معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

حجم مبادلات تجاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان

گزیده گزارش حجم مبادلات تجاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان در خلال 11 ماهه اول سال میلادی 2023 به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

صادرات و صادرات مجدد 210 میلیارد درهمی اعضای اتاق بازرگانی دبی

بر اساس داده‌های آماری در 9 ماه ابتدای سال 2023 در مجموع 48,616 شرکت به عنوان عضو جدید این اتاق ثبت شده اند و ارزش کل صادرات و صادرات مجدد شرکت های عضو در این مدت بیش از 210 میلیارد درهم بوده است.

ویژگی‌ها و الزامات ورود به بازار امارات متحده عربی و شرط ماندگاری در آن

در نوشتار پیش‌رو، به طور بسیار اجمالی به تشریح ویژه‌گی‌ها و الزامات ورود و ماندگاری شدن در بازار امارات متحده عربی پرداخته خواهد شد.

نگاهى به بخش صادرات مجدد دبى و شاخص هاى اقتصادى امارات

ذیلا مروری مختصر به بخش صادرات مجدد دبى و شاخص هاى اقتصادى کشور امارات متحده عربی خواهیم داشت:

بازار طلا در امارات متحده عربی

بر اساس برآوردهای صورت گرفته حجم صادرات و صادرات مجدد طلا و جواهرات در امارات متحده عربی سالانه به حدود 240 تن رسیده است که 17 درصد این میزان در داخل کشور تولید می‌شود.

نگاهی به روابط تجاری امارات و عمان

در سال های اخیر روابط میان دو کشور همسایه امارات و عمان بر اساس همکاری متقابل، پیشرفت چشمگیری در زمینه‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی داشته است.

نگاهی بر روابط تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و مکزیک

حجم روابط تجاری میان دو کشور در دهه گذشته به علل مختلف به‌طور سنتی محدود و به استثناء سال 2012 و 2017 میلادی که به ترتیب حدود 130 میلیون دلار و 90 میلیون دلار رسیده همواره بسیار کم بوده است. علل این امر را می‌توان به وابستگی بالای 60 درصدی مبادلات تجاری و 50 درصدی سرمایه گزاری مستقیم خارجی مکزیک به آمریکا، تأثیرپذیری روابط تجاری از تحریم‌های اقتصادی، نگاه سنتی تجار و سرمایه‌داران دو کشور به بازارهای مقصد صادراتی و وارداتی، فقدان روابط بانکی و شناخت بسیار کم طرفین، از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری یکدیگر دانست.