معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۶

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

نمایشگاه کار در استان ماری برگزار می‌شود.(26 دی)

خبرگزاری ترکمن پورتال: به گزارش روزنامه مارو شاهو جهان، نمایشگاه‌های کار در بخش یولاتن استان ماری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه 20 ژانویه از ساعت 10 الی 12 در ساختمان اداره کار و اشتغال بخش یولاتن برگزار می‌شود.

استانداری ماری از شرکت ها، سازمان‌ها، موسسات و کارآفرینان خصوصی دعوت می‌کند تا در این رویداد شرکت کنند و در مورد فرصت های اشتغال اطلاعاتی ارایه دهند.

کسانی که مایل به بازدید از نمایشگاه هستند باید دارای مدرک هویتی، مدارک تحصیلی و در صورت وجود دفترچه کار باشند.

 

مرغداری کارآفرین در استان ماری حدود 60 تا 70 هزار تخم مرغ در روز تولید می‌کند.(26 دی)

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: روزنامه ریزقال گزارش داد؛ حدود 60 تا 70 هزار تخم مرغ در روز در مرغداری کارآفرین آنا اورازمدوف واقع در استان ماری جمع آوری می‌شود.

مزرعه طیور کارآفرین آنا اورازمدوف که عضو اتحادیه صنعت گران و کارآفرینان ترکمنستان است در 10 هکتار از 100 هکتار زمین اختصاص داده شده در بخش ماری در استان ماری واقع شده است.

بر اساس این گزارش، مجتمع مدرن مرغداری از سه قسمت تشکیل شده و در حال حاضر حدود 86 هزار قطعه جوجه در آن گنجانده شده است.

90 هکتار باقیمانده از 100 هکتار زمینی که برای درازمدت تخصیص داده شده است، کارآفرین به عنوان زمین کشاورزی استفاده می‌کند که در آن خوراک مرغ ها پرورش می یابد. اینها شامل جو، سویا و ذرت است.

این شرکت بیش از 50 نیروی متخصص دارد و تخم‌ مرغ های جمع‌آوری‌شده با نام تجاری "کِکِچ" به بازار داخلی ارسال می‌شود.

 

اکتشاف در ساحل سمت راست آمودریا ذخایر بزرگ گاز را نشان داد.(24 دی)

خبرگزاری جیحون نیوز: ذخایر جدید - جورامرگن، گوکمیار و داشرابات - به تدریج در منطقه قرارداد بختیارلیک به بهره برداری می رسند.

علاوه بر این، گزارش شده است اکتشاف، توسعه، بررسی‌های لرزه‌ای، حفاری چاه‌های اکتشافی و تولیدی در ساحل راست آمودریا،که تحت شرایط توافق‌نامه اشتراک تولید با شرکت ملی نفت چین "CNPC" انجام شده است، امکان شناسایی ذخایر بزرگ گاز را در اینجا فراهم کرد.

 

طرح سال گذشته میلادی در کارخانه پنبه پاک کنی بخش کرکی محقق شد.(24 دی)

خبرگزاری جیحون نیوز: 10 هزار و 560 تن محصول جدید پنبه در کارخانه پنبه پاک کنی بخش کرکی فرآوری شد و برنامه سالانه با موفقیت انجام شد.

در نتیجه پردازش چنین حجمی از پنبه، 2847 تن پشم پنبه با کیفیت بالا به دست آمد. با توجه به پذیرش ۱۴۴۲۸ تن طلای سفید در سال گذشته میلادی، می‌توان دریافت که بیش از دو سوم برداشت سال گذشته میلادی فرآوری شده است.

 

پردازنده‌های گاز لباب حجم صادرات گاز مایع را افزایش می دهد.(26 دی)

خبرگزاری جیحون نیوز: متخصصان بخش تولید لباب برای تولید گاز مایع شرکت دولتی "ترکمن گاز" سال گذشته میلادی را با موفقیت به پایان رساندند. این وزارتخانه بیش از 116.6 هزار تن گاز مایع تولید کرد و برنامه تولید 104.6 درصد محقق شد. از این تعداد 103.4 هزار تن صادر شد. تمامی محصولات به افغانستان ارسال شد. در این روزهای سرد حجم صادرات سوخت به این کشور افزایش می یابد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما