معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۴/۰۷- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۲۵۹

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته نخست تیر ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آغاز ساخت یک سیلو جدید در تاتارستان

به گزارش یک رسانه محلی، پروژه ساخت یک سیلو جدید با ظرفیت ذخیره‌سازی 112.5 هزار تن غلات در مرکز لجستیک بین‌منطقه‌ای تاتارستان با حضور معاون آژانس توسعه سرمایه‌گذاری این منطقه آغاز شد. هزینه اجرای این پروژه 2.4 میلیارد روبل برآورد شده است. موقعیت این سیلو امکان حمل‌و‌نقل غلات را از طریق جاده و ریل و آب فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های سیلو سرعت بالای حمل‌ونقل (700 تن در ساعت) است و از این رو، زمان بارگیری غلات در کشتی‌ها و قطارها بیش از 10 ساعت نخواهد بود.

جایگاه پیشرو جمهوری تاتارستان در رتبه‌بندی سرمایه‌گذاری در روسیه

تالیا مینولینا، رئیس آژانس توسعه سرمایه‌گذاری تاتارستان، به یک پایگاه خبری محلی گفت: «در شرایط رقابتی بازار داخلی، قرار گرفتن جمهوری تاتارستان در بین سه منطقه برتر از میان 85 منطقه روسیه، بازتاب‌دهنده کار و فعالیت‌های بزرگی است که در تاتارستان به انجام می‌رسد.» به گفته وی، جمهوری تاتارستان مواد اولیه و بازار و زیرساخت حقوقی یگانه‌ای برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگ فراهم آورده است. در سه ماه آغازین سال 2022 سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت در این منطقه رشد کرده و از 110 میلیارد روبل فراتر رفته است. مینولینا افزود که جمهوری تاتارستان این موقعیت را با وجود بی‌ثباتی کنونی در بازار حفظ و تقویت خواهد کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: «تلاش برای بهره‌گیری از فرصت‌های تجارت بین‌المللی در وضعیت کنونی ضروری است.»

کارگاه آموزش کشاورزی در تاتارستان برگزار می‌شود

به گزارش رسانه‌های محلی، کارگاه آموزشی «استانداردها و الزامات فناوری تهیه علوفه باکیفیت» در روزهای 30 ژوئن تا 11 ژوییه 2022 در دانشکده کشاورزی آتنینسک برگزار می‌شود. مدیران مجتمع‌های دامداری و کشاورزی و کارشناسان تشکل‌های کشاورزی و دامداری در این کارگاه حضور خواهند داشت. شرکت‌کنندگان همچنین با شیوه سازماندهی پرورش گوساله در سنین مختلف، جیره غذایی، وضعیت مکان نگهداری و اقدامات دامپزشکی و پیشگیرانه آشنا می‌شوند.

نمایشگاه بین‌المللی کشت و صنعت جمهوری تاتارستان در کازان برگزار می‌شود

به گزارش یک رسانه محلی، نمایشگاه بین‌المللی کشت و صنعت AGROVOLGA 2022 در روزهای 6 تا 8 ژوییه 2022 در کازان برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، دستاوردهای بیش از 30 شرکت بخش کشت و صنعت تاتارستان در زمینه محصولات زمستانه، انواع ترکیب‌های غلات و حبوبات، محصولات علوفه‌ای و صنعتی (گندم، جو، نخودفرنگی، گندم سیاه، ذرت، آفتابگردان، چغندر قند، کتان، کلزا)، اصلاح نژاد داخلی و خارجی، متنوع‌سازی کود و محصولات حفظ نباتات و دیگر تجربیات شرکت‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

چند آمار از بخش دامداری جمهوری تاتارستان

به گزارش رسانه‌های محلی، در همایشی که با موضوع دامداری و راه‌های افزایش سودآوری در آن در منطقه نیژنکامسک تاتارستان برگزار شد، اعلام شد که در جمهوری تاتارستان 934 هزار رأس دام (شامل 322 هزار گاو، 512 هزار خوک و 350 هزار گوسفند و بز) و حدود 19 میلیون پرنده وجود دارد. تاتارستان در فدراسیون روسیه از نظر تولید شیر (1 میلیون و 958 هزار تن) رتبه اول و از نظر تولید گوشت دام و طیور رتبه ششم را دارد. با این حال، این منطقه از نظر تولید گوشت گوسفندی (16 هزار تن) در جایگاه نهم قرار دارد. در جمهوری تاتارستان عمدتاً 4 نژاد گوسفند (پرکوس، رومانوف، ادیلباف، تاتارستان) پرورش داده می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما