معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۰/۱۲/۱۸- ۱۵:۰۲ - مشاهده: ۲۴۰

جدیدترین مقررات سفر هوایی بین ایران و آذربایجان در دوران کرونا

در پی ازسرگیری پروازهای مستقیم هفتگی بین ایران و آذربایجان، جدیدترین مقررات ورود به دو کشور از لحاظ محدودیت‌های کرونایی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، پس از این‌که در نیمه اسفند 1400 سفر هوایی بین ایران و آذربایجان بعد از وقفه دوساله ناشی از شیوع ویروس کرونا از سر گرفته شد، مقامات آذربایجان ورود مسافران و گردشگران واکسینه‌شده را نیز از مرزهای هوایی به کشور خود آزاد کردند. با این حال، طبق آخرین بیانیه جمهوری آذربایجان، مرزهای زمینی این کشور تا اول مه ۲۰۲۲ (11 اردیبهشت ۱۴۰۱) برای ترددهای توریستی و غیرضروری همچنان بسته است و از مرزهای زمینی فقط ترددهای باری انجام می‌گیرد.

بر پایه تازه‌ترین مقرراتی که جمهوری آذربایجان اعلام کرده است، تمام مسافران بالای ۱۸ سال که کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و دارای QR code داشته باشند و از آخرین نوبت واکسن آن‌ها دست‌کم ۱۴ روز گذشته باشد می‌توانند به این کشور سفر کنند. جمهوری آذربایجان واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک را می‌پذیرد.

همچنین، طبق مقررات این کشور، مسافران 1 تا ۱۸ سال باید در بازه زمانی ۷۲ ساعت تا ورود به این کشور در یکی از مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت ایران آزمایش PCR انجام داده و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی و با QR code به‌همراه داشته باشند.

تأکید شده است QR code آزمایش PCR و کارت واکسیناسیون در فرودگاه‌های جمهوری آذربایجان اعتبارسنجی می‌شود و از پذیرش مسافرانی که کارت واکسن یا پاسخ آزمایش PCR آن‌ها QR code نداشته باشد جلوگیری خواهد شد.

مسافران ایرانی در بازگشت از جمهوری آذربایجان نیز باید پاسخ منفی آزمایش PCR در محدوده ۷۲ ساعت مانده تا ورود را به همراه داشته باشند.

همچنین، آن‌گونه که سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرده است، تردد شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران از آبان 1400 بدون مانع اعلام شده است. شهروندان این کشور برای سفر به ایران از تمام مبادی ورودی می‌بایست کارت واکسیناسیون و پاسخ منفی آزمایش PCR ارائه کنند. این مقررات برای تمام مسافران بالای ۱۲ سال برقرار است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما