معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۴۲

بازار طلا در امارات متحده عربی

بر اساس برآوردهای صورت گرفته حجم صادرات و صادرات مجدد طلا و جواهرات در امارات متحده عربی سالانه به حدود 240 تن رسیده است که 17 درصد این میزان در داخل کشور تولید می‌شود.

بر اساس گزارش های منتشره از سوی «مجموعه جواهرات دبی»، حجم صادرات و صادرات مجدد طلا و جواهرات در امارات متحده عربی به حدود 240 تن در سال رسیده است که 17 درصد آن در داخل کشور تولید می‌شود.

طبق گزارش فوق امارات 11 درصد از سهم صادرات جهانی طلا را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که داد و ستد طلا حدود 20 درصد از صادرات غیر نفتی این کشور را تشکیل می دهد.

توحید عبدالله، رئیس هیات مدیره مجموعه جواهرات دبی در بیانیه مطبوعاتی گفت: 80 درصد از کل داد و ستد طلا و جواهرات در امارات در دبی انجام می‌گیرد. بین 20 تا 40 درصد از ذخایر طلا در جهان سالانه از این شهر (دبی) انجام می‌شود چرا که دبی از موقعیت جغرافیایی خوبی برای ایجاد و افزایش ذخایر طلا و تاسیسات جواهرات و پالایشگاه‌ها برخوردار است.

وی  افزود: حدود 65 هزار نفر در بخش های فلزات گرانبها، الماس و جواهرات در امارات مشغول بکار هستند. امارات از بیش از 100 کشور طلا و فلزات گرانبها وارد می‌کند و در نتیجه به عنوان مرکز صادرات مجدد در سطح فروش عمده کار می‌کند. صادرات مجدد جواهرات از امارات به هند، منطقه، شمال آفریقا، آسیای جنوب شرقی، آمریکا و اروپا صورت می‌گیرد .

منبع: روزنامه الخلیج چاپ شارجه مورخ 15 اردیبشت ماه 1401 ، 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما