معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۴/۱۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۳۲۶

شرکت‌های مهم نفت و گاز در پرتغال

در این مطلب، برخی از مهمترین شرکت‌های نفت و گاز در پرتغال معرفی شده‌اند.

شرکت نفت گالپ

شرکت نفت گالپ، مهمترین شرکت در حوزه نفت و گاز در پرتغال است. این شرکت، در چهار حوزه تجارت انرژی فعال است. حوزه بالادستی نفت و گاز، پالایش و میان دستی، تجارت انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر و از طریق چهار شرکت وابسته زیر گروه خود عملیات تجاری و اهداف خود را انجام می‌دهد.

- شرکت Galp Energia E&P BV در حوزه تحقیقات و توسعه میادین نفتی، استخراج و تولید نفت و گاز و سوخت‌های پاک فعال است.

- شرکت Petroleos de Portugal-petrogal.S.A در حوزه پالایش و بازاریابی نفت‌خام، فعالیت می‌کند.

- شرکت Galp Gas &power SGPS ‘ S.A. در حوزه گاز طبیعی، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر فعال است.

- شرکت Galp Energia’ S.A نیز در حوزه عملیات و خدمات مشارکتی فعالیت می‌کند.

تلفن: 00351217242500                          ایمیل: mplatzgummer@galp.com

مدیر عامل: فلیپ کریسوستمو سیلوا                مدیر اجرایی در پرتغال: مارگارت پلاتزگومر

شرکت پریو انرژی

شرکت پریو شل، بزرگترین شرکت تولید‌کننده سوخت پاک در پرتغال و یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید سوخت بایو دیزل از ضایعات مواد خام (residual raw materials) است. مالک این شرکت، گروه اسپانیایی DISA است که تولید‌کننده انرژی حاصل از شل در بازار شبه جزیره ایبری را دارد. این شرکت در جهت ارائه خدمات خود به مشتریان، مالک 250 ایستگاه ارائه خدمات و فروش محصولات از شمال تا جنوب پرتغال است. همچنین در کنار فروش گازوئیل و بنزین، تعداد زیادی ایستگاه شارژ خودروهای برقی و پمپ‌گاز برای خودروهای گازسوز دارد. این شرکت در جهت ارائه خدمات بهینه، سریع و رقابتی در زمینه سوخت مایع، دارای یک ترمینال مستقل حمل‌و‌نقل در بندر اویرو است و از آن طریق می‌تواند محصولات خود را به بازار‌های بین‌المللی ارسال و نیاز‌های خود را دریافت کند. در جهت تضمین ارائه سوخت پاک به مشتریان داخلی، این شرکت دارای 600 مرکز جمع‌آوری روغن‌های خوراکی استفاده شده و دیگر مواد خام قابل استفاده مجدد در پرتغال است.

این شرکت با داشتن 10 سال تجربه در ارائه خدمات به خودروهای الکتریکی و دارا بودن 150 ایستگاه شارژ برقی، دارای موقعیت برجسته‌ای در تجهیزات برقی است. در زمینه فروش کپسول‌های گاز نیز دارای 2000 مرکز فروش در پرتغال و 2 مرکز خدمات و فروش در اسپانیا است.

تلفن: 00351234390010                                     ایمیل: silvandira.teixeire@prio.pt

مدیر بخش صنایع: آمانوئل پروننسیا                            معاون اجرایی: سیلواندیرا تیکسیرا

مدیر بین‌الملل: فرانسیسکو ژاویر دی آرگوموسا

شرکت انرژی رپسول پرتغال (HQ)

این شرکت، یک شرکت چندملیتی حوزه انرژی و مواد پتروشیمی اسپانیایی است که دفتر اصلی آن در مادیرای پرتغال قرار دارد. رپسول دارای 4689 مرکز ارائه خدمات در اسپانیا، پرتغال، مکزیک و پرو است. این شرکت در اسپانیا و پرتغال، توزیع کننده کپسول‌های گاز و پمپ‌های گاز است و از شرکت‌های اصلی انرژی در شبه جزیره ایبری است. شاخه مواد شیمیایی این شرکت، تولید و توزیع تعداد زیادی محصول در بیش از 90 کشور جهان را بر عهده دارد. تمرکز کارخانه‌های تولید این شرکت در اسپانیا و در بندر سینژ پرتغال است.

تلفن: 00351213119000                 ایمیل: repsol.polimeros@repsol.com

مدیر اجرایی: آرماندو الیورا                   تلفن مجتمع صنعتی بندر سینژ پرتغال: 00351269860100      

شرکت Cepsa portuguesa petroleosa. S.A (HQ)

این شرکت اسپانیایی در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله پرتغال فعالیت دارد و در خارج از اروپا، کشورهای الجزایر، کانادا، کلمبیا، مراکش، برزیل و پاناما، حوزه فعالیت این شرکت است. در حال حاضر تولید روزانه این شرکت، 260 هزار بشکه نفت در روز است. ظرفیت پالایشی سالانه این شرکت، 21 میلیون تن پالایش نفت در 3 پالایشگاه است. این شرکت، 35 درصد از ظرفیت تولید اسپانیا و 2.7 درصد از کل ظرفیت کشورهای اتحادیه اروپا را دارد و 1700 ایستگاه و مراکز خدمات در شبکه توزیع انرژی در اسپانیا، پرتغال و آندورا و منطقه ویژه جبل الطارق دارد.

تلفن: 00351217600 و 2017217855                     مدیر اجرایی شرکت: Jesus Matias Perez

شرکت نفت و گاز پارتکس (Holdings)

مالک این شرکت، PTT Exploration and Production است که مقر آن در تایلند است. این شرکت قبلا در مالکیت بنیاد گلبنکیان پرتغال بود و دفتر مرکزی آن، قبل از فروش آن در سال 2019، در پرتغال بود. تشکیل این شرکت اساسا برای اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه نفت و گاز و صنایع بالادستی شامل اکتشاف، توسعه، تولید و فروش بوده است. طبق برآوردها، میزان ذخایر نفت و گاز این گروه در پایان سال 2005 در حدود 215 میلیون بشکه نفت بوده است.

تلفن: 00351217912900                           ایمیل: partex@partex-oilgas.com

مدیر تولید و اکتشاف: ماریو ترزا کاشترو ریبرو

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما