئد مکان دوم در زمینه نوآورترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است. شاخص جهانی نوآوری، فرصت‌ها و نتایج نوآوری 132 کشور را بر اساس 80 شاخص بررسی می‌کند. این شاخص علاوه بر معیارهایی مانند پتنت‌ها و درخواست‌های علامت تجاری، شاخص‌هایی را برای صادرات فناوری پیشرفته، فضای سیاسی، آموزش، انتشارات علمی، زیرساخت‌ها و ایجاد ایده و موارد دیگر، تعریف و اندازه‌گیری می‌کند. این رتبه‌بندی از سال 2007 به صورت سالانه منتشر می‌شود و از سال 2008، سوئد هر سال در رتبه سوم جهان قرار داشته است. بر اساس شاخص‌های ذیربط در گزارش 2023 سازمان مذکور، سوئیس رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بعد از سوئد که در رتبۀ دوم جای گرفته است، کشورهای آمریکا، انگلیس، سنگاپور، فنلاند، هلند، آلمان، دانمارک و کره جنوبی در جایگاه سوم تا دهم قرار دارند.

ابا بوش وزیر انرژی، صنعت و بازرگانی سوئد که امور مرتبط با نوآوری نیز تحت مسئولیت وی قرار دارد، در این زمینه اظهار داشت: بسیار خوشحال کننده است که سوئد به عنوان دومین کشور نوآور جهان در این رتبه‌بندی قرار گرفته است. ما در حال حاضر یک کشور پیشرو در سطح جهانی هستیم، اما باید برای حفظ موقعیت خود تلاش کنیم. داشتن قدرت نوآوری قوی در سوئد برای رقابت ما در بازار بین‌المللی و ایجاد مشاغل جدید کاملا حیاتی است. علاوه بر این، فرصت‌های خوبی را به ما می‌دهد تا همچنان یک نیروی محرکه در گذار سبز باشیم، جایی که نوآوری در قالب فناوری جدید و خدمات جدید تعیین‌کننده خواهد بود.

فایل‌های پیوست، خلاصه‌ای از نتایج این گزارش و نیز جزئیات امتیازات سوئد در بخش‌های مختلف این رتبه‌بندی را ارائه می‌دهد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما