معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۱/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۴

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته سوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

ساخت نیروگاه گازی تولید برق در سنت لویی سنگال 

پس از نیروگاه انرژی غرب آفریقا (Wae) که در سایت Cap des Biches در حال ساخت است پروژه مشابهی در شهر سنت لوئی راه اندازی خواهد شد. این خبر توسط بندیکت اوراما، رئیس بانک واردات و صادرات آفریقا freximbank  اعلام شد.

 1401/11/15 روزنامه Le Quotidien

 

ساخت آکادمی هوانوردی بین المللی حرفه‌های هوانوردی در پایگاه هوایی تیس سنگال

وزیر حمل و نقل هوایی سنگال در بازدید میدانی از مراحل پیشرفت عملیات اجرایی  ساخت فاز اول آکادمی‌بین المللی هوانوردی در پایگاه هوایی تیس گفت: تمامی امکانات لازم برای 600 دانشجوی خلبانی و مهندسی پرواز در این آکادمی فراهم می‌شود.   همچنین باند پرواز این سایت از 1800 متر طول و عرض 15 متر  به طول 2000 متر و عرض 30 متر تعریض شده است. اقدامات اجرایی برای تکمیل برج مراقبت ظرف 3 ماه آینده صورت می‌گیرد. به گفته وزیر قبلاً سفارش خرید  ۱۷ فروند هواپیمای جدید داده شده بود و امروز 9 فروند هواپیما تحویل داده شد که در حال حاضر در پایگاه نظامی یوف مستقر هستند. وی در ادامه گفت: بیش از 60 درصد خلبانان شرکت ملی ایر سنگال را خارجی‌ها تشکیل می دهند که برای شرکت هزینه بالایی دارد لذا باید نسبت به تربیت کادر مورد نیاز اقدام کنیم. از سوی دیگر یک مرکز بزرگ تعمیر و نگهداری هوانوردی به ارزش نزدیک به 100 میلیارد فرانک سیفا در حال ساخت است که در آینده روزانه 300 تا 400 دانشجوی مهندسی و مکانیک در آن فعالیت خواهند کرد. این یکی از پروژه‌های شاخص و اولویت دار استراتژی ایجاد هاب هوایی می‌باشد که رئیس جمهوری مکی سال در سال 2021 تصویب کرده بود که عملیات اجرایی آن در ماه مه 2022 آغاز شد.

 1401/11/16 مجله    Lejecos

 

آغاز آموزش دو هزار نفر جهت اشتغال در بندر خود مختار داکار

بندر خودمختار داکار (پد) آموزش 2000 نفر را آغاز کرده است. این گروه به دنبال یک فراخوان که در آن 3000 جوان شرکت کردند انتخاب شدند. در این راستا به دنبال انجام معاینات پزشکی برای استعدادیابی در زمینه اشتغال در مشاغل بندری این افراد در ژانویه 2023 در یک کمپین آموزشی در ارتباط با صندوق تأمین مالی آموزش فنی و حرفه ای Fpt  در مرکز آموزش تجارت بندری ثبت نام کردند. مدیر کل بندر خودمختار داکار در این رابطه گفت: این کمپین جذب نیرو با هدف جبران کمبود نیروی انسانی برای فعالیتهای بندری انجام می‌شود. همچنین این طرحی اضطراری برای بسط فعالیتهای بندر داکار است و همه این تلاش ها با هدف تداوم توسعه امور بندری به نفع اقتصاد ملی هستند.

 1401/11/17 روزنامه  Sud Quotidien 

 

تاکید مکی سال رئیس جمهور سنگال بر لزوم نگهداری از لوازم و تجهیزات کشاورزی 

رئیس جمهوری سنگال طی مراسمی اجرای برنامه حفظ و نگهداری از لوازم و ادوات کشاورزی و نیز ساخت انبارهای حفاظت از محصولات باغی را به طور رسمی افتتاح نمود. وی طی سخنانی بر لزوم نگهداری تجهیزات و ادوات کشاورزی تاکید کرد و افزود ما نمی‌توانیم چنین سرمایه گذاری‌های کلانی در زمینه تامین لوازم و ادوات کشاورزی انجام دهیم و سپس اجازه دهیم آنها با عدم نگهداری از بین بروند. در واقع در حالی که استراتژی امنیت غذایی در اولویت اولیه کشور قرار دارد مکی سال از دولت و سایر بازیگران بخش کشاورزی می خواهد که اقدامات بیشتری برای حفظ و نگهداری از تجهیزات کشاورزی انجام دهند. وی گفت: در سال  2020  اگر بخش کشاورزی تقویت نمی‌شد کشور وارد رکود اقتصادی همزمان با شیوع بیماری کووید-19 می‌گردید. شایان ذکر اینکه از سال 2012 برنامه خرید 100 دستگاه کمباین در دستور کار دولت قرار گرفت. این برنامه دارای 3 جزء بوده که اولین جزء مربوط به تجهیزات پس از برداشت محصول، دومی مربوط به تجهیزات پمپاژ و آبیاری و آخرین جزء نیز ساخت انبارهایی برای حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی بود. بر اساس این برنامه در مجموع 3961 دستگاه انواع ادوات کشاورزی خریداری و 120 انبار ذخیره و نگهداری محصولات کشاورزی ساخته می‌شود. در این راستا تجهیزاتی که خریده شده اند و یا در آینده خریداری می‌شوند عبارتند از : 700 تراکتور با قدرت بین 75 تا 140 اسب بخار مجهز به گاوآهن، ریجر، بالابر، بذرپاش، کاردان، دروگر، تریلر و غیره، 70 تیلر مجهز به روتاواتور، گاوآهن، میله برش و بذرپاش، 70 خرمنکوب همه غلات و بادام زمینی،  220 موتور پمپ برای آبیاری، حفر150 حلقه و چاه، 410 کیت آبیاری قطره ای، 220 تجهیزات پردازش؛ 100 انبار ذخیره نهاده‌های کشاورزی (بذر و کود). 20 اتاق یخچالدار برای حفاظت از محصولات باغی، سیب زمینی و پیاز.

    1401/11/17  سایت  Equonet.net 

  1401/11/18 روزنامه   Le Soleil

 

توسعه فعالیتهای موسسه مالی اسلامی الرحمه در سنگال 

موسسه الرحمه تابعه بانک ملی توسعه اقتصادی (Bnde) که به تامین مالی خرد از طریق اسلامی اختصاص دارد اکنون می‌تواند فعالیت های خود را توسعه دهد. تامین مالی خرد الرحمه به تازگی تاییدیه خود را بر اساس فرمان شماره 001743 مورخ 24 ژانویه 2023 به شماره DK1-22-00612 / SA به عنوان یک سیستم مالی غیرمتمرکز (SFD) که فعالیت مالی اسلامی را به صورت انحصاری انجام می دهد دریافت کرده است. در اطلاعیه ای که بانک منتشر کرده آمده است: توسعه فعالیت این نهاد بخشی از استراتژی بانک بوده که با هدف ارائه خدمات نوآورانه و در عین حال پیشنهاد روش‌های تأمین مالی جایگزین مورد انتظار و مطلوب به منظور تقویت عدالت اجتماعی است. موسسه تامین مالی خرد اسلامی الرحمه مسئول تامین مالی از طریق کانال‌های همکاری جایگزین و مشارکتی می‌باشد. فراتر از آن مأموریت این سیستم ارائه خدمات مالی محلی مبتنی بر تأمین مالی اسلامی‌ برای مشتریانی است که از بخش‌های مالی سنتی مستثنی شده‌اند که شامل شرکت‌های کوچک و متوسط، زنان و کارآفرینان جوان می‌باشند زیرا مشارکت در اشتغال جوانان و زنان به نوبه خود کمک به کاهش فقر در سنگال خواهد بود. به گفته مدیر موسسه مالی خرد اسلامی این نهاد در نظر دارد تا در اسرع وقت فعالیت خود را با شبکه ای متشکل از 5 شعبه در منطقه داکار توسعه دهد.

   1401/11/18  سایت   Seneweb 

 

برگزاری چهارمین دوره  همایش  روزهای آگرواکولوژی در داکار  

دکتر کانوته رئیس سازمان تولید کنندگان سنگال طی نشستی با مطبوعات به مناسبت برگزاری چهارمین دوره همایش  روزهای آگرواکولوژی گفت: در بخش کشاورزی و در جهت حاکمیت غذایی استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی و آفت کش ها GMOs قابل تحمل نیست. موضع ما در این مورد بسیار روشن بوده است. به همین دلیل همچنان درخواست می‌کنیم که قانون ایمنی زیستی که اجازه استفاده از این مواد را فراهم می‌کند لغو شود. وی گفت: این همایش چند روز پس از اتمام اجلاس داکار 2 در مورد حاکمیت غذایی برگزار می‌شود.

1401/11/19 سایت   Dakaractu

 

مشکل کمبود تولید بادام زمینی در شهرهای کائولاک و لین دیان سنگال

به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی بادام زمینی در سال جاری شرکت ملی بازاریابی دانه‌های روغنی سنگال (Sonacos) در شهرهای کائولاک و لین دیان تاکنون تنها حدود 4 هزار تن محصول برداشت کرده که کمتر از انتظارات شرکت بوده و کافی نیست. در این رابطه مدیرکل شرکت به کائولاک سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرد. مودو دیان فادا در جریان بازدید از منطقه گفت: این وضعیت بیشتر نتیجه سفته بازی بر روی قیمت ها و ذخایر بذر بادام زمینی توسط تجار بخش خصوصی است. امسال شرکت با مشکلات زیادی در رابطه با خرید بذر بادام زمینی روبروست زیرا سودجویان زیادی هستند که مقادیر زیادی بذر ذخیره کرده اند و منتظر افزایش قیمت برای فروش هستند. وی ادامه داد در این خصوص سوناکوس در بخش بادام زمینی باید اقدامات جدی تری انجام دهد. به گفته وی در ماه ‌های آینده عواقب اقتصادی کاهش تولید هم بر فعالیت کارخانه‌های فرآوری این محصول و نیز امنیت شغل کارگران فصلی اثر خواهد گذاشت.

19/11/1401 روزنامه   24 Hures 

 

لزوم اصلاحات در قوانین قراردادهای عمومی دولتی در جهت تقویت بخش خصوصی سنگال

 باشگاه اولویت ملی C50 اعلام کرد بخش خصوصی باید حداقل پنجاه درصد سهم بازار قراردادهای عمومی دولتی را در اختیار داشته باشد و در این راستا قوانین مربوطه باید اصلاح شوند. در این راستا این نهاد خواستار رایزنی‌های بسیار گسترده با همه افراد و نهادهای ذیربط در خصوص این موضوع گردید. عبدالله سیلا، رئیس باشگاه مذکور طی سخنانی بر تقویت نقش شرکت های بخش خصوصی تاکید نمود و خاطر نشان کرد برای شناسایی اهداف و روش های جدید انجام اقدامات جدی الزامی است. این نهاد در بیانیه‌ای که منتشر شد اظهار نمود قانون قراردادهای عمومی دولتی با ساختاری که دارد نقش بخش خصوصی در برنده شدن در این قراردادها را بسیار دشوار یا حتی غیرممکن می‌کند. لذا این قوانین در جهت تقویت رقابت این شرکتها با شرکتهای خارجی باید اصلاح اساسی شوند. به گفته وی شرکت‌های کوچک و متوسط سنگالی تقریباً از قراردادهای عمومی مستثنی شده‌اند و با مشکلات زیادی روبرو هستند که آنها را در مقابل رقبای خارجی خود که تقریباً همیشه اکثریت قریب به اتفاق مناقصه‌ها را برنده می‌شوند تضعیف می‌کند. بر اساس این بیانیه هدف از این رایزنی‌ها دستیابی به اصلاح مقررات مربوطه به منظور به روز کردن آنها با هدف ایجاد و تقویت نقش بخش خصوصی سنگال در پویایی اقتصاد کشور است. لذا قرار است در آینده کنفرانسی برای شناسایی و بررسی موانعی که مانع از دسترسی شرکت های سنگالی به قراردادهای عمومی می‌شود برگزار گردد.

 20/11/1401 روزنامه   Le Soleil 

 

امضای تفاهمنامه تامین مالی اجرای فاز یک برنامه ملی توسعه صنعت دامداری بین دولت سنگال و بانک توسعه افریقا

وزارت اقتصاد، برنامه‌ریزی و همکاری اعلام کرد که دولت سنگال و بانک توسعه آفریقا (AfDB) موافقت‌نامه‌های تامین مالی اجرای فاز یک برنامه ملی توسعه صنعت دامداری در شهرهای داکار، تیواوان و سنت لوئی را امضا کردند. این وزارتخانه در حساب توییتر خود گزارش دارد این برنامه ملی با هدف بهبود رقابت پذیری و ایجاد فرصت های شغلی از طریق افزایش بهره وری در تولید دام، فرآوری و بازاریابی محصولات دامی‌ به مرحله اجرا درخواهد آمد. همچنین قرار است پروژه ساخت چند بزرگراه با هدف تقویت اتصال سرزمینی، ایمنی جاده‌ها و شرایط زندگی مردم و تقویت صنعت گردشگری و اکتشاف منابع نفت و گاز نیز انجام شود. این وزارتخانه یادآوری می‌کند که همکاری بین AfDB و سنگال به بیش از 50 سال قبل بازمی‌گردد و سهم قابل توجهی در تأمین مالی اجرای طرح اقدام اولویت‌دار (PAP2A) در چارچوب برنامه سنگال در حال ظهور و پروژه‌های ساختاری دولت سنگال دارد. تحقق این پروژه‌های استراتژیک نشان دهنده همگرایی دیدگاه‌ها بین رئیس جمهور سنگال و رئیس بانک توسعه آفریقا AfDB برای اجرای برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی سنگال است.

   20/11/1401  سایت   Seneweb  

 

اختصاص مبلغ 50 میلیارد فرانک سیفا برای اجرای برنامه‌های توسعه ای در منطقه امبور سنگال

مامادو تالا وزیر جوامع مدنی، برنامه ریزی و توسعه سرزمینی در سفر به منطقه  امبور و طی مراسم افتتاح کارگاه بررسی فعالیتهای دولت در این منطقه از اختصاص مبلغ 50 میلیارد فرانک سیفا برای اجرای پروژه‌های صنعتی و عمرانی در این منطقه خبر داد. به گفته وی یکی از پروژه‌های شاخصی که امسال انجام می‌شود دیجیتالی کردن ثبت وقایع اربعه برای شهروندان است. وزیر با اذعان به تأخیر در اجرای این طرح یادآور شد که این پروژه از سه سال پیش آغاز شده و طی آن باید  هر سنگالی بتواند از طریق غیر حضوری نسبت به دریافت مدارک هویتی خود اقدام کند. برای وزارتخانه مهم است که مردم خدمات عمومی محلی یا منطقه ای را به طور پایدار دریافت کنند.

  21/11/1401 روزنامه   Le Soleil

 

ایجاد شبکه ملی کارآفرینان سنگال برای مدیریت بحران‌های خارجی  

ماموریتی که به شبکه ملی کارآفرینان سنگال (Rnes) محول شده است عبارت از: از بین بردن اثرات بحران‌های خارجی در حالی که بر توسعه محلی تاثیر می‌گذارد. بحران ناشی از بیماری کووید-19 و عملیات نظامی روسیه در اوکراین حداقل این نقش را دارد که نیاز به همکاری بین بازیگران بخش خصوصی را به منظور ایفای کامل نقش خود در دستیابی به ایمنی مواد غذایی نشان دهد. در این راستا شبکه ملی کارآفرینان سنگال (Rnes) با هدف کمک به شرکتهای کوچک و متوسط در جهت کارآفرینی به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه در سنگال ایجاد گردیده است. در بلندمدت این شبکه  قصد دارد بخش خصوصی را در مرکز سیاست ‌های توسعه ای قرار دهد که این امر مستلزم هم افزایی اقدامات بین تمام اجزای بخش خصوصی می‌باشد. شبکه مایل است از طریق مدل های مشارکت عمومی- خصوصی از دولت در اجرای سیاست های زیر ساختی حمایت کند. از سوی دیگر، مهمترین امر آموزش شیوه‌های مدیریت برای اعضای شبکه خواهد بود. در این رابطه مدیر کل شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) در وزارت بازرگانی، امور مصرف‌کنندگان و SME معتقد است که کارآفرینان سنگالی در بخش های مختلف با مشکل مواجه هستند. بزرگترین مشکل این است که 97 درصد از مشاغل در بخش غیر رسمی هستند. بدین سبب آنها در یافتن شریک های تجاری با مشکلات زیادی روبرو هستند. شرکت‌های خارجی از ما می‌خواهند که با آنها مشارکت کنیم اما اگر مبنای قانونی وجود نداشته باشد بدیهی است که نمی‌توانیم با آن‌ها همکاری لازم را داشته باشیم. لذا بخش غیررسمی مانع اصلی بسیج منابع مالی است. مامادو تیام افزود:  هدف این شبکه از بین بردن تأثیر بحران‌های موجود است. شبکه محملی برای تبادل ایده‌ها و به اشتراک گذاری تجربه‌ها می‌باشد که وظیفه آن ترویج همبستگی بین اعضا به منظور ایجاد یک بخش خصوصی قوی بوده که به طور کامل برای تقویت اقتصاد و تامین رفاه مردم سنگال حرکت نماید.

  21/11/1401 روزنامه Le Quotidien

 

بازدید رئیس جمهور سنگال از منطقه تیس برای افتتاح چندین پروژه عمرانی و توسعه شهری

قرار است هفته آینده رئیس جمهور در سفر به منطقه تیس از پروژه‌های عمرانی و شهری مختلفی که قبلاً تکمیل شده یا در حال انجام است بازدید نماید. وی در ناحیه پوپن گویی از مراحل پیشرفت احداث 7 حوزه اسقفی که بخشی از برنامه نوسازی شهرهای مذهبی می‌باشد دیدن می‌کند. هزینه این طرح 2 میلیارد فرانک سیفا تخمین زده می‌شود. در آگوست 2018 دولت سنگال پروژه ای را برای ساخت یک مجموعه کلیسای اسقفی در این شهر آغاز کرد. هر ساله کلسیای ماریان این شهر میزبان هزاران زائر جامعه کاتولیک کشور است. همچنین در این سفر مکی سال از نیروگاه 120 مگاواتی سیکل ترکیبی مالیکوندا  بازدید می‌کند. قرار است این نیروگاه 956 گیگاوات ساعت در سال تولید برق نماید. برق تولید شده تحت یک قرارداد خرید برق 20 ساله  (PPa) به شرکت ملی برق (  Senelec) فروخته خواهد شد که در این صورت انتظار می‌رود ظرفیت تولید برق سنگال حدود 17 درصد افزایش یابد و هزینه‌ها نیز حدود 14 درصد کاهش پیدا کند. در این صورت تعرفه‌های برق می‌تواند بین 3 تا 7 درصد کاهش یابد که امکان افزایش تولید ناخالص داخلی ملی 1 تا 3 درصد را فراهم می‌کند. این امر همچنین منجر به ایجاد 76000 شغل می‌شود. از سوی دیگر با اختصاص بودجه 10.285 میلیارد فرانک سیفا ساخت 17.04 کیلومتر جاده در 13 بخش تکمیل شده است.

 21/11/1401 روزنامه   Le Soleil 

 

افزایش مالیات بر واردات محصولات تنباکو در سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۸ فوریه ۲۰۲۳،

موسسه پان آفریقایی برای شهروندی، مصرف کنندگان و توسعه در نظر دارد وجوه حاصل از مالیات تنباکو را برای درمان چندین بیماری استفاده کند. آمادو کانوته، مدیر اجرایی این موسسه، گفت که این بودجه برای تأمین مالی مبارزه با استعمال دخانیات نیز استفاده خواهد شد. رویکرد نوآورانه راه حلی برای "کسری مشاهده شده در تامین مالی برنامه‌های بهداشتی" برای تنباکو و بیماری‌های غیر واگیردار است. لایحه مالی سال 2023 سنگال بودجه ای معادل 242.4 میلیارد فرانک سیفا برای بخش بهداشت در نظر گرفته است. این مبلغ تنها 4.7 درصد از بودجه سالانه دولت را تشکیل می دهد در حالی که طبق اعلامیه ابوجا 15 درصد از بودجه دولت باید به بخش سلامت اختصاص داده شود.

 

 

خرید 1200 راس گاو برای افزایش تولید شیر در سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۶ فوریه ۲۰۲۳،

مکی سال، رییس دولت سنگال در مراسمی رسمی از 1200 راس گاو وارداتی بازدید کرد. نژاد این گاوهای وارداتی نورمن، مونتبلیارد، هلشتاین، جرسی و گاوهای آلپ قهوه ای بودند. این مراسم در تاریخ ۴ فوریه در مقر انجمن ملی افزایش تولیدات لبنیاتی برگزار شد.

از سال 2017 و از زمان امضای قرارداد بین انجمن ملی تشدید تولید لبنیات و دولت سنگال این چهارمین بار است که واردات دام صورت می‌گیرد.

 

از بین رفتن ده‌ها هکتار از مزارع موز در یک حادثه آتش سوزی در جنوب شرقی سنگال

خبرگزاری dakaractu مورخ ۶ فوریه ۲۰۲۳،

آتش سوزی بزرگی در مزارع موز در منطقه واسادو رخ داد. در این حادثه آتش سوزی که یک شبه رخ داد ده‌ها هکتار از درختان موز و تجهیزات کشاورزی از بین رفت.

به گفته ابوبکر دیالو، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان کشاورزی رودخانه گامبیا، «زیان‌ها به بیش از 20 میلیون فرانک سیفا می‌رسد. دلایل وقوع این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. هیچ نگهبانی وجود نداشته است و فایروال نیز تعبیه نشده بوده است، بنابراین نتوانستیم آتش را کنترل کنیم.» این محدوده بخشی از پروژه 500 هکتاری است که توسط دولت سنگال در برنامه خودکفایی غذایی آغاز شده بود.

 

تحویل تجهیزات کشاورزی به ارزش 85 میلیارد برای نوسازی کشاورزی و تقویت حاکمیت غذایی در سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۶ فوریه ۲۰۲۳،

رئیس‌جمهور سنگال در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۳ مراسم برنامه دستیابی به ادوات کشاورزی و احداث انبارهای حفاظت از محصولات باغی را افتتاح کرد. این مراسم در تئاتر بزرگ داکار برگزار شد. بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه مبلغ 85 میلیارد فرانک سیفا است. این برنامه با مجموع 85 میلیارد فرانک سیفا، با هدف پاسخگویی به تسریع روند کشاورزی و نیاز به حاکمیت غذایی که دغدغه اصلی رئیس دولت، مکی سال است، امکان کسب 2985 واحد موتوری شامل 700 تراکتور کاملاً مجهز، 80 دستگاه تیلر و 50 دستگاه کمباین تایر، 813 دستگاه پمپاژ و آبیاری پیشرفته، 100 واحد انبار ذخیره سازی نهاده‌های کشاورزی (بذر و کود) و 20 سردخانه برای حفاظت از محصولات باغی به خصوص سیب زمینی و پیاز را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور از این فرصت استفاده کرد و بر سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد. در میان پیشرفت‌های بخش کشاورزی در سال‌های اخیر، مکی سال به «بهبود جذابیت حرفه کشاورزی اشاره کرد. افزایش بهره وری نیروی کار و سیستم های تولید، کاشت، تولید و درآمد تولیدکنندگان؛ رفع محدودیت های کشت مضاعف برنج؛ کاهش شدید تلفات پس از برداشت؛ افزایش دوره‌های کاشت محصولات دیم؛ و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی» اشاره کرد.

 

ایجاد فضای ۷۰۰۰ متری در بندر داکار به عنوان انبار نگهداری برنج واردانی در پایتخت سنگال

روزنامه lesoleil مورخ ۶ فوریه ۲۰۲۳،

مدیرکل بندر خودمختار داکار، منتقا سی، در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۳ از فضای 7000 متر مربعی واقع در منطقه شمالی بندر داکار بازدید کرد. با رای دادگاه این فضا از تصرف شرکت حمل و نقل گویار آزاد شد. فضایی که این شرکت تصرف کرده بود به وزارت بازرگانی واگذار می‌شود و یک سوله ذخیره برنج با ظرفیت 600000 تن در آن تعبیه خواهد گرفت.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما