معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۶/۱۵- ۱۷:۱۱ - مشاهده: ۶۸

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته دوم شهریورماه 1402 مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

دیدار رئیس اتاق بازرگانی نجف با کمیته مشترک بازرگانی عراق و فیلیپین

مهندس حیدرالعزاری رئیس اتاق بازرگانی نجف اشرف به نمایندگی از فدراسیون اتاق های بازرگانی عراق در جلسه کمیته مشترک بازرگانی عراق و فیلیپین شرکت کرد. در این جلسه که نمایندگان چند وزارتخانه دو کشور نیز حضور داشتند درخصوص فرصت های همکاری در زمینه‌های نفت، انرژی، بهداشت و درمان و نیروی کار واجد شرایط و همچنین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و تولیدات دامی مذاکره بعمل آمد. مشارکت متقابل در رویدادهای اقتصادی و نمایشگاه‌های تجاری به ویژه شرکت در نمایشگاه بین المللی بغداد از دیگر مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت. در حاشیه این نشست تفاهم نامه ای با اتاق بازرگانی استان پامپانگای فیلیپین با هدف تشویق همکاری‌های اقتصادی به امضاء رسید.

 ملاقات رئیس اتاق بازرگانی نجف با سفیر بنگلادش در عراق

حیدرالعزاری رئیس اتاق بازرگانی نجف اشرف با سفیر بنگلادش در عراق و هیأت همراه وی دیدار نمود. رئیس اتاق بازرگانی نجف در این دیدار ضمن تشریح فرصت های سرمایه گذاری در استان و مزیت های اقتصادی آن، خواستار مشارکت طرف بنگلادشی با همتایان عراقی خود برای تأسیس کارخانه‌های پوشاک در استان شد. سفیر بنگلادش نیز از بازرگانان نجف دعوت کرد تا در سفر به بنگلادش از روند تولید و صادرات پوشاک در آن کشور بازدید و مطلع شوند.

پاسخ استاندار المثنی به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس عراق

احمد منفی جوده استاندار المثنی در مصاحبه ای در پاسخ به اظهارات یک نماینده پارلمان عراق گفت، کاری که از ابتدای سال 2019 با وجود کرونا و برپایی تظاهرات مختلف ادامه داشت و استان شاهد اجرای صدها پروژه از جمله آسفالت هزاران کیلومتر جاده اعم از شهری و روستایی و بازسازی و توسعه خیابانها در اکثر مناطق مسکونی بود. وی گفت، دهها پروژه آب و فاضلاب به اجرا درآمد و همچنین بیش از 200 ساختمان مدرسه جدید و اجرای اولین ایستگاه تولید برق که ایستگاه گازی سماوه است به ظرفیت 400 کیلو ولت به بهره برداری رسید. بعلاوه  آغاز پروژه‌های اتصال خطوط برق سراسری به منطقه سلمان و منطقه بسیه که یکی از پروژه‌های راهبردی است. وی اضافه کرد، ما برای تشویق سرمایه گذاری در همه بخش ها تلاش کردیم تا اینکه مثنی  به یکی از استان‌های پیشرو در صنعت تبدیل شد. وی خواستار نظارت کمیته حقیقت یاب و همه نهادهای نظارتی بر تمامی‌پروژه‌های استانی و قراردادهای کشاورزی شد.

آماده سازی طرحهای کشاورزی دیوانیه برای فصل زمستان

اداره کل کشاورزی استان دیوانیه از برگزاری جلسه بررسی آماده سازی طرحهای کشاورزی برای فصل زمستان خبر داد. صفا محمد علی الجنابی مدیرکل کشاورزی استان دیوانیه گفت، در جلسه اداره کل کشاورزی که در آن رؤسای تمامی ادارات کشاورزی و بخش های ذیربط حضور داشتند، درخصوص تهیه شاخص های طرح کشاورزی زمستانه برای فصل زمستان بحث و تبادل نظر بعمل آمد که تصمیمات متخذه به تصویب خواهد رسید. در این نشست بر اهمیت فرهنگ استفاده از سیستم های آبیاری بارانی به ویژه سیستم هایی که در همایش ها و کارگاه‌های آموزشی برای حل مشکل کم آبی و ایجاد گلخانه برای تولید سبزیجات ارائه می‌شود، تأکید گردید. جنابی با اشاره به طرح صدور کارت کشاورزی و سرمایه گذاری زراعی گفت، این اداره کل 15 فرصت سرمایه گذاری پیشنهادی از جمله پروار بندی گوساله، پروژه کشاورزی نساجی، پروژه مرغداری و کارخانه کمپوست و مزارع نخل و زیتون را ارائه کرده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما