معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۳

اخبار اقتصادی ایسلند

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ایسلند در هفته سوم آذر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

توافق اتحادیه‌های کارگری (VR) و فدراسیون کارفرمایان (SA) ایسلند

اتحادیه‌های کارگری (VR) و فدراسیون کارفرمایان (SA) ایسلند، قرارداد کوتاه مدتی در مورد حقوق و مزایای کارگران را امضا کرده‌اند که تا سال آینده معتبر خواهد بود. این توافقنامه به طور عطف به ماسبق، سطح دستمزدهای ماه نوامبر سال جاری را نیز پوشش می‌دهد که شامل افزایش 6.75 درصدی دستمزد، علاوه بر افزایش پاداش تعطیلات و جدول دستمزد تعدیل شده برای کارگران ساعتی خواهد بود. امضای این توافق با حضور نمایندگان فدراسیون‌های کارگری از سراسر کشور همراه بود، ولی اظهارات رسمی مسئولین در جلسه امضاء با توجه به روند طولانی و طاقت فرسای مذاکرات، نسبتا کوتاه بود.

Kristjan Þórður Snæbjarnarson، رئیس انجمن صنعت برق ایسلند به RÚV اظهار داشت: ما در تلاش بودیم تا آنجا که ممکن است این مذاکرات را خیلی فشرده و غیرمنعطف انجام دهیم، من فکر می‌کنم توافق حاصل شده بهترین نتیجه تحت شرایط کنونی بوده است. پس از امضای توافقنامه، نمایندگان اتحادیه‌های کارگری، نمایندگان فدراسیون کارفرمایان و میانجی‌های دولتی نشست کاری داشتند.

https://www.icelandreview.com/news/vr-and-sa-agree-on-contract/

پروازهای مستقیم بین زوریخ و آکوریری برقرار می‌شود

Edelweiss، یک شرکت هواپیمایی سوئیسی، اعلام کرده است که در تابستان آینده پروازهای مستقیم بین زوریخ و آکوریری (Akureyri) شمالی‌ترین شهر ایسلند را برای یک دوره هفت هفته‌ای ارائه خواهد کرد. این پروازها از 7 جولای تا 18 آگوست 2023 انجام خواهند شد. این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرده است که در صورت استقبال مسافران از این مسیر، قصد دارد در تابستان 2024 یک دورۀ طولانی 4 ماهه را معرفی کند. پرواز در این مسیر توسط یک ایرباس A320 انجام می‌شود که می‌تواند حدود 174 مسافر را حمل کند.

در بیانیه مطبوعاتی شرکت هواپیمایی Edelweiss آمده است که سفر به آکوریری (Akureyri) نقطه شروع ایده‌آل برای بازدید از اماکن دیدنی برجسته ایسلند است و همچنین می‌تواند کاملاً با پروازهای Keflavik هماهنگ شود. فرودگاه این شهر شمالی ایسلند هر جمعه سرویس‌دهی می‌شود. این مسیر، یک اقدام جدید در تلاش برای افزایش ارتباطات بین‌المللی به شمال ایسلند است. شرکت هواپیمایی آلمانی Condor نیز مسیرهای جدیدی را به Akureyri در تابستان اعلام کرده است که علاوه بر گشودن منطقه جدیدی از کشور برای گردشگری، به مسافران به مقصد ایسلند حق انتخاب بیشتری نسبت به گذشته می‌دهد.

https://www.icelandreview.com/news/direct-flights-to-be-offered-between-zurich-and-akureyri/

نخست‌وزیر ایسلند اقدامات غیرقابل قبول صاحبخانه‌ها را محکوم کرد

کاترین یاکوبسدوتیر، نخست‌وزیر ایسلند در بیانیه اخیر خود، آنچه را که او رفتار غیرقابل قبول مالکان ایسلندی و شرکت‌های املاک و مستغلات خواند، محکوم کرد. به دنبال اظهارات وی، انتظار می‌رود که به زودی کار بر روی اصلاح میزان اجاره آغاز شود. نمایندگان احزاب سبزهای چپ، ائتلاف سوسیال دموکرات و حزب مردم پیشنهاد کرده‌اند که باید اقداماتی انجام شود که احتمالا شامل تعیین سقف اجاره بهاء می‌شود.

در حالی که نخست وزیر ایسلند به طور مشخص از هیچ یک از شرکت‌های املاک و مستغلات نام نبرد، اظهارات او به دنبال اخبار اخیر درباره یک شرکت املاک و مستغلات است که اجاره‌‌بهای مستغلاتش را تقریبا یک سوم افزایش داده است و به طور بالقوه ساکنان کم‌درآمد و با درآمد ثابت را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در بیانیه نخست‌وزیر آمده است: من این خواسته‌ها (از جانب مردم) را با توجه به رفتار اخیر برخی از شرکت‌های اجاره‌ای که نمونه‌هایی از آن را در رسانه‌ها دیده‌ایم، کاملا درک می‌کنم. رفتار آنها کاملا غیرقابل قبول است، همانطور که به وضوح بیان شده است. من شرکت‌های اجاره‌دهنده را تشویق کرده‌ام که هنگام تعیین قیمت‌های اجاره خود، مسئولیت‌پذیر باشند و اعتدال نشان دهند تا به ما در مقابله با تورم کمک کنند. انتظار می‌رود نخست‌وزیر و سایر وزرا در روزهای آینده با مدیران بازار مسکن، دیدار و در مورد اقداماتی که می‌توان انجام داد، گفتگو کنند.

https://www.icelandreview.com/news/pm-katrin-jakobsdottir-condemns-unacceptable-practices-by-landlords/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما