معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۲۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۶۶

تجارت خارجی برزیل در بخش کشاورزی

نوشتار پیش رو گزیده ای از گزارش تجارت خارجی برزیل در بخش کشاورزی است که به شرح فایل ضمیمه ارائه می‌گردد:

بخش تجاری کشاورزی برزیل در ماه می 2022 معادل 15.1 میلیارد دلار صادرات را به ثبت رساند که ارزشی 14.2 درصدی بالاتر از ارزش ثبت‌شده در همین ماه در سال گذشته بوده است و این دستاورد بالاترین ارزش ثبت شده در کل سابقه تاریخی موجود می‌باشد. در واقع، برزیل روند صعودی صادرات را از نظر ارزش حفظ کرده است. علاوه بر افزایش قابل توجه در دوره خارج از فصل برداشت در برزیل که معمولاً فروش محصولات بازده کمتری دارد (از دسامبر 2021 تا مارس 2022)، ماه‌های بعدی نیز افزایش شایانی را نشان دادند. در مورد واردات این بخش که سال 2022 را در سطوح نزدیک به سال 2021 آغاز کرد، بیشترین افزایش را در ماه مه با 25 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل ثبت نمود.

تراز تجارت کشاورزی در ماه مه 13.6 میلیارد دلار مازاد داشت در حالی که سایر بخش‌های اقتصاد برزیل افزایش کسری تراز تجاری از 3.5 میلیارد دلار به 8.6 میلیارد دلار آمریکا را نشان دادند. در مجموع تراز مازاد تجاری برزیل تقریباً 5 میلیارد دلار محاسبه شده است.

در سال جاری 2022، از ژانویه تا می، صادرات و واردات هر دو افزایشی به ترتیب 63.7 میلیارد دلاری و 6.6 میلیارد دلاری یا رشدی معادل 29 درصدی و 6.3 درصدی را نشان می‌دهند. این نتیجه مازاد کسب و کار کشاورزی را از 43.1 میلیارد دلار به 57 میلیارد دلار افزایش داد.

با کلیک بر روی لینک زیر، گزارش تجارت خارجی برزیل در بخش کشاورزی قابل مشاهده می‌باشد:

تجارت خارجی برزیل در بخش کشاورزی این کشور

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما