معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۵/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۳

بیست و یکمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ج.ا.ایران و پاکستان

بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان از ۲۶ تا ۲۸ مرداد 1401 در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که در حال حاضر برای پیگیری روابط اقتصادی با ترکمنستان به آن  کشور سفر نموده است با تاکید بر اینکه تقویت روابط همه جانبه با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم است، از برگزاری بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان  در اسلام آباد از  ۲۶ تا ۲۸ مرداد 1401 خبر داد و گفت در این کمیسیون مقرر است در حوزه‌های مختلفی همچون تجارت ، سرمایه گذاری، ترانزیت و حمل و نقل ، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد بهداشت و موارد مهم دیگر رایزنی صورت پذیرد.

وی افزود همچنین در حاشیه این اجلاس مقرر است اسناد دوجانبه در زمینه‌های برنامه پنج ساله همکاری‌های تجاری، استاندارد،ورزشی،دریایی و... به امضای طرفین برسد .

شایان ذکر است از طرف کشورمان وزارت راه و شهرسازی  و از طرف پاکستان وزارت امور اقتصادی  مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده خواهند داشت.   بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در فروردین ماه ۱۳۹۶ در تهران  برگزار و سند نهایی به امضای طرفین رسیده بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما