معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۰۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۵۵۷

برگزاری دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1401

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه روابط اقتصادی با همسایگان و شرکای راهبردی کشور، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1401 به ریاست دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به بررسی برخی موضوعات مرتبط با روابط اقتصادی کشور با افغانستان و جمهوری آذربایجان اختصاص یافت.

در این جلسه که در روز 4 اردیبهشت 1401 در وزارت‌ امور خارجه برگزار شد، آخرین وضعیت همکاریهای اقتصادی با افغانستان، آخرین وضعیت کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین آثار حذف ارز ترجیحی بر تجارت خارجی کشور و راهکارهای مدیریت آن با حضور معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال 1401 بر تسهیل جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ضرورت رفع موانع موجود در این زمینه تأکید کردند. افزون بر آن، با توجه به این‌که پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در 20 اسفند 1400 در باکو برگزار شد، آخرین وضعیت اسناد همکاری دو کشور در خصوص کریدور زنگه‌زور، موضوعات مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط و همکاری در بخش تولیدات رادیویی و تلویزیونی بررسی شد. افزایش پروازهای مستقیم بین دو کشور، وضعیت راه‌آهن رشت-آستارا و تأکید طرف آذربایجانی بر لزوم برخورداری محصولات صادراتی بخش کشاورزی از کیفیت و بسته‌بندی مناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی حفظ نباتات از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود. همچنین تأثیر حذف ارز ترجیحی بر صادرات کشور واکاوی و مقرر گردید که دستگاه‌های مرتبط راهکارهای مناسب برای حفظ توان رقابت‌ محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و اجرایی نمایند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما