معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۲

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته سوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

فروشندگان محلی خواستار دخالت پارلمان برای مقابله با افزایش قیمت در اقلام پخت و پز شدند

برخی از فروشندگان محلی از پارلمان سیرالئون درخواست کردند به سرعت به مقابله با افزایش سریع در قیمت کالاهای اساسی، به خصوص اقلام پخت و پز بپردازد. افزایش قیمت اقلام پخت و پز محلی و وارداتی نتیجه بالارفتن ارزش دلار و سقوط شدید ارزش لئون می‌باشد.

 

موسس و مدیر عامل ARISE IIP: به سیرالئون بابت سرمایه گذاری‌های عظیم اطمینان می دهم

گاگان گوپتا، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی سیستم عامل های صنعتی یکپارچه، به سیرالئونی‌ها اطمینان داد که سبد سرمایه گذاری‌های عظیم منطقه صنعتی این شرکت در بنین و دیگر نقاط آفریقا ظرف ۲۴ ماه در سیرالئون تکرار خواهد شد. گوپتا یک کارآفرین نمونه با بیش از ۲۰ سال تجربه حرفه ای است که بیش از ۱۲ سال از آن را به عنوان مجری برتر گذرانده است. او بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی سه شرکت است که در طراحی، تأمین مالی، ساختمان و مدیریت زیرساخت های دولتی در سراسر آفریقا تخصص دارد. وی موفق شده است سه مرکز تخصصی ایجاد کند و آن را به یکی از بزرگترین سکوهای سرمایه گذاری زیربنایی در آفریقا در کمتر از ۱۰ سال تغییر دهد.

ناامنی غذایی در سیرالئون

بر اساس گزارشات منتشره 73 درصد مردم سیرالئون دچار نامنی غذایی هستند که از این تعداد 11 درصد خانوارها به شدت و ۶۲ درصد به طور متوسط متحمل ناامنی غذایی هستند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما