معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی سنگال

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سنگال در هفته سوم بهمن ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تاثیرات منفی بحران اوکراین بر اقتصاد سنگال

بحران اوکراین در دراز مدت پیامدهای زیادی را بر روابط اقتصادی روسیه با کشورهای آفریقایی خصوصا در حوزه انرژی و امنیت که روسیه در آن پروژه‌های مهمی را در قاره آفریقا دنبال می‌کند، خواهد گذاشت.

پروژه احداث مرکز تکنولوژی‌های نوین مبتنی بر هیدروژن برای هوانوردی و کشتیرانی در شمال آلمان

هامبورگ، برمن و اشتاده در رقابت بر سر محل احداث این مرکز در طرح وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان پیروز میدان بودند. قرار است در شمال آلمان مرکز نوآوری و فناوری برای صنعت هوانوردی و کشتیرانی با تمرکز بر فناوری هیدروژن و سلول های سوختی احداث شود.

فرصت های طلایی منطقه آزاد تجاری ‌هاینان چین

روزنامه چاینا دیلی چاپ هنگ کنگ طی یادداشت هایی که در شمارگان روزهای 12 و 13 آوریل 2021 ( 23 و 24 فروردین 1400 ) خود منتشر کرده است نوشت، تاکنون 16 دانشگاه معتبر چینی و خارجی از جمعه دانشگاه Coventry انگلیس و دانشگاه آلبرتای کانادا تصمیم به میزبانی برنامه‌های آموزشی در یک پردیس آموزشی واقع در شهر لینگشویی استان‌ هاینان گرفته اند که بخشی از یک پروژه دولت چین برای ایجاد یک مدل جدید آموزش بین المللی است.

رویکرد و برنامه‌های دولت فرانسه برای کمک به صنعت گردشگری در مواجهه با بحران ویروس کرونا

صنعت گردشگری در فرانسه یکی از بخش های مهم و درآمدزا برای اقتصاد این کشور می‌باشد.براساس آخرین آمارهای منتشره از سوی موسسه رسمی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه ( INSEE )، بیش از 90 میلیون نفر گردشگر خارجی درسال 2019 از کشور فرانسه بازدید کرده است. صنعت گردشگری در فرانسه حدود 8 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و با نزدیک به 60 میلیارد یورو درآمد، دو میلیون شغل بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نموده است. برنامه دولت فرانسه برای سال 2020 رساندن رقم گردشگر خارجی به 100 میلیون نفر بود که بدلیل شیوع بحران کرونا ، وضعیت این صنعت نه تنها در فرانسه که در سراسر جهان دگرگون گردیده است.