معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۳/۲۸- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۳۹

صدور مجوز برای پروازهای چارتر و گردشگری در پاکستان

مقامات اداره هوانوردی پاکستان از صدور مجوز برای چندین شرکت هواپیمایی داخلی جهت آغاز پروازهای داخلی خبر دادند. از این میان 13 مجوز مربوط به پروازهای چارتر و 4 مجوز مربوط به بخش گردشگری می‌باشد.

مقامات اداره هوانوردی پاکستان از صدور مجوز برای چندین شرکت هواپیمایی داخلی جهت آغاز پروازهای داخلی خبر دادند. از این میان 13 مجوز مربوط به پروازهای چارتر و 4 مجوز مربوط به بخش گردشگری می‌باشد.

دو شرکت هواپیمایی زیر به زودی پروازهای خود را در بخش خدمات مسافری عمومی آغاز می نمایند:

- شرکت هواپیمایی فلای جناح که با همکاری شرکت لیکسن و شرکت هواپیمایی ایرعربیه امارات تاسیس شده است. این شرکت در اواخر ماه ژوئن پروازهای خود را از شهر کراچی در مسیرهای مختلف در داخل پاکستان آغاز نموده و پس از مدتی پروازهای بین المللی را راه اندازی می نماید.

- شرکت هواپیمایی کیو ایرویز (Q AIRWAYS) که متعلق به گروه هتل های رامادا می‌باشد و در ابتدا خطوط پروازی به شهرهای کراچی، اسلام آباد و لاهور خواهد داشت.

چهار شرکت زیر نیز در بخش گردشگری مجوز دریافت نموده اند:

- شرکت هواپیمایی الویر ایرویز (ALVIR AIRWAYS) توانست سال گذشته در بخش گردشگری مجوز بگیرد. این شرکت پروازهای ابتدایی خود را از اسلام آباد و کراچی به مقصد گوادر راه اندازی خواهد نمود.

- شرکت فروش و خدمات هواپیمایی نیز پروازهایی را از کراچی به گوادر و از کراچی به مونجودارو انجام داده و اکنون پروازهای گردشگری از کراچی به گوادر انجام می دهد.

- شرکت هواپیمایی هوای شمال (NORTH AIR) مجوز پرواز به مقاصد گردشگری مناطق شمالی پاکستان را دریافت نموده اما تاکنون اطلاعیه نهایی راه اندازی پروازهای آن اعلام نشده است.

- کشمیر ایر (KASHMIR AIR)اولین سرویس هلیکوپتری است که در بخش گردشگری و برای مسیرهای اسلام آباد به مقاصد کشمیر و مناطق شمالی مجوز گرفته است.

پروازهای چارتر

سازمان هوانوردی پاکستان برای 13 شرکت از جمله شرکت های پی آی ای (PIA)، ایربلو (AIRBLUE)، سیرین ایر (SIREN AIR)و ایرسیال (AIR SIAL) مجوز پروازهای چارتر صادر نموده است. در حال حاضر این چهار شرکت هواپیمایی تحت مجوز حمل و نقل عمومی عادی فعالیت می‌کنند.

- شرکت هواپیمایی پاکستان PIA پروازهای بین المللی برای 19 کشور از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، چین، قطر و عمان و پروازهای داخلی برای بیش از 20 شهر داخلی دارد.

- شرکت هواپیمایی ایربلو (AIRBLUE) پروازهای داخلی به شهرهای اسلام آباد، لاهور، کراچی، پیشاور و ملتان و پروازهای بین المللی به مقاصد عربستان سعودی و امارات متحده عربی را ارائه می دهد که شامل شارجه، دبی، ابوظبی، جده و ریاض می‌شود.

- شرکت هواپیمایی سیرین ایر (SIREN AIR)پروازهای داخلی به مقاصد اسلام آباد، کراچی، لاهور، کویته و پیشاور دارد و اخیرا پروازهای بین المللی به مقاصد امارات متحده عربی و عربستان سعودی را آغاز کرده است.

- شرکت هواپیمایی ایرسیال (AIR SIAL) توسط اعضای اتاق بازرگانی سیالکوت راه اندازی شد و پروازهای داخلی به مقاصد به اسلام آباد، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته و سیالکوت دارد.

اردو نیوز- چهارشنبه 15 ژوئن 2022

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما