معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۱۰/۱۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۳

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تحقیقات در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکمنستان ادامه دارد.

خبرگزاری ترکمن پورتال(8 دی): انستیتوی دولتی انرژی ترکمنستان در ماری و مرکز تحقیقات و تولید آن "منابع انرژی تجدید پذیر" به کار تحقیقاتی برای به روز رسانی استفاده از لامپ های LED 120 وات در شرایط خشک که با پنل های خورشیدی فتوولتائیک تغذیه می‌شوند، ادامه می دهند.

به گزارش سایت سازمان انتشارات کشور، برای این منظور 15 واحد لامپ ال ای دی غیر فرار مجهز به پنل های خورشیدی از خارج در محل پژوهشی مرکز تحقیقات تولید و نصب شده است.

آنها در طول روز انرژی جمع می‌کنند، در شب انرژی جمع آوری شده صرف روشنایی می‌شود.

تحقیقات دانشمندان شامل اندازه گیری حجم باتری قابل شارژ است: چقدر شارژ آن کافی است، دمای محیط چگونه بر عملکرد پانل های خورشیدی تأثیر می‌گذارد، که به تابستان مربوط می‌شود.

 

شرکت خصوصی "متین" 458 تن کیسه‌های پلی پروپیلن تولید کرد.

خبرگزاری جیحون نیوز(8 دی): در شرکت خصوصی "متین" که در بخش چارجو استان لباب فعالیت می‌کند، در سال جاری میلادی به نرخ بالایی در تولید کیسه‌های پلاستیکی دست یافتند.

این شرکت خصوصی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 458 تن کیسه پلاستیکی تولید و برای مصرف کنندگان ارسال کرده است. ارزش کل محصولات تولیدی بالغ بر 2 میلیون و 88 هزار و 400 منات بوده است.

از کیسه‌های پلی پروپیلن برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می‌شود. مواد اولیه لازم برای تولید از کارخانه پلیمر کیانلی تامین می‌شود. این امر منجر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

 

 استان لباب برای کشت بهاره سال آینده آماده می‌شود.

خبرگزاری جیحون نیوز(9 دی): در بنگاه‌های نگهداری بخش و انجمن تولیدی کشاورزی در استان لباب و همچنین در دهستان‌ها تجهیزات برای کاشت بهاره آماده می‌شود.

قرار است در سال آینده میلادی حدود 300 بذرکار به زمین‌های دهستان‌ها آورده شوند. به لطف تلاش متخصصان شرکت های نگهداری بخش، اکثر آنها قبلاً در رتبه‌های آمادگی قرار گرفته اند. در این مورد، کارمندان شرکت های بخش های چارجو، سایات، حلچ، دانو و خوجمباز به ویژه فعال هستند. همچنین 90 درصد از بیش از هزار کولتیواتور موجود تعمیر شده است.

 

در کارخانه پوشاک ترکمن آباد طی طرحی بیش از 16 میلیون و 771 هزار منات محصول تولید شد.

خبرگزاری جیحون نیوز(10 دی): در کارخانه پوشاک ترکمن آباد در سال 2022 میلادی به ارزش بیش از 16 میلیون و 771 هزار منات محصولی مازاد بر برنامه تولید شد. زمانی که برنامه سالانه تنظیم شد، تولید محصولاتی به ارزش بیش از 35 میلیون و 518 هزار منات برنامه ریزی شد. در واقع آنها به شاخص 52 میلیون و 289 هزار منات دست یافته اند.

این شرکت یونیفرم برای پرسنل نظامی، ملحفه برای مهدکودک ها و روبالشی به سفارش می دوزد. آنها همچنین لباس برای بزرگسالان و کودکان، کوله پشتی مدرسه، لباس ورزشی تولید می‌کنند.

 

مروری بر دستاوردها در استان لباب در سال 2022 میلادی

خبرگزاری جیحون نیوز(10 دی): حقایق گواه آن است که در سال جاری میلادی تعداد زیادی تأسیسات صنعتی و اجتماعی ساخته و به بهره برداری رسیده است. در زیر لیستی از آنها آورده شده است:

  • ساختمان دادگاه بخش کرکی؛
  • ساختمان تشخیص وضعیت فنی خودروها و حسابداری آنها برای خدمات نظارت جاده ای پلیس اداره پلیس بخش کرکی؛
  • شعبه شهر ماگدانلی بانک تجاری سهامی "ترکمن باشی" در بخش کویتنداگ؛
  • قالیبافی هنری در روستای گویچبیرلشیک بخش حلچ؛
  • داروخانه شرکت خصوصی "طبیعت چشمه سی" در شهر ترکمن آباد؛
  • دبیرستان شماره 40 و مهدکودک شماره 25 در بخش سایات؛
  • ایستگاه اتوبوس مدرن در شهر ترکمن آباد؛
  • مرکز آموزش و خدمات "کاماز"؛
  • در شهر سیدی بخش دانو ساختمان 4 طبقه 24 آپارتمانی؛
  • 3 ساختمان چهار طبقه در شهر ترکمن آباد؛
  • ایستگاه گاز جمع کننده گادین؛
  • خط لوله گاز "اوچاجی - زرگر" به طول 125 کیلومتر؛
  • 100 کلبه در شهر ترکمن آباد؛
  • در کنار جاده منتهی به فرودگاه بین المللی ترکمن آباد، مجتمع مسکونی متشکل از 40 ساختمان چهار طبقه با هر کدام 32 آپارتمان.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما