معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۷/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۶

اخبار اقتصادی قطر

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قطر در هفته دوم مهرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آغاز عملیات توسعه پایانه دوم کانتینری بندر حمد توسط شرکت کیوتیر منلز

بنا به اعلام شرکت کیوتیر منلز، در ماه سپتامبر تعداد 138 فروند کشتی حامل حدود 119.890 کانتینر به وزن 121.804 تن وارد بندر حمد گردیده اند. با توجه به نقش این بندر در تحقق چشم انداز ملی 2030 قطر، این شرکت عملیات توسعه پایانه دوم کانتینری بندر حمد را آغاز کرده است.

میزان گاز طبیعی مایع صادراتی قطر

مجموع گاز طبیعی مایع صادراتی قطر به 4 پایانه و بندر در شمال غرب اروپا در سپتامبر گذشته به 2.3 میلیون متر مکعب بالغ گردید. بر اساس داده‌های اعلام شده، تعداد محموله‌ها در سپتامبر 2022 دوازده (12) محموله به مقصد ایستگاه‌های بریتانیا، بلژیک و فرانسه بوده است. شایان ذکر است که طی ماه‌های گذشته، تعداد محموله‌های قطری ارسالی به مقصد شمال غرب اروپا دو برابر شده و به سطح ( 10 تا 12 ) تانکر در ماه رسیده است. این به معنای هدایت محموله‌های بیشتری از سوی قطر به سمت قاره اروپا در دوره گذشته، در واکنش به افزایش تقاضای اروپا، پس از مواجهه با کاهش گاز روسیه می‌باشد. سهم بریتانیا از کل محموله‌هایی که به سمت شمال غربی اروپا حرکت کرده اند، حدود 6 تانکر از مجموع 12 تانکر می‌باشد. از سوی دیگر بلژیک نیز از تاریخ 7 الی 30 سپتامبر، 5 تانکر به حجم 840 هزار متر مکعب گاز، دریافت نموده است.

الزام کلیه کسب و کارها برای نصب دستگاه کارت خوان

وزارت صنعت و تجارت قطر با صدور دستورالعملی، کلیه کسب و کارها، خدمات عمومی و غیره را ملزم به نصب دستگاه کارتخوان نمود.

اتباع قطر بیش از 21 میلیارد ریال جهت گردشگری در خارج از کشور هزینه کرده اند

براساس آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی قطر، اتباع این کشور در نیمه اول سال 2022 حدود 21 میلیارد و 189 میلیون ریال جهت گردشگری در خارج از کشور هزینه کرده اند. این مبلغ در سال 2021 به میزان 14.878 میلیارد ریال بوده است.

عضویت قطر در شورای سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو)

قطر برای اولین بار در تاریخ خود به عضویت شورای سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) در رده سوم ـ برای سه سال آینده ( 2023 ـ 2025) درآمد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما