معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۶/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۲

اخبار اقتصادی سیرالئون

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور سیرالئون در هفته چهارم مرداد ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

اعطای رونوشت استوارنامه سفیر جمهوری اسلامی ایران به وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی سیرالئون

روز چهارشنبه مورخ 1401.05.26، جناب آقای سید خلیل ساداتی امیری، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فریتاون با جناب آقای پروفسور دیوید جان فرانسیس وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی سیرالئون دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به ایشان تقدیم نمود.

تقدیم استوارنامه سفرای جدید به رئیس جمهور سیرالئون

روز پنجشنبه 25 آگوست 2022، سفیران جدید کشورهای جمهوری اسلامی ایران، سوئد، آلمان، غنا، مکزیک، زیمباوه، نامیبیا و اتیوپی استوارنامه‌های خود را به جولیوس مادا بیو رئیس جمهور سیرالئون تقدیم کردند.

برگزاری نشست فنی میان وزارتخانه‌های گردشگری و انرژی سیرالئون با کارشناسان یونسکو

نشست فنی دو روزه در تاریخ 2 و 3 آگوست 2022 توسط وزارت گردشگری و امور فرهنگی (MTCA) و وزارت محیط زیست (MOE) با کارشناسان یونسکو و سایر عوامل دولتی در مورد روند تهیه پرونده نامزدی جزیره تیوای (Tiwai) و پارک ملی جنگلی گولا (Gola Rainforest National Park) جهت قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی برگزار شد. مرکز میراث جهانی یونسکو مستقر در پاریس، با حمایت دولت ژاپن، سیرالئون را در اولویت دریافت کمک در سال 2022 برای ایجاد ظرفیت فنی سیرالئون برای این دو مکان قرار داده است تا در فهرست میراث جهانی قرار گیرند. سیرالئون باید تا پایان ژانویه 2023 پرونده را تکمیل و ارسال کند.

ارائه کمک مالی 1.49 میلیون دلاری دولت ژاپن به برنامه جهانی غذا برای حمایت از برنامه تغذیه مدارس سیرالئون

روز دوشنبه 8 آگوست 2022، دولت ژاپن در حمایت از طرح دولت سیرالئون با عنوان آموزش رایگان با کیفیت و در بخش اجرای برنامه تغذیه مدارس مبلغ 200 میلیون ین (معادل 1.49 میلیون دلار) به برنامه جهانی غذا (WFP) کمک مالی اهدا کرد. این پروژه برای سال تحصیلی 2023- 2024، حدود 42,000 کودک دبستانی را که در کلاس های اول تا ششم در 139 مدرسه تحت حمایت دولت در آسیب پذیرترین مناطق پوجهون و کامبیا تحصیل می‌کنند، هدف قرار خواهد داد. کمک مالی ژاپن امکان خرید برنج از کشاورزان محلی را فراهم می‌کند، بنابراین بازاری پایدار برای کشاورزان بومی ایجاد و به اقتصاد محلی نیز کمک می‌گردد. سفیر ژاپن در غنا و آکردیته در جمهوری سیرالئون، موجیزوکی هیسانبائو همچنین از این فرصت برای راه اندازی رسمی‌پروژه جدیدی به ارزش 502 میلیون ین (معادل 3.856 میلیون دلار) برای تقویت زنجیره ارزش کشاورزی استفاده کرد. پروژه جدید از 8100 خانوار کشاورز محلی در مناطق کامبیا، کوینادوگو، تونکلیلی، مویمبا، کنما و پوجهون حمایت می‌کند تا ظرفیت‌های آنها در فرآوری، مدیریت و بازاریابی محصولات کشاورزی، بهبود و حفظ کیفیت خاک، افزایش تولید و درآمد حاصل از تولید سبزیجات با راه‌اندازی تاسیسات آبیاری و سردخانه از طریق انرژی خورشیدی، تقویت ظرفیت‌های کشاورزان خرده‌مالک از طریق آموزش‌های فنی بسته برای تولید برنج، مدیریت پس از برداشت، کشاورزی حساس به تغذیه افزایش یابد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما