معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۵/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۸

اخبار اقتصادی عراق - نجف اشرف

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی عراق - نجف اشرف، دیوانیه و المثنی در هفته اول مردادماه 1402 مندرج در سانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

درخواست معاون اول استاندار نجف اشرف برای تکمیل پروژه مدارس چینی

هاشم الگرعاوی، معاون اول استاندار نجف اشرف از دبیرخانه هیأت دولت عراق خواست به منظور تکمیل تعداد بیشتری از مدارس طرح چین که بالغ بر 40 مدرسه می‌باشد، بر شرکت های چینی مجری طرح فشار آورد.

کرعاوی گفت: کندی مشهودی در انجام و تکمیل این طرح مشاهده می‌شود و میانگین میزان پیشرفت این پروژه تا تاریخ 11 خرداد 1402 بین 18 تا 58 درصد بوده است.

الکرعاوی در ادامه افزود: استان نجف اشرف استانی امن است که می‌توان در سه شیفت برای اتمام بخشی از این مدارس تا قبل از پایان امسال به منظور بکارگیری این مدارس برای سال تحصیلی آینده، کار کرد.

 

سخنگوی وزارت کشاورزی: گسترش زراعت نخل در عراق

محمد الخزاعی، سخنگوی وزارت کشاورزی به فرات نیوز گفت: زراعت و کاشت نخل در کشور عراق گسترش یافته است و علاوه بر افزایش پیوسته تعداد نخل ها، از انواع جدید خرما و بکارگیری زمین‌های صحرائی نیز برای کاشت خرما استفاده می‌شود که مهمترین آن پروژه‌های عتبات مقدسه در کربلا، نجف اشرف و اخیراً استان‌های المثنی و انبار می‌باشد.

الخزاعی گفت: این افزایش نوید بخش واقعیتی روشن برای افزایش تعداد نخل ها و تولید خرما به منظور صادرات به بسیاری از کشورها می‌باشد.

وی در پایان گفت: تعدادی از محصولات سبزیجات، بازار پر طرفداری در کشورهای خلیج (نامشخص) دارد که می‌تواند حمایتی برای کشاورزان از طریق ثبات در بازار داخلی در کنار صادرات باشد.

پیشرفت 25 درصدی پروژه افزایش ظرفیت ذخیره سازی انبار گاز نجف اشرف

مهندس مؤید رزاق بدر، رئیس ذخیره و خدمات گاز "بخش نجف اشرف" اعلام نمود: پروژه افزایش ظرفیت ذخیره سازی انبار گاز نجف اشرف 25 درصد پیشرفت داشته است.

رزاق بدر در بازدید از این طرح گفت: کار این پروژه با یک روند منظم ادامه دارد و میزان پیشرفت کار بر اساس برنامه طراحی شده پیش می رود.

رئیس ذخیره سازی و خدمات نجف اشرف در این بازدید با مهندسان مقیم و نمایندگان شرکت مجری طرح دیدار نموده و از روند کار و همه جزئیات جهت رفع موانع، مطلع گردید.

وی در این بازدید همه دست اندرکاران طرح را به افزایش روند فعالیت برای سرعت بخشیدن به پایان این طرح تشویق نمود و تأکید کرد که این طرح یکی از مهم ترین پروژه‌های استراتژیک است که وزارت نفت آنرا از طریق شرکت عمومی ذخیره سازی و خدمات رسانی گاز در استان نجف اشرف اجرا می‌کند، زیرا این طرح یک افزایش کمّی برای این استان به منظور ذخیره گاز مایع به شمار می رود.

شایان ذکر است انبار گاز نجف اشرف یک مخزن کروی شکل با گنجایش 3000 هزار متر مکعب (نزدیک 1500 تن) می‌باشد که به شکل فزاینده و مؤثری باعث افزایش ظرفیت ذخیره گاز مایع (LPG) در استان نجف اشرف خواهد شد. این مخزن قرار است بعد از تکمیل به پالایشگاه نفت کربلا متصل گردد.

مدیرکل آموزش نجف اشرف: ورود 15 مدرسه از طرح وام چین به مدار خدمت رسانی تا پایان سال جاری (میلادی)

مردان البدیری، مدیرکل آموزش استان نجف اشرف اعلام نمود: در مرحله اول 15 مدرسه از پروژه وام چین تا پایان سال (میلادی) وارد مدار خدمت رسانی در این استان خواهد شد.

وی در جمع کادر آموزشی اداره کل آموزش استان که برای بحث و بررسی موضوعات فوری آموزشی از جمله انجام طرح وام چین برای ساخت مدارس تشکیل شده بود، گفت: سهم استان نجف اشرف از این وام 40 مدرسه می‌باشد.

ملغی شدن خلع ید شرکت آلمانی مسئول تکمیل پروژه آب سماوه (مرکز استان المثنی) توسط شورای اقتصادی وزیران عراق

شورای اقتصادی وزیران عراق روز دوشنبه مورخ 2 مرداد 1402 موضوع خلع ید شرکت آلمانی مجری تکمیل طرح آب سماوه (مرکز استان المثنی) را ملغی نمود.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق که ریاست بیست و یکمین جلسه شورای اقتصادی وزیران را برعهده داشت، با هدف بحث و بررسی طرح های استراتژیک مانند پروژه شبکه فاضلاب دیوانیه و بررسی دلایل کندی اجرای این طرح حیاتی که می‌تواند به همه محله‌های این شهر کمک نماید، تشکیل جلسه داد.

در این جلسه حضار پس از ارائه گزارش مدیرکل آب وزارت عمران و مسکن عراق در خصوص موانع و مشکلات اجرای طرح بزرگ آب سماوه، تصمیم گرفتند موضوع خلع ید شرکت آلمانی مجری طرح را به منظور اتمام این پروژه با استانداردهای مطلوب در اسرع وقت جهت خدمت رسانی به اهالی این شهر، ملغی نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما