معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۰۷- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۶۰

اخبار اقتصادی نروژ

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نروژ در هفته اول تیر 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تصویب 19 پروژه نفت و گاز توسط دولت نروژ

دولت نروژ 19 پروژه نفت و گاز در فلات قاره را تصویب کرده و کل سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها را بالغ بر 19 میلیارد دلار اعلام کرده است. به گفته وزیر انرژی نروژ، اجرای این پروژه‌ها به امنیت انرژی اروپا کمک خواهد کرد و نروژ را از نیمه دوم دهه 2020 به یکی از تامین‌کنندگان عمده نفت و گاز مبدل خواهد کرد. این پروژه‌ها شامل طرح‌های توسعه میادین کنونی و افتتاح میادین جدید خواهند بود.

https://www.business-standard.com/world-news/norway-approves-19-oil-gas-projects-resulting-investments-over-19-bn-123062800392_1.html

درخواست فعالان محیط زیست از دادگاه برای توقف توسعه 3 پروژه نفتی نروژ

خبرگزاری رویترز اعلا کرد گروه‌های زیست‌محیطی نروژی خواستار توقف فوری توسعه سه میدان نفتی نروژ شده‌اند و به دنبال صدور حکم قضایی علیه دولت این کشور هستند. گروه‌های صلح سبز، طبیعت و جوانان گفتند که از دادگاه منطقه‌ای اسلو خواسته اند تا سه میدان نفتی شرکت Aker BP را متوقف کند، زیرا دولت در ارزیابی تأثیر اقلیمی و زیست‌محیطی آنها دچار قصور شده است.

https://www.nasdaq.com/articles/environment-campaigners-ask-court-to-halt-3-norwegian-oil-developments

ارائه کمک 190 میلیون دلاری نروژ برای بازسازی اوکراین

رئیس منطقه‌ای اروپای شرقی بانک جهانی از دولت نروژ به خاطر اختصاص مبلغ 190 میلیون دلار برای خدمات‌رسانی به مردم اوکراین تشکر کرد. با این کمک نروژ، بودجه «صندوق امداد، بهبود، بازسازی و اصلاحات اوکراین (URTF)» به بیش از 1.1 میلیارد دلار رسید. البته قبلا نیز مبلغ 100 میلیون دلار توسط دولت نروژ به این صندوق کمک شده بود. وزیر امور خارجه نروژ، ارائه این کمک را به منظور رشد به بازسازی اوکراین و همگرایی اروپای شرقی در این مسیر دانسته است که در قالب برنامه 5 ساله نروژ برای کمک به اوکراین صورت می‌گیرد.

https://www.devdiscourse.com/article/business/2504930-norway-contributes-190-million-to-support-ukraines-ability-to-deliver-services

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما