معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۷/۰۷- ۱۳:۲۳

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته اول مهرماه 1402، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

انعقاد قرارداد با دانشگاه میلان در زمینه ی هسته ای

وزارت مشتقات نفتی و انرژی و آژانس انرژی هسته‌ای بولیوی (ABEN) و دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (PoliMi) یک قرارداد جامع جهت همکاری‌های بین‌سازمانی به منظور آموزش منابع انسانی و انجام مطالعات تحقیقاتی فناوری در حوزه هسته‌ای امضا نمودند».

فرانکلین مولینا، وزیر مشتقات نفتی و انرژی بولیوی ، گفت: « توافق مذکور حائز اهمیت بسیار است و نقطه عطفی در جستجوی دائمی ما برای راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار به منظور مقابله با چالش‌های انرژی و زیست‌محیطی که بولیوی و جهان در حال حاضر با آن روبرو هستند، می‌باشد».

https://ahoraelpueblo.bo/index.php/nacional/economia/gobierno-firma-acuerdo-de-investigacion-tecnologica-nuclear-con-universidad-politecnica-de-milan

نرخ بیکاری در بولیوی

سرخیو کوسیکانکی، وزیر برنامه ریزی توسعه، اعلام نمود که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط موسسه ملی آمار، مربوط به ماه اوت سال جاری، نرخ بیکاری در بولیوی نسبت به داده‌های پیش از شیوع کرونا، کاهش یافته و به 3.76 درصد رسیده است.

با این رقم، شاخص مذکور در بولیوی یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در منطقه است .

این نرخ بیکاری در بولیوی کمتر از کشورهایی مانند اکوادور (5 درصد)، آرژانتین (6.2 درصد)، پرو (6.6 درصد)، پاراگوئه (6.8 درصد)، برزیل (8 درصد) ، اروگوئه (8.2 درصد)، شیلی (8.5 درصد) و کلمبیا (8.8 درصد) می‌باشد.

https://www.la-razon.com/nacional/2023/09/26/ampliado-de-bartolinas-determina-no-asistir-al-congreso-del-mas-en-lauca-n/

 

.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما