معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۲۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۷

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته سوم شهریور1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تولید شیر در استان لباب در حال رشد است.

خبرگزاری جیحون نیوز: تجار استان لباب از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 1221 تن شیر تولید کرده اند،که تقریبا 20 % بیشتر از مدت مشابه سال گذشته میلادی است. شواهد نشان می دهد که، بیشترین رشد به شرکت خصوصی "برکتلی جای" تعلق دارد. در مدت هشت ماه تقریباً 260 تن شیر در این شرکت تولید شده است. این رقم بیش از 236 تن بیشتر از شیر تولید شده در ژانویه تا اوت سال گذشته میلادی است. کل تولید شیر پاتما جومایوا، تاجر زن اهل فاراب 70 تن بود. این رقم نسبت به سال گذشته میلادی 46 تن بیشتر است. آقای روزیقلی مامدوف، کارآفرین اهل چارجو، که گاوهایش امسال شروع به شیر دادن کردند، 40 تن محصول را برای مصرف کنندگان ارسال کرد. اوغولساپار مولامبردیوا که در بخش کرکی فعالیت می‌کند، بیش از 13 تن شیر نسبت به هشت ماه سال گذشته میلادی تولید کرد و 19.5 تن محصول را برای مشتریان خود ارسال کرد.

 

شرکت خصوصی "دولتلی دوران" در نمایشگاه بین المللی KazBuild-2022 شرکت می‌کند.

خبرگزاری ترکمن پورتال: نمایشگاه سالانه بین المللی ساختمان و داخلی قزاقستان KazBuild-2022 در آلماتی افتتاح شد. این رویداد در مجموعه نمایشگاهی آتاکنت برگزار می‌شود، نمایشگاه در مقیاس بزرگ تا 9 سپتامبر ادامه خواهد داشت.شرکت ترکمنی تولید محصولات سرامیک - "دولتلی دوران" در یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جمهوری قزاقستان شرکت می‌کند.تولید محصولات شرکت "دولتلی دوران" در قلمرو استان لباب قرار دارد. روزانه 550 تن محصول پخته شده با تجهیزات اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی تولید می‌شود که بیش از 200 هزار آجر است. شرکت دولتلی دوران در سال 2006 میلادی در بخش خوجامباز تأسیس شد و در ابتدا آجر را به خریداران در استان لباب عرضه می‌کرد.مدتی بعد، "دولتلی دوران"نیز در سراسر ترکمنستان عرضه کرد و در سال 2020 میلادی کارخانه جدید مدرن با فناوری پیشرفته برای تولید محصولات کلینکر سرامیکی برای افزایش ظرفیت تولید را افتتاح کرد. شرکت "دولتلی دوران" در نمایشگاه KazBuild-2022 آجرهای کلینکر مارک خود را بیش از 6 رنگ مختلف ارائه کرد.در سال جاری میلادی بیش از 150 شرکت تولیدی و بازرگانی از 21 کشور جهان در این نمایشگاه حضور دارند.

 

در شرکت خصوصی "دوره باپ ایش" محصولات جایگزین وارداتی تولید می‌شود.

خبرگزاری جیحون نیوز: شرکت خصوصی "دوره باپ ایش" که در قلمرو کارخانه شیمیایی ترکمن آباد فعالیت می‌کند، اسیدهای چرب خام تولید می‌کند. مواد اولیه که به طور گسترده در تولید صابون استفاده می‌شود، به شرکت های ترکمنستان و خارج از کشور ارسال می‌گردد.

این شرکت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 477 هزار و 600 تن اسیدهای چرب خام تولید کرده است. 264 تن از آنها به ازبکستان ارسال شد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما