معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۲۹- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۶۱

برگزاری نمایشگاه بین المللی مواد غذایی در اردن

در نوشتار پیش رو گزارشی از حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی مواد غذایی اردن که از 23 تا 27 اسفند 1401 در امان پایتخت اردن برگزار شد ارائه می‌گردد:

ششمین دور از نمایشگاه بین المللی مواد غذایی اردن از تاریخ  14 تا 18 مارس 2023 ( برابر با 23 تا 27 اسفند 1401) در امان پایتخت این کشور و در محل یکی از بزرگترین مال‌های پایتخت (مکه مال) برگزار گردید.

یوسف الشمالی وزیر بازرگانی، صنعت و کار اردن به نمایندگی از پادشاه و با حضور رییس اتاق بازرگانی و برخی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم نمایشگاه مزبور را افتتاح نمود.

170 شرکت داخلی و خارجی و از جمله شرکتهایی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی همچون هند، لبنان، الجزایر، ترکیه و عربستان در این نمایشگاه شرکت نمودند. وزیر بازرگانی اردن در افتتاح نمایشگاه مزبور از غرفه مواد غذایی شرکتهای ایرانی بازدید و از حضور جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است برپایی نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی که در 11 اسفند 1401 پایان یافت با تخصیص غرفه‌هایی اختصاصی، زمینه حضور شرکت‌های موادغذایی ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی اردن فراهم شد. البته همزمانی برگزاری نمایشگاه بین المللی اردن با نمایشگاه بین المللی موادغذایی در دبی و در نتیجه پرجاذبه‌بودن بازار دبی نسبت به اردن باعث گردید که شرکت‌های برتر موادغذایی کشورمان نتوانند آن طور که باید در این نمایشگاه مشارکت نمایند.

یک شرکت ایرانی به نام الماس خاورمیانه از شهر سیرجان در این نمایشگاه حضور یافته بود. آقای صالحی نماینده این شرکت در گفتگویی اظهار داشت که چندین سال است که پسته به اردن صادر می‌کند. وی افزود که پسته‌های آمریکایی در بازار اردن رقیبی جدی برای پسته‌های ایرانی بوده و در کنار آن وجود تعرفه‌های سنگین گمرک اردن نیز همواره محدودیتهایی را برای افزایش صادرات به این کشور ایجاد کرده است.

شایان ذکر است که سازمان توسعه تجارت با همکاری نزدیک با اتاق تعاون و اتاق بازرگانی و صنایع ایران از هم اکنون می‌توانند با برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی لازم زمینه حضور بیشتر شرکت های برتر ایرانی را برای دور هفتم نمایشگاه مزبور فراهم نمایند.

اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه بین المللی مواد غذایی اردن در آدرس ذیل:

www.jordanfood-expo.com

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما