معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۵

نمایشگاه اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار شد

نمایشگاه اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان جمهوری ترکمنستان، به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس این اتحادیه، با حضور نزدیک به 200 شرکت از بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور در روزهای 23 تا 29 فروردین 1401 در عشق‌آباد برگزار شد.

در این نمایشگاه بالغ بر 200 شرکت زیرمجموعه اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان و شرکت‌های مجری پروژه‌های مهم دولتی در پایتخت و ولایات این کشور، دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

بردی محمدوف، رئیس جمهور ترکمنستان، در پیام خود به مناسبت آغاز نمایشگاه، با اشاره به اهمیت همکاری بین دولت و بخش خصوصی و لزوم به‌کارگیری روش‌های مدیریت کارآمد و جذب مشارکت فعال کارآفرینان، تأکید کرد که «دولت همچنان به توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و بزرگ و افزایش سهم بخش خصوصی از اقتصاد کشور توجه ویژه خواهد داشت و به تقویت سرمایه‌گذاری برای حمایت از نوآوری‌های تجاری و توسعه ساختارهای تولید ادامه خواهد داد.»

شرکت‌های ترکمنی فعال در زمینه‌های کشاورزی و دامداری و صنایع غذایی، ساختمان‌سازی، تولید محصولات الکترونیکی، لوازم خانگی، قطعات و لوازم جانبی خودرو، صنعت برق، خدمات حمل‌ونقل و لجستیکی، صنایع شیمیایی، مبلمان خانگی و اداری، فرش و ... طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به مخاطبان عرضه کردند. بر اساس آمار منتشرشده، در این نمایشگاه بیش از 60 قرارداد تجاری به ارزش بیش از 145 میلیون دلار در زمینه صادرات و واردات بین شرکت‌های داخلی و خارجی منعقد شد. افزون بر آن، اعضای اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان حدود 50 قرارداد داخلی نیز به ارزش بیش از 36 میلیون منات در زمینه فروش انواع محصولات و ابزارآلات تولید امضا کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما