معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۲/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۸۲

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم اسفند ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

از 10 اسفندماه اینترنت پرسرعت در استان لباب به مشتریان ارائه می‌شود.(8 اسفند)

خبرگزاری جیحون نیوز: ساکنان استان لباب از 10 اسفندماه می‌توانند از اینترنت پرسرعت استفاده کنند. از این روز به بعد، شرکت مخابرات "ترکمن تلکوم" بسته‌های اینترنت 4 و 6 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. هزینه ماهانه بسته اینترنت 4 مگابیت 230 منات، 6 مگابیت - 280 منات خواهد بود.

نرخ اینترنت نیز کاهش می یابد. کسانی که از اینترنت با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند، اکنون به جای 200 منات باید 180 منات بپردازند. سرعت اینترنت 512 کیلوبیت بر ثانیه به 1 مگابیت افزایش می یابد. با این حال، هزینه قبلی (100 منات) ثابت باقی می ماند و از بقیه مشتریان 150 منات در ماه دریافت می‌شود.

منبع: https://jeyhun.news/s-1-marta-v-lebapskom-velayate-klientam-predlagayut-vysokoskorostnoj-internet/

 

خطوط هوایی ترکیش و خدمات باربری ترکیش اکنون در ماری در دسترس هستند.( 6 اسفند)

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: خالکارا سیاحت و دنیا اولاگ خیزماتلاری، نمایندگان رسمی ترکیش ایرلاینز و ترکیش کارگو، روز پنجشنبه یک دفتر نمایندگی مشترک در شهر ماری، استان ماری ترکمنستان افتتاح کردند.

نمایندگی جدید در طبقه اول ساختمان 52 "آ" در خیابان باختیارلیک شهر ماری واقع شده است.

دنیا اولاگ خیزماتلاری که شریک آسیا اسکای اکسپرس نیز می‌باشد، خدماتی را برای حمل و نقل انواع بار و تحویل اسناد به بیش از 230 کشور جهان ارائه می دهد. خدمات این شرکت شامل حمل و نقل هوایی با تحویل درب منزل، بسته بندی مطمئن، ترخیص کالا از گمرک و مشاوره، ردیابی آنلاین و حمل و نقل وسایل شخصی می‌باشد. ویژگی اصلی این شرکت سرعت و قابلیت اطمینان است.

بسته به کشور تحویل، محموله بین 5 تا 10 روز به آدرس مشخص شده تحویل می‌شود. مشتریان این شرکت می‌توانند از خدمات حمل و نقل فوری کالا و اسناد تا وزن 30 کیلوگرم استفاده کنند.

شرکت مسافرتی " خالکارا سیاحت" برای گردشگران خارجی و ساکنان محلی، سفرها و گشت و گذارهای خارج از کشور و سراسر خاک ترکمنستان را برگزار می‌کند. این شرکت همچنین خدمات حمل و نقل، رزرو هتل، سازماندهی تور، روادید و سایر خدمات مسافرتی را ارائه می دهد.

شرکت خصوصی " خالکارا سیاحت " و شرکت اقتصادی " دنیا اولاگ خیزماتلاری " روز دوشنبه دفتر مشترکی را در عشق آباد افتتاح کردند.

اطلاعات تماس نمایندگی جدید " خالکارا سیاحت " و " دنیا اولاگ خیزماتلاری "  در ماری:

شماره تلفن جهت کسب اطلاعات: 0099352270085، 0099365658565.

ایمیل: dunyaulaghyzmatlary.mary@gmail.com

اینستاگرام: @halkarasyyahat

منبع: https://business.com.tm/ru/multimedia/9897/uslugi-turkish-airlines-i-turkish-cargo-teper-dostupny-v-gorode-mary

 

تعداد کاربران خدمات ارتباطی در استان لباب رو به افزایش است.(6 اسفند)

خبرگزاری جیحون نیوز: طی ماه گذشته، تعداد مشتریان شرکت مخابرات استانی لبابتلکوم تقریباً 3.7 هزار نفر افزایش یافته است. در حال حاضر این شرکت به 161459 مشتری خدمات رسانی می‌کند. در ژانویه ماه سود خدمات به مردم بدون مالیات بر ارزش افزوده 7566.8 هزار منات بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 15.3 درصد رشد رسیده است.

انتظار می رود این رقم در آینده افزایش بیشتری پیدا کند. در چارچوب برنامه "روستا"، دولت در نظر دارد در سال جاری 2.58 میلیون منات در سیستم ارتباطی هزینه کند. ماه گذشته 1.9 میلیون منات از این وجوه قبلاً پرداخت شده است.

منبع: https://jeyhun.news/v-lebapskom-velayate-rastet-chislo-polzovatelej-uslugami-svyazi/

 

ژانویه 2023: اداره لباب گاز چیکاریش  1.19 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرد.(9 اسفند)

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: اداره ترکمنستان "لباب گاز چیکاریش" وابسته به شرکت دولتی "ترکمن گاز" در ژانویه سال جاری یک میلیارد و 19.3 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است.

بدین ترتیب، اداره "لباب گاز چیکاریش" طرح تولید گاز طبیعی را 104 درصد برآورده کرد. این خبر روز سه شنبه توسط سرویس مطبوعاتی شرکت دولتی "ترکمن گاز" گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، حجم تولید گاز طبیعی در میدان کوکورتلی در ماه گذشته به 846.9 میلیون متر مکعب رسید.

بخشی از گاز تولیدی به خط لوله گاز مالایی-بختیارلیک که در ماه گذشته 489 میلیون متر مکعب گاز تحویل داده است، تامین می‌شود. این خط لوله گاز طبیعی چین را نیز تامین می‌کند.

منبع: https://business.com.tm/ru/post/9907/yanvar-2023-upravlenie-lebapgazchykarysh-dobylo-119-mlrd-kubometrov-prirodnogo-gaza

 

تعداد تاکسی‌ها در شهر ترکمن آباد افزایش یافته است.(9 اسفند)

خبرگزاری جیحون نیوز: در شهرستان ترکمن آباد تعداد تاکسی‌ها هشتاد و پنج دستگاه افزایش یافت. این بود که بسیاری از اتومبیل های سواری در اختیار انجمن تولید "لباب اوتو اولاگ" قرار گرفت.

چهل و پنج تای آنها خودروهای برند تویوتا کرولا سازنده مشهور ژاپنی، چهل خودرو هیوندای النترا از شرکت کره جنوبی است. خودروها راحت و مقرون به صرفه هستند و برای خدمات رسانی به مسافران در مناطق شهری مناسب هستند. به روز رسانی ناوگان تاکسیرانی انجمن تولید با خودروهای جدید، حجم تردد مسافران را افزایش می دهد و ساکنان شهر و شهرک های اطراف فرصت های جدیدی برای رسیدن راحت به مکان مناسب خواهند داشت.

همه خودروها به طور رسمی در ایستگاه اتوبوس بین المللی که سال گذشته به بهره برداری رسید آغاز به کار کردند. طبق سنت ثابت شده، ریش سفیدان و مادران مو خاکستری حمل و نقل جدید را برکت دادند.

ورود خودروها باعث ایجاد صد و هفتاد شغل جدید شد.

منبع: https://jeyhun.news/v-gorode-turkmenabad-uvelichilos-kolichestvo-taksi/

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما